Den sanne meningen bak Facebook-relasjonsstatusoppdateringer

click fraud protection

Jeannie har skrevet på nettet i over 10 år. Hun dekker et bredt spekter av emner - hobbyer, meninger, datingråd og mer!

Endre relasjonsstatusen din

I datingverdenen har internett bidratt til å forbedre dating på noen måter. Tross alt fant mange par hverandre ved å bruke nettsteder som OKCupid eller Plenty of Fish. Men på noen måter har internett bare forårsaket komplikasjoner for par. En stor komplikasjon er Facebook. Ikke bare kan du finne personen du dater på Facebook, du kan stirre på bilder, se på alt det der personens venner, se hva eksen skrev på Facebook-profilen i 2009, og bli i grunnen totalt besatt forfølger. En annen komplikasjon som involverer Facebook og dating, er forholdsstatusoppdateringen.

Wow, dette er en tøff en. Så mange spørsmål dreier seg om den beryktede forholdsstatusen på Facebook. Når er det riktig tidspunkt å endre det? Hva bør den endringen være? Vil folk kommentere når du bytter den fra I et forhold til Enkelt? Vil folk dømme deg? Hvilke pinlige kommentarer vil folk legge ut hvis du endrer det fra

Enkelt til I et forhold? Har du allerede fortalt alle at du er forlovet eller er det noen som lærer det for første gang når du bytter status til Forlovet? Så mange spørsmål og så lite tid! Var det ikke tidligere en Swinger alternativ? Ville ikke det bare forvirre folk og få alle ut av virksomheten din en gang for alle, eller var det bare et alternativ på MySpace?

I alle fall er det ofte mye tanker og debatt som går inn i en relasjonsstatusbryter på Facebook. Ærlig talt, det er nok lagt for mye tanke og debatt i det, men det er ikke poenget. Med mindre du er 12 år, burde det ikke ligge så mye drama bak det, men likevel finnes det i datingverdenen. Så i utgangspunktet, hva er den sanne betydningen bak oppdateringer om Facebook-forholdsstatus? La oss diskutere hva hver forholdsstatus faktisk betyr.

Enkelt

Enkelt er en veldig grunnleggende forholdsstatus på Facebook. Du skulle tro det ville være like enkelt som "Jeg er singel", men ærlig talt er det vanligvis ikke det. Hva Enkelt betyr egentlig at på Facebook er:

1) Jeg er sint på min partner og jeg har endret status til Enkelt å gjøre ham sint.

2) Jeg er virkelig singel. Ikke gjør en stor sak med det.

3) Jeg dater noen, men siden hun ikke er på Facebook, trenger jeg ikke å innrømme det og jeg kan lure alle.

4) Jeg har vært gift i to år, men jeg er for lat til å endre forholdet mitt.

I et forhold

De I et forhold alternativet er faktisk det mest kompliserte av alle Facebook-statusalternativene. Ja, det er egentlig mer komplisert enn Det er komplisert status. Hvem visste det? Noen av de mange virkelige betydningene bak det er:

1) Jeg dater en ny fyr og byttet forholdsstatus til I et forhold for å se hvordan han reagerer. Ønsk meg lykke til!

2) Jeg prøver å gjøre ekskjæresten min sjalu. Jeg dater virkelig ikke noen.

3) Jeg dater faktisk flere gutter, men jeg vil ikke knytte noen navn til I et forhold status fordi jeg ikke vil at de skal vite om hverandre.

4) Jeg har snakket med noen på Match.com i 2 dager, og jeg er forelsket!

5) Jeg er lei av at vennene mine som er i forhold ser ned på meg. Jeg skal ha et falskt forhold i noen uker, så jeg føler meg bedre med meg selv. Jeg kan til og med kjøpe meg blomster.

6) Jeg er så irritert over gutter som slår på meg hele tiden. Kanskje stopper det hvis jeg ikke er tilgjengelig.

Forlovet

Å, den Forlovet forholdsstatus på Facebook. Sjansen er, Forlovet betyr faktisk at du er forlovet. Det er imidlertid et par andre alternativer:

1) Jeg håper det endrer statusen min til Forlovet vil oppmuntre kjæresten min til å endelig fri.

2) Jeg tror dette vil lure mine venner og familiemedlemmer lenge nok til å ha et fredelig feriemåltid i år.

