როგორ გავხდეთ უკეთესი მეგობარი ასპერგერის სინდრომის მქონე ზრდასრულისთვის (მაღალფუნქციური აუტიზმი)

click fraud protection

Kylyssa Shay არის შუახნის ამერიკელი ქალი, რომელიც ცხოვრობს აუტიზმით, რომელიც სიამოვნებით აზიარებს ძნელად მიღებულ ცხოვრებისეულ ჰაკებს იმ ადამიანებთან, ვისაც ეს სჭირდება.

ასპერგერის სინდრომის მქონე თქვენს მეგობარს მუდმივად უწევს თქვენი მორგება საუბრებში. შეიტყვეთ, თუ როგორ შეგიძლიათ შეამსუბუქოთ მათი ტვირთი და ასევე მოერგოთ მათ.

მოჰამად მარდანის ფოტო Unsplash-ზე; კანვა

ზოგჯერ, ასპერგერის მქონე ადამიანებს სურთ შეწყვიტონ თქვენთან დასვენება და დაისვენონ

ნორმალურობის თუნდაც გონივრული გარეგნობის წარმოჩენისთვის, აუტიზმის ნებისმიერი ხარისხის მქონე ბევრმა ადამიანმა, მათ შორისაც კი, ვისაც მაღალი ფუნქციონირების იარლიყი ასახელებენ, უნდა დაიმახსოვროთ ასობით სოციალური წესი. ჩვენ არც მაშინ დავამთავრეთ; ჩვენ ჯერ კიდევ უნდა დავიმახსოვროთ რას ნიშნავს თქვენი სახის გამონათქვამები და ვივარჯიშოთ სარკეების წინ, რათა ჩვენ შევძლოთ ისინი თქვენს სახეზე, როდესაც თქვენთან ურთიერთობა გვაქვს. ჩვენ ასპისებს ასევე უნდა ვეცადოთ გაშიფროთ მინიშნებები, ინიუენდები, ქვეტექსტი და ქცევის მოდიფიკაციის პასიურ-აგრესიული მცდელობები, რომლებსაც ბევრი ადამიანი იყენებს ჩვეულებრივი მეტყველების ნაცვლად.

სანამ ამ ყველაფერს ვაკეთებთ, შეიძლება ასევე ვცდილობთ ნორმალური თვალის კონტაქტის სიმულაციას, რათა სხვა ადამიანებს კომფორტული და კომფორტული გავხადოთ. დავრწმუნდეთ, რომ ისინი არ ფიქრობენ, რომ ჩვენ მოტყუებულები, ტყუილები ან არასაიმედოები ვართ იმის მიხედვით, თუ რას ვუყურებთ ან არ ვუყურებთ მათ სახეებზე და როგორ მივდივართ ამის შესახებ. მთელი ამ ხნის განმავლობაში, ჩვენ ვღელავთ იმაზე, აპირებენ თუ არა ხალხი არასწორი ინტერპრეტაციას, რასაც ჩვენ ვამბობთ. ბევრი Aspies იმდენად აწუხებს, რომ კონცენტრაცია აუცილებელს ხდის ყველა სხვა საქმის გასაკეთებლად, გარკვეულწილად გაუგებარია.

კომუნიკაციას გააჩნია გამოუთქმელი პირობები და წესები

როგორც ჩანს, ადამიანების უმეტესობა უფრო მეტ წონას აყენებს სხეულის ენაზე, სახის გამომეტყველებასა და ფიზიკურ გარეგნობაზე, ვიდრე მასზე სიტყვები ან მოქმედებები, როდესაც საქმე ეხება იმას, თუ რას ფიქრობს ადამიანი და რას ფიქრობს ამ ადამიანის შესახებ პერსონაჟი. ადამიანების უმეტესობას ბევრი პირობა აქვს, რომელთა შესრულებასაც ითხოვს, ბევრი წესი, რომელთა დაცვაც საჭიროა და ბევრი მოქმედებაა გასაკეთებელი მათთან კომუნიკაციისთვის მათი შეწუხების გარეშე.

ისინი ადვილად შეიძლება გახდნენ არასტაბილური და განახორციელონ სიტყვიერი თავდასხმები ან შექმნან ინტენსიური ნეგატიური მოსაზრებები ჩვენზე, თუ კომუნიკაციაში უმნიშვნელო გადაცდომებსაც კი დავუშვებთ. არააუტისტ მოზარდებთან კომუნიკაციისთვის აუტისტური სპექტრის მრავალი ადამიანი მოითხოვს, რომ თითქმის მუდმივად იარონ კვერცხის ნაჭუჭზე.

