Koji dokazi postoje za Sasquatchovo postojanje?

click fraud protection

Severna Amerika ima svoje čudovište. Dok Škotska ima svoju morsku zmiju iz Loh Nesa, a Himalaji svog odvratnog snežaka ili Yeti, Severna Amerika polaže pravo na Saskvača ili, kako su ga prozvali, Bigfuta. Sasquatch - čovek/majmun visok 7 do 8 stopa - primećen je u Severnoj Americi vekovima. Pre evropske invazije, Indijanci su bili veoma poznati ovog "dlakavog džina" koji je živeo u divljini.

Jedno od najranijih zabeleženih viđenja Saskača od strane belca dogodilo se 1811. godine u blizini današnjeg Džaspera u Alberti od strane trgovca krznom po imenu Dejvid Tompson. Od tada je bilo mnogo viđenja ovog stvorenja u zapadnoj Kanadi, iu mnogim državama SAD, posebno severozapadu Pacifika, Ohajo, pa čak i na jugu do Floride, gde je zver koja živi u močvari poznata kao tvor majmun.

Da li je Sasquatch samo legenda ili izuzetno neuhvatljiva stvarnost? Koji su dokazi? Lični izveštaji o viđenjima su brojni i zaslužuju težinu zbog svog broja. Fizički dokazi, kao što su otisci stopala i uzorci kose, su ređi, a snimci na filmu i video snimcima još ređi. Evo pogleda na neke od najboljih - i uvek kontroverznih - dokaza za postojanje Sasquatcha.

Otisci stopala

Ne zove se bez veze Bigfut. Tokom godina prikupljeno je više od 900 otisaka stopala koji se pripisuju Bigfutu, čija je prosečna dužina 15,6 inča. Prosečna širina je 7,2 inča. To je jedna velika noga. Poređenja radi, stopalo košarkaša od 7 stopa i 3 inča - što je u najmanju ruku retkost - dugačko je 16,5 inča, ali široko samo 5,5 inča.

Tokom 1958. i 1959. godine, Bob Titmus i drugi pronašli su brojne tragove Bigfuta u oblasti Bluf Krika gde je nekoliko godina kasnije sniman čuveni Paterson/Gimlin film.

Godine 1988. biolog za divlje životinje Džon Bindernagel sa ostrva Vankuver pronašao je ogromne otiske stopala u snegu i čuo „vu-uu-uu” poziv u šumi. Njegov dokaz uključuje 16-inčne, ljudske otiske stopala pronađene u pokrajinskom parku Stratkona tokom planinarenja. Pored toga, Bindernagel je rekao da je čuo čudan, majmunski zov u kolibi prijatelja blizu jezera Komoks 1992. godine. Bindernagel je rekao da ne zna ni za jedno drugo stvorenje u Severnoj Americi koje je uputilo takav poziv, i veruje da je to bio Saskvoč koji pokušava da komunicira sa svojom vrstom.

Stanovi i grobovi

Iako ni u kom slučaju nisu verifikovani ili potvrđeni, postojale su tvrdnje o otkrićima naselja Sasquatch, pa čak i grobnica:

Dallas Gilbert kaže da je imao nekoliko susreta sa Bigfutom, ali njegova najkontroverznija tvrdnja je tvrdnja o mogućoj zajednici Bigfuta i mestu sahrane. Gilbertova priča je oslabljena njegovim oklevanjem da otkrije tačnu lokaciju lokacije. Međutim, rekao je The Daily Times iz Portsmita, Ohajo, „Postoje mesta na kojima možete videti teritorijalne oznake i snimke koje je stvorenje napravilo na drveću. Postoje čak i krošnje i lukovi napravljeni od drveća pod kojima može spavati." Prema Gilbertu, mesto sahrane je obeleženo kamenom. „Skoro liči na nadgrobni spomenik“, rekao je Gilbert. „Možete da vidite obrise očiju, glave i zuba stvorenja. Iz tog područja nisu pronađeni nikakvi leševi ili drugi ostaci, tako da sve što imamo je Gilbertova reč o ovim tvrdnjama.

Godine 1995. Terry Endres i dva prijatelja su istraživali područje poznato po viđenjima Bigfuta za lokalnu kablovsku TV emisiju. Slučajno su naišli na veliku građevinu u obliku kupole izgrađenu od grana i grmlja. Bila je dovoljno velika da u njoj sede tri odrasla muškarca i očigledno nije bila prirodna pojava.

Звуци

Malo ljudi je čulo usamljene, jezive plače i urlike Bigfuta. Ali oni koji imaju, a poznaju zvuke divljine, kažu da je to nezaboravan zvuk kao nijedan drugi.