Gift

Gift er en annen av relasjonsstatusalternativene på Facebook som virker ganske kuttet og tørr. Avhengig av hvor spesielle vennene dine kan være, kan det imidlertid ha andre betydninger, for eksempel:

1) Jeg skal late som om jeg er gift med Edward Cullen. Jeg trenger seriøst å søke hjelp.

2) Jeg er lei av gutter som slår på meg. Jeg vil late som jeg er Gift for en stund siden I et forhold så ikke ut til å virke.

Det er komplisert

Å, den beryktede melodramatikken Det er komplisert Facebook-forholdsstatus. Woo-hoo! La oss bryte ned meningen for deg:

1) Jeg har brutt opp med kjæresten min, kjæresten min, mannen, kona osv. flere ganger i år. Jeg har faktisk mistet tellingen. Jeg trenger rådgivning, men i stedet lufter jeg skittentøyet mitt på Facebook. Det er terapeutisk for meg.

2) I hodet mitt er jeg i et forhold med en som er følelsesmessig utilgjengelig. I den spesielle personens hode eksisterer det virkelig ikke et forhold.

3) Jeg venter fortsatt på at postordrebruden min skal ankomme.

4) Jeg er midt i en kjærlighetstrekant. Spenningen tar aldri slutt i mitt liv!

I et åpent forhold

I et åpent forhold er en ganske enkel en. De to betydningene bak dette er:

1) Jeg legger ut I et åpent forhold som min forholdsstatus på Facebook i håp om at kjæresten min vil gå med på det. Sjansen er stor for at jeg vil endre statusen tilbake til I et forhold eller evt Enkelt til i morgen.

2) Jeg er litt slem og jeg bryr meg ikke om hvem som vet det. Hei bestemor!

Enke

Enke er den tristeste av alle Facebook-relasjonsstatusalternativene. Enke kan bare stort sett ha to betydninger:

1) Jeg er oppriktig enke. Slutt å spør meg om det.

2) Jeg er så sint på mannen min, jeg blir enke i morgen. Pass på!

Separert

Den fryktede Separert Facebook-statusoppdatering reiser sitt stygge hode! Dette kan også teknisk sett gå under Det er komplisert etter min mening, men den har sin egen status. Så i utgangspunktet, betydningene for Separert er:

1) Jeg dumpet til slutt den dårlige taperen av en ektemann!

2) Jeg vil dumpe kona mi, men dette er min passiv-aggressive måte å gi henne beskjed på!

3) Jeg er juridisk separert, men hadde ikke lyst til å fortelle det til noen av dere på vennelisten min. Ikke spør!

Skilt

Selvfølgelig, Skilt betyr vanligvis bare at du er skilt. Jeg kan egentlig ikke komme på noe spennende å gå sammen med denne, annet enn at du kanskje bare blir invitert til en fantastisk skilsmissefest hvis du leser dette på en av vennens Facebook-profiler.

I en sivil union

I en sivil union er et nylig tillegg til Facebooks alternativer for relasjonsstatus. I utgangspunktet har dette bare to betydninger:

1) Jeg er homofil og bestemte meg for å bruke I en sivil union status siden jeg ikke lovlig kan gifte meg i staten min.

2) Jeg er en ufølsom idiot som ikke er homofil, men tenkte det ville være morsomt å endre forholdsstatusen min til I en sivil union. Jeg lurer på hvorfor vennelisten min går ned i antall?

I et innenlandsk partnerskap

I et innenlandsk partnerskap er et annet nylig tilskudd fra Facebook. Dette har også bare to betydninger:

1) Jeg er homofil og følte meg mer komfortabel med å bruke I et innenlandsk partnerskap alternativet i stedet for I et forhold alternativ.

2) Jeg er en ufølsom idiot som ikke er homofil, men tenkte det ville være morsomt å endre forholdsstatusen min til I et innenlandsk partnerskap. Hvorfor fortsetter vennene mine å avbryte vennene mine?

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 7. mai 2015:

Takk så mye! Jeg er glad du likte den.

frister94 7. mai 2015:

Fantastisk knutepunkt! Noen av alternativene er veldig morsomme... Jeg fikk meg en god latter i dag :) Stemte opp!

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 4. oktober 2012:

Hahaha... Jeg er sikker på mange mennesker. :-)

stråle opp 4. oktober 2012:

Så hvor mange av oss er bare normale mennesker i normale forhold med en Facebook-status som gjenspeiler det og som ikke har en alternativ mening?