მაღალი ფუნქციონირების მქონე აუტიზმის ან ასპერგერის სინდრომის მქონე ბევრი ადამიანი დროის უმეტეს ნაწილს თქვენი თანდასწრებით ატარებს რთულ და დამღლელი საქმეების კეთებაში, რათა მოგეწონოთ. ადამიანების უმეტესობა მხოლოდ მაშინ ამჩნევს სრიალებს, როდესაც ჩვენი მოგონებები გვაკლდება და გვავიწყდება როგორ გამოვთქვათ გამოხატვა სწორად ან შესაძლოა ავირჩიოთ არასწორი ან როცა ჩვენ ვრეაგირებთ მათ ნათქვამზე და არა იმაზე, რაც მათ თქვეს გულისხმობდა.

ურთიერთობები რთულია აუტისტური სპექტრის მოზრდილებისთვის

როგორც თქვენ ალბათ წარმოიდგენთ, ეს ყველაფერი აუტიზმის მქონე ადამიანებს ძალიან ართულებს ურთიერთობას. ადამიანები, თუნდაც ყველაზე მაღალფუნქციური ფორმებით, თითქმის არასოდეს იღებენ შესაძლებლობას უბრალოდ დაისვენონ და ისიამოვნონ, როცა გარშემო სხვა ადამიანები არიან.

თუ ჩვენგანი სპექტრში მოქმედებდა და ლაპარაკობდა ჩვენთვის ლოგიკური და ნორმალური გზებით, დიდი უმრავლესობა ადამიანები არასოდეს დაუთმობენ დროს ან ძალისხმევას ჩვენს გასაცნობად ან შესაძლოა შეწყვიტონ ურთიერთობა ჩვენ. ზოგჯერ ეს ჩვენთვის ძალიან ბევრია, რადგან ჩვენ მაინც უნდა გავაკეთოთ ყველაფერი, რაც თქვენ უნდა გააკეთოთ, ამის გარდა.

თქვენც შეგიძლიათ კომპრომისზე წასვლა

თუ გიყვართ ან ზრუნავთ მათზე, ვისაც აქვს AS, მე გთხოვ, წაიკითხოთ და განიხილოთ რამდენიმე კომპრომისი და ძალიან მარტივი შესწორება ჩვენი განსხვავებების შესახებ. ძალიან მცირე ძალისხმევით შეგიძლიათ გაუადვილოთ და ნაკლებად სტრესული გახადოთ იმ ადამიანის ცხოვრება, რომელზეც ზრუნავთ. თქვენ შეგიძლიათ გააუმჯობესოთ ურთიერთობა თქვენი ჩვევების მხოლოდ მცირე ნაწილის შეცვლით დროდადრო, ასე რომ თქვენმა მეგობარმა ან ოჯახის წევრმა შეიძლება ხანდახან დაისვენოს და იყოს საკუთარი თავი თქვენს გარშემო.

თუ თქვენ ცდილობთ გაეცნოთ მაღალი ფუნქციონირების აუტისტ ადამიანებთან ურთიერთობის შესახებ, თქვენ იპოვნეთ შესანიშნავი ადგილი დასაწყებად.

როგორ გააუმჯობესოთ თქვენი ურთიერთობა ზრდასრულთან AS-თან

  1. შეაჩერე მინიშნება და ქვეტექსტის გამოყენება
  2. ისწავლეთ როგორ ისაუბროთ ასპერგერის შესახებ
  3. შეწყვიტეთ იმის ვარაუდი, რომ აუტისტი ადამიანები მინიშნებებს აძლევენ ან საუბრობენ ქვეტექსტით
  4. იმოქმედეთ იმაზე, თუ როგორ გრძნობს თქვენი მეგობარი ან ოჯახის წევრი და არა იმაზე, თუ როგორ ფიქრობთ, რომ ის უნდა გრძნობდეს თავს
  5. მოდით ვიყოთ საკუთარი თავი

ისწავლეთ იყოთ უკეთესი მეგობარი აუტიზმის მქონე ადამიანებისთვის.

ორიგინალური ფოტო Ravenwood-ის მიერ, freeimages.com

Მნიშვნელოვანი ჩანაწერი

მე არ ვარ რაიმე სახის ლიცენზირებული თერაპევტი ან სამედიცინო პროფესიონალი. მე უბრალოდ ადამიანი ვარ, რომელსაც აქვს ასპერგერის სინდრომი, მაღალი ფუნქციონირების აუტიზმის სხვა სახელი.