Outdoorsman Bill Monroe, pisac za Portland Oregonian, ispričao je svoje iskustvo u članku za novine. Monro je lovio losove kada je tišinu kasnog popodneva prekinuo jeziv zvuk. „Zaglušujuće vrištanje, gušenje, podrigivanje jecanje sa grebena je bilo jezivo. написао је. „Vrisak koji tera majke da jure da pronađu svoju decu. Onakav vrisak koji nijedna puma ili medved nikada ne bi mogao da iscedi iz svog grla... osim ako im nije bio poslednji. Pirsing, odjek, grleni; jedno, užasno visoko, a grlato, neljudsko, neprirodno stvaranje Стевен Спиелберг od toga ti koža jezi“.

Brus Hofman je 1984. tražio zlato u blizini reke Klakamas. Ispričao je istražitelju Gregu Longu ovu priču: „Morao sam da parkiram nekoliko stotina stopa od reke, i morao sam da se vratim malo nazad prema malom potoku koji je ulivao u reku. I neposredno pre nego što sam stigao do male pritoke, rekao bih, od jedne osmine milje do četvrt milje dalje, dole u šumi, počeo sam da čujem ovaj urlik, ili poziv. Zvuk je imao osnovni ton, mišićav zvuk, i zvuk je postao glasan. Moglo se čuti kako se penje kroz drveće i penje do neba. Zvuk je putovao oko tri do četiri milje do grebena planina. Mogli ste da čujete kako zvuk udara u planinu."

Miriše

Uvek, uočavanje Sasquatcha je praćeno veoma jakim, veoma neprijatnim mirisom.

U junu 1988. Šon Friz je kampovao na severnom račvanju kalifornijske reke Feather. „Popeo sam se u svoj šator i legao na krevet. Pustio sam svoje pse da trče okolo jer su uvek blizu kampa. Počeo sam da dremam kada sam se iznenada probudio. Bilo je mrtvo tiho - bez cvrčaka, ništa, a moji psi su utrčali u moj šator tresući se. Zgrabio sam pušku i baterijsku lampu i izašao iz šatora. Nisam mogao ništa da vidim, ali sam imao osećaj da me posmatraju. Onda sam čuo neke veoma teške korake iza sebe u drveću. Postojao je i veoma čudan miris, skoro kao krst između tvora i nečeg mrtvog. Ova stvar je kružila oko mog kampa cele noći."

Sightings

Ne postoji nedostatak prizora Bigfuta, neka su ubedljivija od drugih i zvuče autentičnije. Evo nekoliko primera, od iskusnih ljudi na otvorenom, koji daju verodostojnost legendi:

Clayton Mack, Indijanac iz nacije Nuksalk, poznaje kanadsku divljinu i njena stvorenja kao i svakog živog čoveka. Ugledni lovac na grizlije već 53 godine, Mek priča ovu priču: „Sama sam pecao u Kvatni u avgustu. Imao sam čamac od 30 stopa sa jednocilindričnim motorom. Stigao sam do zaliva Džejkobson, oko 15 milja od Bele Kule, kada sam video nešto na ivici vode. Klečao je kao dole i mogao sam da vidim njegova leđa kako grče na plaži. Izgledalo je kao da podiže kamenje ili možda kopa školjke. Ali tamo nije bilo školjki. Okrenuo sam čamac pravo prema njemu. Hteo sam da saznam šta je to.

„Neko vreme sam mislio da je to medved grizli, sa krznom svetle boje na potiljku kao svetlo braon. Spustio sam se pravo ka njemu na skoro 75 jardi da bih dobro pogledao. Ustao je na zadnje noge, pravo kao čovek i ja sam ga pogledao. Gledao je u mene. Bože, ne liči na medveda, ima ruke kao ljudsko biće, ima noge kao ljudsko biće, i ima glavu kao mi. Nastavljam da ulazim prema njemu.

„Počeo je da se udaljava od mene hodajući kao čovek na dve noge. Bio je visok oko osam stopa. Došao je do nekih drift-logova, stao i pogledao me. Pogledao je preko ramena da me vidi. Ne radi to grizli, nikad ne vidim da grizli trči tako na zadnjim nogama i nikad ne vidim da grizli tako gleda preko ramena. Sada sam bio blizu plaže. Zakoračio je na te napuštene trupce i ušao u drvenu građu. Nagazio na balvane kao čovek. Gledao sam kako ide malo više uz brdo. Vetar me je oduvao prema plaži, pa sam povukao čamac i nastavio da idem do zaliva Kvatna."

Godine 1995., Pol Friman, veteran lovca na Bigfoot, Bil Laughery, bivši lovac, pratio je zvuk čudnih krikova koji su se čuli u Plavim planinama jugoistočne države Vašington. Pridružio im se Ves Sammerlin, lokalni stanovnik, pešačili su do oblasti gde su pronađeni tragovi Bigfuta. Na jednoj čistini, muškarci su pronašli nekoliko malih stabala iskrivljenih, polomljenih i sa kojih kaplje sok. Na drveću su bile uhvaćene velike nakupine duge crne i smeđe kose (vidi dole). Ugledali su jedno majmunoliko stvorenje od sedam stopa i čuli vriske još dvojice. Posmatrali su stvorenje kroz dvogled na udaljenosti od 90 stopa, kako jede žute drvene ljubičice. Trakeri su takođe pronašli izmet dugačak dva do pet inča, pun napola pojedenih mrava drvodelja, i srušena stabla koja su bila rastavljena da bi mravi bili unutra.