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 4. oktober 2012:

Du har så rett. Jeg har aldri tenkt på det før, men ja, jeg pleier å endre statusen min til singel så snart jeg slår opp med en skikkelig dust. Jeg endrer det ikke så raskt ellers. Takk for kommentaren.

Hiskia fra Japan 4. oktober 2012:

Veldig interessant. Jeg har lagt merke til at mange mennesker som endrer status til singel når de har forlatt et bittert forhold.

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 2. oktober 2012:

Takk så mye! Jeg setter pris på kommentaren din!

stemninger fra USA 2. oktober 2012:

Et flott og humoristisk knutepunkt, velskrevet rundt omkring. :)

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 27. september 2012:

Jeg forstår seriøst ikke hva som er galt med menn. Det høres ut som han virkelig vil ha en kjæreste. Søsteren din har kanskje rett... han prøver kanskje å få et grønt kort. Jeg ville vært forsiktig med ham. Vennen min var i en lignende situasjon en gang, og han ville bare ha et grønt kort. Han kan ha endret status til "singel" bare for å få en reaksjon ut av deg. Menn er så forvirrende!

mimi23 26. september 2012:

ok, jeg har et spørsmål, forhåpentligvis kan du svare på det eller gi råd. Jeg har vært venn med en mann fra India i 6 måneder, og helt ut av det blå betyr det at han nylig spør meg om jeg kan være hans kjæresten jeg er forvirret så spør jeg y han sier ,det trenger ikke å være en grunn da forteller han meg at han bare vil at jeg skal være hans, så legger han ut på facebook status singel idk hva jeg skal gjøre eller si fordi min søster si at han sannsynligvis prøver å få et grønt kort, men han forteller meg alltid, han vil aldri forlate India, han ser ut til å være lidenskapelig opptatt av landet sitt, så jeg er forvirret med noen råd om y han spør meg dette spørsmålet?

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 12. august 2012:

Takk for at du sjekket ut navet mitt!

Nancy McGill fra USA 11. august 2012:

Hahahahahaha :)

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 8. august 2012:

Takk så mye! Jeg er glad du likte det.

Bijit Sharma fra Tinsukia, India 8. august 2012:

flotte ord... elsket det

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 21. juli 2012:

EuroNinila – Ja, det er veldig overvurdert. Når jeg dater noen nå, vil folk spørre: "Har du endret statusen din på Facebook ennå?" Ummm... Nei. Jeg husker når folk pleide å bare spørre om du er "seriøs" om den personen. Jaja. Det er teknologi for deg. Takk for at du sjekket ut navet mitt!

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 21. juli 2012:

josh3418 - Tusen takk! Jeg er glad du likte navet!

mythicalstorm273 - Takk for at du påpekte det. Jeg ville aldri ha tenkt på et hjemlig partnerskap som et heteropar, men du har rett. Ethvert par kan være i et hjemlig partnerskap. Det er sjelden å finne et heteropar som kaller det det. Jeg synes faktisk begrepet er litt rart også. Jeg vil tro "i et forhold" ville være bra nok til å dekke forholdet ditt og homofile par. Det er litt nysgjerrig av Facebook å skyve problemet forbi det, men jeg antar at det liker å gi folk mange alternativer. Virker som singel eller forhold burde være nok for hvem som helst. Takk for kommentaren!

Fotinoula Gypsyy fra NYC BABY 20. juli 2012:

Facebook er så overvurdert... Jeg elsker jentene som er som du vet at det er ekte når det er på Facebook...knekker meg! Morsomt nav!

mytisk storm273 20. juli 2012:

Dette var morsomt! Den eneste jeg ikke likte var det innenlandske partnerskapet. Statusen min sier at jeg er i et forhold fordi jeg ennå ikke er forlovet, og ærlig talt ville jeg sannsynligvis ikke gjort det sett innenlands partnerskap fordi det er et merkelig begrep for meg, men juridisk sett er jeg i et hjemlig samarbeid. Kjæresten mins helseforsikring dekker meg, og vi har vært sammen lenge nok nå (ikke slik mange av menneskene der ute som er "forelsket" etter 2 dager) at vi oppgir at vi er innenlands partnere. Selv om dette skulle være lett og morsomt og for det meste var det, eksisterer sivile fagforeninger og innenlandske partnerskap utenfor det homofile miljøet. Noen mennesker gifter seg aldri med sin betydelige andre. Personlig liker jeg ikke engang vilkårene og hva de innebærer, men jeg måtte fjerne det fra brystet fordi jeg kan ikke dekkes av kjæresten min forsikring hvis det ikke var for det faktum at vi er hjemme samarbeid. Så tilbake til dette fantastiske navet... Jeg elsket dette virkelig! Det med forholdsstatus på facebook er så morsomt og en spøk! Jeg ser så mange påminnelser for folk om å oppdatere Facebook-statusen sin fordi den ikke er offisiell før den er offisiell på Facebook! Bra gjort :-)