ამ სტატიის მიზანია გაეცნოს ადამიანებს, რომელთაც სურთ მეტი გაიგონ AS-ის შესახებ პირად დონეზე — დავეხმაროთ მათ გაიგონ მეტი რას ნიშნავს სპექტრის აშლილობა. არცერთი შემოთავაზება ამ გვერდზე არ არის გამიზნული, როგორც შემცვლელი პროფესიონალის რჩევისთვის.

1. შეაჩერე მინიშნება და ქვეტექსტის გამოყენება

შეეცადეთ დაფიქრდეთ რას ამბობთ სანამ იტყვით. თქვენ ზუსტად იმას გულისხმობთ, რასაც სიტყვები ლექსიკონის მიხედვით ნიშნავს, თუ ცდილობთ იმაზე მეტი თქვათ, ვიდრე მხოლოდ დაჭრილ-გამშრალი სიტყვებია ნათქვამი? თუ თქვენ ცდილობთ შეცვალოთ ადამიანის ქცევა ისე, რომ პირდაპირ არ ჰკითხოთ მას სიტყვებით, თქვენ მიანიშნებთ. თუ თქვენ ცდილობთ რაიმეს გადმოცემას, რაც განსხვავდება რეალური სიტყვების კომბინაციით ისინი გარკვეულწილად გადმოსცენ დახვეწილი და უფრო ემოციურად მნიშვნელოვანი მნიშვნელობა, რომელსაც იყენებთ ქვეტექსტი.

წაიკითხეთ მეტი Pairedlife-დან

3 რჩევა უკეთესი მცირე საუბრისთვის

როგორ წარმოიდგინოთ, რომ თქვენი ქორწინება კარგია

როგორ მოვიგოთ თქვენი ბრძოლა მეურვე დედამთილთან

ბუჩქს ნუ ურტყამ, არაფერი გამოვა, რაც გინდა! აუტიზმის სპექტრის ადამიანი მხოლოდ დაიბნევა და იმედგაცრუებული იქნება და სავარაუდოდ შეეცდება გამოიცნოს რას გულისხმობთ. მე, როგორც წესი, არასწორად ვხვდები და ვნერვიულობ სხვა ადამიანს. ის ჩვეულებრივ ხვდება (არასწორად), რომ მე წინააღმდეგი ან მიზანმიმართულად უხეში ვარ, ან უბრალოდ თავს ვაჩვენებ, რომ ვერ ვხვდები, რაზე მინიშნებია.

განა ასე ადვილი არ იქნება ყველა მონაწილესთვის, თუ ჩვენ მხოლოდ იმას ვიტყვით, რასაც ვგულისხმობდით?

2. ისწავლეთ როგორ ისაუბროთ ასპერგერის შესახებ

ჩვენს კულტურაში ბევრ ადამიანს არ სჯერა სწავლის უნარის დაქვეითების ან პრობლემების არსებობის, რომლებსაც არ გააჩნიათ რაიმე თვალსაჩინო ფიზიკური მაჩვენებლები. Წიგნი შემიძლია გითხრათ ასპერგერის სინდრომის შესახებ?: სახელმძღვანელო მეგობრებისა და ოჯახისათვის გვეხმარება იმის ახსნაში, რომ ასპერგერები არსებობს და რა არის ის, რაც გამოსადეგი იქნება ადამიანებთან კომუნიკაციისთვის, რომლებსაც არ ესმით, რა არის მაღალფუნქციური აუტიზმი.

3. შეწყვიტეთ იმის ვარაუდი, რომ აუტისტი ადამიანები მინიშნებებს აძლევენ ან საუბრობენ ქვეტექსტით

თქვენ უფრო მეტად დაისვენებთ, თუ ამ წინადადებას მიჰყვებით. როცა აუტისტი გელაპარაკება, ყურადღება გაამახვილე მხოლოდ სიტყვებზე. იფიქრეთ იმაზე, თუ რას ნიშნავს ეს სიტყვები ერთმანეთთან ერთად და გაათავისუფლეთ ნებისმიერი გრძნობა, რომელიც შეიძლება გქონდეთ, რომ მოსაუბრემ დამალა მათში მეორეხარისხოვანი და საიდუმლო მნიშვნელობა, რომ იპოვოთ თქვენთვის.

მიუხედავად იმისა, რომ ზოგიერთი აუტისტი ადამიანი სიამოვნებით თამაშობს სიტყვების თამაშებს, როგორიცაა სიტყვის თამაში, ჩვეულებრივ, ჩვენთვის ბუნებრივი არ არის ემოციურად გაჯერებული კოდით საუბარი, როგორც ამას უმეტესობა აკეთებს. თუ ჩათვლით, რომ ჩვენ ვამბობთ იმას, რასაც ვგულისხმობთ, თქვენ გაქვთ ძალიან დიდი შანსი, იყოთ მართალი.