Uzorci kose

Pramenovi i pramenovi kose za koje se smatra da potiču od Sasquatcha nisu dodali težinu dokaza za stvarnost stvorenja. Pokazalo se da je većina testiranih uzoraka dlake medveda ili drugih neprimata. Obećavajuće uzorke su 1995. dobili Freeman, Laughery i Summerlin.

Uzorci kose koje su prikupila trojica muškaraca poslati su na Državni univerzitet Ohajo na analizu DNK. dr V. Hener Farenbah je mikroskopski utvrdio da izgleda da kosa potiče od dve jedinke iste vrste, da je razlikovao se po boji, dužini i ciklusu rasta dlake između ova dva seta, nije bio ošišan i nije se mogao razlikovati od ljudske kose. критеријум."

Na kraju, testovi su bili neubedljivi. Istraživači su rekli da je „DNK izvučena iz dlake ili iz korena (kosa koja je vidljivo sveža) bila previše fragmentirana da bi omogućila sekvenciranje gena.

Fotografije i video

Фотографије, filmski snimci i video Sasquatcha su izuzetno retki. U najgorem slučaju, oni su mutni, nejasni i neuverljivi. U najboljem slučaju, kada su jasni, vrlo su kontroverzni i sumnja se da su lažne.

Paterson/Gimlin film je daleko najpoznatiji i najpregledniji snimak Bigfuta ikada snimljen. Rodžer Paterson i Robert Gimlin snimili su snimak 1967. kamerom od 16 mm dok su bili na ekspediciji u pronađite neuhvatljivo stvorenje u oblasti Bluff Creek nacionalne šume Six Rivers na severu California. Prethodnih godina u ovom regionu su pronađeni veliki otisci stopala. Rasprava među raznim „stručnjacima” o autentičnosti filma traje već 30 godina. Poslednjih godina, neki ljudi su se oglasili da tvrde da su učestvovali u obmanjivanju filma, ali je čak i njihovo svedočenje dovedeno u pitanje. (Pogledajte „Ne, Bigfut NIJE mrtav“)

U septembru 1998. David Shealy je snimio 27 fotografija stvorenja visokog 7 stopa u Evergladesu. „Sedeo sam na drvetu oko dva sata svake noći poslednjih osam meseci“, rekao je Šeli. „Zadremao sam nakratko, a kada sam se probudio, video sam da ide pravo na mene. U početku sam mislio da je to čovek, ali onda sam shvatio da je to tvor majmun." Šili je pratila tragove životinje i napravio ono što je rekao da bi moglo biti najveće otkriće majmuna tvora: mali otisci stopala za koje kaže izgledaju od bebe tvora majmuna. Šili sada procenjuje da Evergladesom luta između devet i 12 majmuna tvorova i kaže da ih većina ljudi koji su primetili to stvorenje obično vidi u grupama od tri ili četiri.

Контакт

Veoma je malo slučajeva bliskog kontakta ili fizičkog kontakta sa Sasquatch-om. I mnogi koji su prijavljeni su prilično sumnjivi:

Sten Džonson tvrdi da je jedan od takvih „kontakta“. Sten kaže da je prvi put sreo divljeg čoveka visokog 7 stopa kada je bio dečak u blizini svoje kuće u Ozarksu. Svakog dana posle škole, Sten kaže da bi sreo Saskuče u šumi i razgovarao sa njim. Od tada je imao nekoliko drugih susreta i veruje da stvorenje dolazi iz druge dimenzije. Džonsonova je čudna, čudna priča.

20 posramljenih kućnih ljubimaca koji bi trebalo da otpuste svoje timare

Iznova i iznova, kućni ljubimci su se pokazali kao verni saputnici koji se ne žale kada sve to pustimo da se mota po kući. Naši psi i mačke nas ne osuđuju što kasno spavamo, ne peremo kosu ili povremeno nosimo isti par trenirki tri dana uzastopno...

Опширније

Šta znači TPTB?

Ovo je internetska skraćenica za opisivanje 'gornji menadžment' ili 'nadležnih organa, čija imena ni ne znamo'. TPTB je skraćenica za: The Powers That Be TPTB se obično koristi kada razgovarate o organizaciji ili trenutnoj političkoj situaciji i ...

Šta znači 'Pwned' i kako ga pravilno koristiti

The internet sleng izraz "pwned" se koristi i na mreži i van mreže kao likujući izraz dominacije, kontrole ili pobede. Ako ste bili poraženi, poraženi ste od protivnika, često na ponižavajući način. Biti poražen nosi konotacije velikog neuspeha s...