Joshua Zerbini fra Pennsylvania 20. juli 2012:

Jeannie,

HAHAHA, fantastisk hub, og fantastiske beskrivelser for hver av forholdsstatusene! Jeg fikk meg en god latter! :)

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 5. juli 2012:

Takk så mye. Jeg er glad du likte navet. Takk for at du deler og for avstemningen.

Ashish Joshi fra India 5. juli 2012:

Wow... stemte opp og mye, og delte med en gang!!

Et så fantastisk n interessant knutepunkt... spesielt en "kjærlighetstrekant" som kompliserer situasjonen!!

Flott knutepunkt...

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 28. juni 2012:

Takk så mye! Jeg kom i grunnen på dette bare ved å lese de konstante endringene i forholdsstatusen vennene mine alltid gjorde. Det var så latterlig at jeg måtte skrive om det. Takk for avstemningen!

mattdigiulio fra Los Angeles 26. juni 2012:

Nå er dette et smart knutepunkt. Hvordan kom du på dette? Strålende. Stemmer opp. Matt

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 10. juni 2012:

sarahmoose - Dessverre er det sant. Folk gjør noen rare ting på Facebook.

naimishika - Det er gode nyheter! Du trenger aldri å være en av de personene som endrer status hele tiden.

Takk for kommentarene begge to!

Venugopaal fra India 10. juni 2012:

Takk Gud. Jeg har aldri endret status. Jeg er fortsatt gift.

Sarah Chewings fra Nottingham, England 9. juni 2012:

Elsker dette, det er så sant!!

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 1. juni 2012:

Jeg er glad du likte det. Takk for at du leste navet mitt.

Livet under konstruksjon fra Neverland 1. juni 2012:

uhummm hva kan jeg si..jeg har ikke en facebookkonto..men det er veldig interessant å lese denne hub :)

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 1. juni 2012:

Ja, jeg tror ikke på det meste av det jeg ser på Facebook. Hehe. Takk for kommentaren!

Grace Whites fra Manalapan, New Jersey, USA 1. juni 2012:

Jeg er veldig enig i dine ideer her. Du vet at når det handler om status, kan du ikke fastslå sannheten med mindre du vil bevise det i kirken. LOL. Takk for at du delte.

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 29. mai 2012:

sholland10 - Å, jeg blir så frustrert når jeg får vite om store begivenheter gjennom Facebook! Datteren din burde ha fortalt deg det først. Personlig synes jeg forholdsstatussituasjonen er frustrerende, men kanskje det er fordi ingen fyr noen gang bytter status til "i et forhold" for meg. Hmmm... Takk for stemmene og takk for at du deler!

RealHousewife - Ja, det høres ut som du har en så sjalu mann! Hahaha. Du er heldig. Ikke sikker på om du kan tjene penger på det underholdsbidraget ennå. :-) Takk for kommentaren!

Kelly Umphenour fra St. Louis, MO 28. mai 2012:

Jeannie - du har rett! Lol.

Jeg ble bedt om å se om mannen min var virkelig sjalu og endre profilen min til "singel" for å se om han la merke til det. Det gjorde han ikke - jeg måtte fortelle ham det. Så lo han. Ja, han er sjalu! Lol. Jeg fortalte ham at jeg vet innerst inne at han brenner av sinne og sjalusi! Det er bare skjult!" han bare lo og jeg tror ikke han spiller fordi jeg fortsatt er singel ifølge FB. Lurer på om jeg skal få ham til å betale underholdsbidrag nå?