როდესაც ადამიანები ვარაუდობენ, რომ მე მინიშნებას ვაძლევ, ეს მხოლოდ იმედგაცრუებას იწვევს და უჭირს ჩემს მიერ წარმოთქმული სიტყვების გაგება, რაც არ უნდა მარტივი მნიშვნელობით იყოს ეს სიტყვები. ეს აიძულებს სხვა ადამიანებს უფრო ნელა გამოიყურებოდეს, ვიდრე სინამდვილეში არიან. საშუალო ხალხი, როგორც წესი, სულელები არ არიან; ისინი უბრალოდ იმდენ დროს ხარჯავენ იმ ნივთების ძიებაში, რაც არ არსებობს, რომ ზოგჯერ ასე ჩანს. შესაძლოა, ამიტომაც ჩანს, რომ ბევრი ასპი უფრო კარგად ხვდება ბავშვებთან, ვიდრე უფროსებს; ბავშვები, როგორც წესი, არ ლაპარაკობენ ან ელიან, რომ სხვა ადამიანები ილაპარაკონ მინიშნებებით ან ქვეტექსტით.

ცხოვრება არ არის ცივი ომის ჯაშუშური ფილმი; ჩვენ არ გვჭირდება კომუნიკაცია კოდით.

4. იმოქმედეთ იმაზე, თუ როგორ გრძნობს თქვენი მეგობარი ან ოჯახის წევრი და არა იმაზე, თუ როგორ ფიქრობთ, რომ ის უნდა გრძნობდეს თავს

ეს აშკარად ჩანს და ვფიქრობ, რომ კარგი რჩევაა მიმართოთ ყველას, ვინც იცნობთ, იქნება ეს აუტისტური სპექტრით თუ არა. თუ თქვენი ოჯახის წევრი ამბობს, რომ გარკვეული საქმის კეთება მას დისკომფორტს უქმნის, ეს მას დისკომფორტს უქმნის, მაშინაც კი, თუ თქვენ ფიქრობთ, რომ ეს არ უნდა იყოს. თუ თქვენი მეგობარი ან ოჯახის წევრი ამბობს, რომ ის რაღაცაში კარგად არის, ის ალბათ კარგად არის ამით მაშინაც კი, თუ თქვენ ფიქრობთ, რომ ის კარგად არ უნდა გრძნობდეს თავს, რაც არ უნდა იყოს. თუმცა, ბევრი ადამიანი სწავლობს იმის თქმას, რომ ისინი კარგად არიან ისეთ საკითხებში, რითაც არ არიან კარგად (აუტისტური თუ არა), რადგან შეიტყვეს, რომ მათ შეუძლიათ აირიდონ უფრო მტკივნეული სირცხვილი სხვა ადამიანების მკვეთრად გადაჭარბებული რეაგირებისა და სცენა.

ძალიან მცირე ძალისხმევით, შეგიძლიათ იყოთ თავაზიანი და მოიქცეთ ისე, როგორც აუტისტი ნიშნავს ზუსტად იმას, რასაც ამბობს.

გთხოვთ, არ გააკეთოთ სცენა და არ მიიპყროთ ყურადღება საჯაროდ, როდესაც გადაწყვეტთ, არ დაიჯეროთ ის, რასაც თქვენი მეგობარი ასპერგერით ამბობს, თუ როგორ გრძნობს თავს. დაჟინებით, რომ ეს ადამიანი მოიქცეს შეურაცხყოფილი ან ხმამაღლა შეურაცხყოფილი იყოს მისი სახელით, ალბათ მხოლოდ თქვენს მეგობარს ან ოჯახის წევრს ძლიერ უხერხულობას, შერცხვენას და შერცხვენას გამოიწვევს. რაც უფრო ხშირად ქმნით სცენებს საჯაროდ, მით უფრო ნაკლებად მოუნდება თქვენთან ურთიერთობა.

5. მოდით ვიყოთ საკუთარი თავი

როდესაც თქვენ ატარებთ დროს თქვენს აუტისტ მეგობართან ან ოჯახის წევრთან, შეგიძლიათ ნამდვილად შეამსუბუქოთ ზეწოლა მასზე ან მას ეუბნება, რომ მისთვის კარგია, შეწყვიტოს შენს ირგვლივ მოქმედებები, როცა საჯარო არ ხარ დაყენება. თქვით ეს მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ ამას ნამდვილად გულისხმობთ. თუ ვერ უმკლავდებით თვალით კონტაქტის ნაკლებობას, სახის გამომეტყველების ან სხეულის ენის ნაკლებობას, ან აუტისტური ქცევების არსებობა, როგორიცაა ხელის ქნევა, ტრიალი ან ქანაობა, ამას არ განაპირობებს შეთავაზება.

