First-Person Stabber: 'Pandemic' filmanmeldelse

Der har været film optaget fra et førstepersons perspektiv før (såsom genindspilningen), men med den stigende mobilitet af kamerateknologi, film som GoPro-shot Hardcore Henry opnår et niveau af seerfordybelse, som praktisk talt ikke tidligere har været kendt; kald det "førstepersons skydebiograf." Dens forløber, den fundet optagelser format, er stadig en fast bestanddel af moderne gyserfilm, så det burde ikke komme som nogen overraskelse, at en gyserfilm kommer med Hardcore Henry i denne næste generations bevægelse. Men gør Pandemi har det, der skal til for at hjælpe med at holde denne spæde filmstil i gang?

Pandemi ved første øjekast

Synopsis: Under en apokalyptisk pest leder et hold redningsfolk efter uinficerede overlevende i Los Angeles.

Medvirkende: Rachel Nichols, Alfie Allen med Missi Pyle, Mekhi Phifer, Paul Guilfoyle, Danielle Rose Russell.

Direktør: John Suits.

Studio: XLrator Media.

MPAA-vurdering: NR.

Løbe tid: 91 minutter.

Udgivelses dato: 1. april 2016 (efter anmodning 5. april)

Anhænger: Officiel Pandemi Film trailer på YouTube.

Plottet

I en ikke så fjern fremtid, en pest har overhalet planeten og forvandlet de syge til rablende, morderiske, kannibalistiske monstre. Dr. Lauren Chase (Rachel Nichols) er med nød og næppe flygtet fra New York City, og rejser til sin hjemby Los Angeles for at bekæmpe pandemien der. Hun er sat i spidsen for et hold på fire personer, der er sigtet for at tage til en skole i centrum på jagt efter et andet hold, der har mistet kontakten med hjemmebasen, mens hun forsøgte at redde en gruppe overlevende.

Hendes mission er at lokalisere de overlevende, udføre en blodprøve for at afgøre, om de er inficerede og bringe de uinficerede tilbage. Men i al hemmelighed har hun et andet mål i tankerne: at finde sin mand og teenagedatter, som hun mistede kontakten med ved begyndelsen af ​​udbruddet. Og Lauren er ikke den eneste med bagtanker; hendes skytte (Mekhi Phifer) har en kone, der forsvandt med det andet hold. Hendes navigatør (Missi Pyle) har mistet en søn, og hendes chauffør (Alfie Allen) er en desperat eks-fusk, der ser ud til kun at være ude for sig selv. Selv hendes overordnede er tvivlsomme; hvad laver de præcist med de overlevende, der er leveret til dem? Når verden falder sammen, ser det ud til, at tillid er det sværeste at genopbygge.

Slutresultatet

Det kan ikke benægtes PandemiPOV-stilen er umiddelbart fængslende og vækker nysgerrighed om mulighederne for at kombinere en gyserfilm med et first-person shooter-videospil. Men djævelen er i detaljerne, og mens der er flygtige øjeblikke, hvor du fanger en snert af det viscerale potentiale i "Hardcore Henry Møder The Crazies," rammer den aldrig rigtig den rystende, kaosprægede zenitgenre, fans higer efter.

Ser på Pandemi faktisk får dig til at sætte pris på resultaterne af Hardcore Henry -- eller hvis du ikke har set det, musikvideoerne ("Stampede"og"Dårlig mor**ker"), der i det væsentlige var testkørsler for den spillefilm. Handlingens behændighed - glatheden, sammenhængen, ambitionen - i disse bestræbelser gør det klart, at Pandemi's tekniske udførelse er bare ikke nok.

Ja, Pandemi sætter dig i skoene (eller i dette tilfælde hjelmkameraet) af en person, der går gennem en actionmættet kappe, men du sjældent føler dig virkelig fordybet i verden, og ingen af ​​actionsekvenserne er så fængslende som enhver et minuts strækning af den musik videoer. En del af problemet kan være de anvendte kameraer; de mangler en vis tæt og personlig intimitet. Bevægelserne er ikke flydende nok, hvilket både svækker realismen og slører handlingen, hvilket gør den Det er til tider svært at tyde, hvad der foregår (bedste gæt: en inficeret bliver skudt eller skudt). I en særligt irriterende scene får den eneste person, der er tilbage med et hjelmkamera, besked på at løbe, men hun bliver ved med at holde en meningsløs pause og kigge tilbage på de inficerede, så de kan fanges på skærmen. Mærkeligt nok, på andre tidspunkter, flytter POV'en væk fra hjelmens knaster og bryder tilsyneladende filmens uskrevne regler. (Eller kommer ambulancer udstyret med kameraer rettet mod forsædet?)

Ligesom selve formatet, omfanget af Pandemi er ambitiøs, da den forsøger at forvandle et større storbyområde som Los Angeles til et apokalyptisk ødemark. Resultatet er beundringsværdigt, afspærrer gader hist og her og udnytter eksisterende områder som Skid Row og L.A.-flodbassinet, men de budgetmæssige begrænsninger er tydelige i nogle forfærdelige udseende CGI brande og i den beskedne størrelse af horderne af inficerede.

Den stærke cast af kendte ansigter hjælper med at sælge et manuskript, der, samtidig med at det etablerer en solid følelsesmæssig kerne, virker at give op og ende brat uden at udforske en underforstået beskidt hemmelighed inden for rækken af ​​Laurens overordnede.

Til sidst, Pandemi opleves bedst med de tempererede forventninger til direkte til video pris snarere end de teatralske højder af en film som Hardcore Henry.

Den magre

• Skuespiller: C+ (Godt cast holder alt sammen.)
  • Retning: C- (Beundringsværdigt ambitiøst, men udførelsen mangler, med nogle akavede vinkler er det svært at fange alt på skærmen.)
  • Manuskript: C- (Dejligt følelsesmæssigt grundlag, men karaktererne føles en smule egoistiske og overkommelige; ender for brat.)
  • Gore/effekter: C+ (Solid gore; dårlig CGI.)
  • Samlet set: C (Værd for zombie-/infektionsfans, der leder efter noget lidt anderledes, men når aldrig sit potentiale.)

Offentliggørelse: Distributøren gav gratis adgang til denne film til anmeldelsesformål. For mere information, se venligst vores etiske politik.

Hvordan fungerer stemmebåndene?

Fonation defineres som vokalisering. Stemmelyd skabes ved åbning og lukning af stemmebåndene, forårsaget af luftstrøm fra lungerne. Muskulær modstand mod lufttrykket bestemmer også lyde fra ånde til presset eller klemt. Hvordan stemmebåndene åbn...

Læs mere

5 store temaer fra "The Perks of Being a Wallflower"

Filmen Fordelene ved at være en murblomst er skrevet og instrueret af Stephen Chbosky og baseret på hans Bestil af samme navn. Teenagedramaet følger historien om en indadvendt og venneløs dreng ved navn Charlie, som kæmper med nogle dæmoner i sin...

Læs mere

Hvorfor Nimoy døde ved at hade William Shatner

William Shatner (kaptajn Kirk) har haft et svært forhold til alle sine tidligere medspillere fra Star Trek. James Doohan (Scotty), Nichelle Nichols (Uhura) og Walter Koenig (Chekov) er alle stået frem for at tale om, hvor mislig Shatner var under...

Læs mere