Susan Holland fra Southwest Missouri 28. mai 2012:

Jeannie, hvis mannen min hadde "singel" fordi han var for lat til å endre den, ville han ikke vært mannen min. LOL Jeg fant ut at datteren min hadde begynt å date kjæresten sin fordi det dukket opp i nyhetsfeeden min. Jeg fortalte henne at hun måtte gi meg beskjed før hun la det ut. ÅHHHH! Jeg elsker analysen av betydning for hver status. Jeg hater det når jeg ser noen legge ut en forholdsstatus som en spøk, som de umodne dukkene du nevner. Flott hub!! Stemmer og delt og knyttet til min FB-hub. :-)

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 25. mai 2012:

Hahaha... du har nok rett. Uansett hva, at It's Complicated-statusoppdateringen er dårlige nyheter. Takk for at du delte.

Michael Arida fra Filippinene 25. mai 2012:

Ingen fornærmelse, men dette skriker nesten rent kvinneperspektiv, så la vi snu manuset? (Jeg er ikke sexist eller drittsekk, det er kvinner der ute som er smartere enn meg bla bla bla, bare for å være ærlig)

Her går du.

Det er komplisert = jeg var utro mot kjæresten min, men fortalte det ikke til ham, så i stedet satte jeg det til dette og bekymret ham sannsynligvis for noe som ikke var relatert. (Også sannsynligvis nyte litt tid med fyr #2 mens du setter denne statusen)

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 5. mars 2012:

Jeg er glad du likte den. Takk for at du tittet innom!

Courtney L J 4. mars 2012:

haha jeg elsker nummer 2 din på enke. morsomt innlegg

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 28. februar 2012:

Jeg vet hva du mener. Folk trenger ikke å vite så mye informasjon om noen... selv om jeg bare én gang skulle ønske at jeg kunne bytte til "i et forhold". Det er så ungdomsskolen av meg!

Hally Z. fra Madison, Wisconsin 27. februar 2012:

Jeg bruker ikke relasjonsstatusknappen i det hele tatt - for mye informasjon!

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 23. februar 2012:

Facebook har virkelig tatt overdeling til et helt nytt nivå. Dessuten ser alle reality-programmer og synes hver lille ting en gjennomsnittlig person gjør nå er spennende. Det er det ikke. Jeg trenger egentlig ikke all den informasjonen om alle heller. Noen ting er bedre usagt. Takk for kommentaren. Nå lurer jeg på mens jeg fortsatt er på Facebook. :-)

jasper420 22. februar 2012:

Jeg har en Facebook-konto det som kommer til meg er ikke bare at folk ofte er falske og frekke, men også at de er veldig opptatt av seg selv å legge ut bilder av seg selv og bare snakke om seg selv på statistikken, får meg til å tenke på hva jeg gjør facebook.

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 19. februar 2012:

Jeg er helt enig med deg. Det er mye overdeling på Facebook. Jeg synes også det er litt rart å høre om store hendelser som graviditet eller forlovelser via Facebook i stedet for personlig eller over telefon. Jaja. Dette er verden vi lever i nå. Takk for kommentaren!

Sandi fra Greenfield, Wisconsin 19. februar 2012:

Likte navet ditt, Jeannie. Jeg er på Fb, men jeg har ikke en forholdsstatus. Jeg synes måten mange mennesker lar hele verden få vite hva de driver med og lufter skittentøyet på er ganske rart. Jeg liker å fange opp med familie og venner, se bilder osv., men det ser ut til at noen ting er bedre å holde for deg selv. Takk for at du delte.

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 19. februar 2012:

Robin - Du har så rett... det handler om å bli underholdt og holde tritt med sladder. Jeg vet de mest latterlige, små detaljene om alle i familien min og alle vennene mine nå. Takk for stemmene og takk for at du deler!

Alecia - Wow! Har du sluttet å bruke Facebook? Det er veldig modig av deg. Jeg tror jeg bare er litt avhengig, men vil ikke innrømme det. Jeg vet hva du mener om at folk validerer livene sine med statusoppdateringer. Sukk. For en merkelig verden vi lever i nå. Takk for kommentaren!

Alecia Murphy fra Wilmington, North Carolina 18. februar 2012:

Jeg forstår definitivt ikke hvorfor folk prøver å validere livene sine ved forholdsstatusen deres på Facebook. Jeg har nettopp fjernet det fra profilen min fordi de som trenger å vite det vet nok. Morsom hub som alltid Jeannie!

Robin Oatley 18. februar 2012:

Flott knutepunkt! Og vel, alle disse relasjonsendringene holder oss i det minste underholdt. Er ikke alle på Facebook for alltid å ha den siste sladderen om venner og familie? Eller for å sjekke opp de menneskene du kjenner, men faktisk ikke er venner med (i det minste i det virkelige liv)?

Stemte opp, morsomt og deler!

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 18. februar 2012:

PDXKaraokeGuy - Jeg er glad du likte navet. Jeg har ikke lest huben din ennå, men jeg skal sjekke det ut. Takk for at du tittet innom!

ytsenoh - Jeg har også et begrenset antall venner på Facebook. Bare det å være venn med folk jeg faktisk kjenner er nok for meg. Takk for at du leste navet mitt og takk for kommentaren.

Cathy fra Louisiana, Idaho, Kauai, Nebraska, South Dakota, Missouri 17. februar 2012:

Interessant knutepunkt. Jeg har vært på facebook lenge, sannsynligvis siden jeg sluttet på college og datteren min sluttet på college. Jeg er ikke typen person som sier at jeg har 923 venner, bare en utvalgt gruppe venner, kolleger og slektninger og personvernet trinn implementeres i henhold til min smak og på forholdet, jeg klikker, sjekker ingenting fordi ingen trenger å vite en måte eller annen. Det er et flott sted å bruke av en rekke årsaker, når det brukes riktig. Flere og flere selskaper blir involvert i sosiale medier for markedsføring, og de er gode steder å plassere knutepunkter. Takk igjen for navet ditt!

Justin W Price fra Juneau, Alaska 17. februar 2012:

Flott, Jeannie. Jeg vet ikke om du leser min hub One Tremendous Year, men jeg dekker mye av dette materialet angående hvordan jeg møtte min kone :-) VI ble Facebook-offisielle før de fleste av vennene våre visste :-)

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 13. februar 2012:

Ja, alle disse er på den gjeldende listen over alternativer på Facebook. Enda merkeligere er det at hvis du endrer forholdsstatusen din, vises den nå automatisk i feeden for alle vennene dine å se. De kan da enten "like" oppdateringen eller til og med kommentere den! Skrekk! Jeg har hatt så mange venner som har endret forholdsstatus i det siste og har fått folk til å legge ut kommentarer som "Åh, godt du dumpet ham!" eller "jeg har aldri likt henne uansett" eller slike ting. Selvfølgelig, da blir de sammen med eksene sine igjen. Pinlig! Jeg endrer aldri mitt uansett hva nå.

Takk for kommentaren og stemmene!

Marcy Goodfleisch fra Planet Earth 13. februar 2012:

Du vet, jeg hadde ikke lagt merke til listen over nye kategorier. Jeg vet ikke om de er dumme, eller en refleksjon av et selvengasjert samfunn. Sheesh! Veldig informativ hub - stemt frem og nyttig.

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 6. februar 2012:

JayeWisdom - Jeg hater ikke Facebook, men jeg liker absolutt ikke alternativet for forholdsstatus. Jeg liker heller ikke at du kan knytte det til en annen person. Jeg synes det hele er litt for nysgjerrig. Jeg har venner som endrer forholdet status hele tiden. Det er bare dumt.

Eric Newland - Ja, kanskje statusalternativer må være mer spesifikke. Eller kanskje hvis noen endrer det mer enn én gang om dagen, bør de blokkeres fra å endre det igjen i en uke. Det ville vært gøy!

Takk for kommentarene!

Eric Newland fra Dayton, Ohio 6. februar 2012:

Min favoritt er når noen endrer status to ganger om dagen. Kanskje det burde være et eget relasjonsstatus-kvalifiseringsfelt med alternativer som Preemptively, Prematurly, Hopefully, Ironically og For Dramatic Effect.

Jaye Denman fra Deep South, USA 6. februar 2012:

Jeg skal på forhånd si at jeg virkelig HATER Facebook, etter å ha vært vitne til at folk jeg kjenner har gjort seg selv til narr på FB, så jeg kansellerte kontoen min. (Facebook har fortsatt alle dataene mine, som er en annen historie!)

Dette problemet med forholdsstatus er noe jeg har sett brukt som et våpen HVER gang noen ble sint på kjæresten/forloveden hennes. Statusen endret seg tilbake til Singel, alle bildene kom ned og han ble blokkert. Til neste gang.

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 6. februar 2012:

homesteadbound - For å være ærlig, var jeg ikke klar over at det var så mange alternativer tilgjengelig heller før jeg gikk for å skrive dette navet. Jeg tror ærlig talt at det pleide å være et Swinger-alternativ, men det må ha vært MySpace. Jaja. Takk for at du tittet innom!

Eddy - Takk for stemmene opp. Jeg er glad du likte navet.

Eiddwen fra Wales 5. februar 2012:

'Wow fra meg også!!!'

Flott arbeid og jeg må stemme opp og bort!!!

Jeg ser nå frem til å lese mange flere hubs av deg.

Ha det fint;

Eddy.

Cindy Murdoch fra Texas 5. februar 2012:

Jeg hadde ingen anelse om at så mange alternativer var tilgjengelige. Wow! Men igjen, kanskje de ikke er det, og dette stykket ble skrevet med ironi. Uansett, wow!

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 5. februar 2012:

truthfornow - Jeg husker for mange år siden at en kvinne jeg jobbet med som var i 40-årene fortalte meg: "Det endrer seg aldri. Voksne voksne oppfører seg på samme måte i 40-årene som de gjorde på skolen. Det er som om ingen noen gang kommer forbi ungdomsskolen." Og hun hadde rett! Jeg kan ikke tro det jeg ser på Facebook. Jeg tror også for mange hopper for å endre den statusen til "I et forhold" og når det ikke går, må håndtere skammen over å endre den etter en eller to uker. Jeg venter alltid til jeg har datet en fyr i mer enn en måned, og det er grunnen til at forholdsstatusen min i utgangspunktet alltid forblir singel. Ha ha. Takk for stemmene!

Turtlewoman - Ja, jeg kan tenke meg at han ikke syntes det var så morsomt. En spøk som involverer å være forlovet er sannsynligvis aldri en god idé.

Eric Newland - Hahaha... Det kan være lurt å revurdere statusen "åpent forhold". Lykke til med den!

Takk til alle for kommentarene!

Eric Newland fra Dayton, Ohio 5. februar 2012:

Hmm, jeg skal tenke to ganger på kunngjøringer om statusendring nå. Spesielt planene mine om å bytte til "åpent forhold"-status.

Kim Lam fra California 5. februar 2012:

Morsomt, men likevel så sant. Jeg hadde en venninne som endret statusen sin til "forlovet" for å spille en spøk med kjæresten. Hmm... Jeg tviler på at han syntes det var morsomt...

Marie såret fra New Orleans, LA 5. februar 2012:

Det overrasker meg hvor mange voksne mennesker som stadig endrer Facebook-statusen sin for å gjøre andre sjalu. Er vi alle på videregående igjen? Det får meg bare til å le. Jeg har aldri postet noe om forholdsstatusen min, for hvorfor er jeg bekymret for hva en gjeng med mennesker jeg knapt kjenner tenker, og hvorfor vil jeg ha dem opp i virksomheten min? Veldig morsom artikkel. Stemte opp og alt.

Jeannie Marie (forfatter) fra Baltimore, MD 5. februar 2012:

Ja, det overrasker meg hva folk legger ut noen ganger. Relasjonsstatusoppdateringene er veldig interessante siden folk ser ut til å endre dem hele tiden. Ingen kan være inn og ut av så mange forhold... i hvert fall håper jeg ikke det! Takk for kommentaren!

mljdgulley354 5. februar 2012:

Jeg har en Facebook-konto, og det overrasker meg hele tiden hva noen av vennene mine legger ut. Andre måter det har hjulpet å holde tritt med venner og familie.

Arbeide med en eks: Hvordan jobbe med en eks-kjæreste eller eks-kjæreste

Jeg elsker å skrive om forhold, kjærlighet, romantikk og flørting. Jeg håper du finner rådene i artiklene mine nyttige.Her er 10 tips for å navigere i jobben med eksen din!StockSnap fra Pixabay; CanvaFøler du deg vanskelig å jobbe med eksen din? H...

Les mer

Hva du skal ha på deg til et intervju: The Sustainable Edition - The Good Trade

Antrekksideer for ditt neste intervjuIntervjujitter er uunngåelig – det er en overveldende opplevelse. Inntrykket vi gjør på våre intervjuere utgjør forskjellen mellom å komme på jobb og fortsette å holde ut jobbsøkingen. Mens du øver på svar på s...

Les mer

Artikler av Akwasi Maru

Akwasi Maru er brannmann på heltid, og han har for tiden rangen som brannkaptein. Han mottok sin mastergrad i beredskapsledelse fra Walden University og sin B.S. i Fire Science Administration fra Waldorf University. Han har vært i brannvesenet i 1...

Les mer