ნეგატიური რეაქციები საკუთარ თავზე ყოფნაზე, როცა მიგვიწვიეს ვიყოთ საკუთარი თავი, ძალიან ემოციურად მტკივნეულია და გვაიძულებს დავკარგოთ დიდი ნდობა იმ ადამიანის მიმართ, ვინც ასე რეაგირებს. ჩემი აზრით, ასეთი რეაქციები, როდესაც შერწყმულია თხოვნასთან, ვიყოთ საკუთარი თავი, ასევე ნორმალურ ადამიანს უმწიფარ ჯიქურს ჰგავს.

მზად იყავით აგიხსნათ რას გულისხმობთ, რადგან ადამიანები, როგორც წესი, არ ნიშნავს, რომ ჩვენ ნამდვილად უნდა დავისვენოთ და ვიყოთ საკუთარ თავს, როდესაც ისინი ამას ამბობენ, ისინი, როგორც წესი, გულისხმობენ მოიქცნენ და ისაუბრონ ისე, როგორც აკეთებენ, როცა არიან მოდუნებული.

მე ვაფასებ მარტოობის დროს ჩემს მნიშვნელოვან სხვასთან, რადგან ის მიმღებს მე ისეთი, როგორიც მე ვარ, დროდადრო მხოლოდ ძალიან მცირე დამშვიდებით.

კითხვები და პასუხები

Კითხვა: ჩემმა არადიაგნოსტმა ასპი ბოიფრენდმა დაბლოკა ჩემთან ყოველგვარი კომუნიკაცია ოთხი წლის შეხვედრის შემდეგ. Რა გავაკეთო?

პასუხი: მე უბრალოდ ასპერგერის მქონე ადამიანი ვარ. პროფესიონალი თერაპევტი, სავარაუდოდ, ბევრად უფრო სასარგებლო იქნება თქვენთვის, ვიდრე მე.

ერთი რამ, რაც მე ვიცი, როგორც ურთიერთობაში მყოფი ადამიანი, არის ის, რომ ჩვეულებრივ არსებობს ლოგიკური მიზეზი, რის გამოც ადამიანები წყვეტენ კომუნიკაციას, მაშინაც კი, თუ მათ ლოგიკას შენთვის აზრი არ აქვს. ხანდახან ვშორდები ყველა ადამიანს იმის გამო, რომ რაღაც ხდება კონკრეტულ ადამიანთან ან ჩემთან. მაგალითად, შესაძლოა, ჩემი ერთ-ერთი თანამემამულე მექცევა ისე, როგორც მისი მოახლე, მაგრამ ეს მაიძულებს, რამდენიმე დღით ან კვირაში თავი დავანებო ყოველგვარ ადამიანურ კომუნიკაციას. ეს არ არის ის, რომ მე ვბრაზობ ან ჩუმად ვმკურნალობ, არამედ ის, რომ მისი წარუმატებლობა, რომ არ მიმხილა, როგორც მისნაირი ადამიანი, ფიქრებითა და გრძნობებით, იყო ღრმად შემაშფოთებელი და მტკივნეული. ჩემი სოციალური ძალისხმევის უმეტესი ნაწილი მიდის მორგებაში, ამიტომ ჩემი სოციალიზაციის მოტივაცია ქრება, როდესაც ჩემი მორგების სერიოზული მცდელობები, როგორიცაა ბინძური თანამეცხოვრის შემდეგ დასუფთავება, უკუშედეგი და შედეგი ემოციური ძალადობა. ეს შენს ეზოში ნაღმის პოვნას ჰგავს; ამის შემდეგ, არ არის იმის თქმა, თუ სად არის უსაფრთხო ნაბიჯის გადადგმა.

Კითხვა: ჩემს ბიჭს, ყველა ნიშნით, აქვს ასპერგერის სინდრომი. მას არასოდეს უხსენებია, მაგრამ როგორ მივუდგე ამ საკითხს მასთან ერთად, ან უნდა მივმართო?

პასუხი: ეს ნამდვილად დამოკიდებულია იმაზე, თუ რატომ გსურთ მიუდგეთ საკითხს. თუ გინდა, რომ ის უფრო კომფორტული გახადო, მე ვიტყოდი, რომ წადი. იმის შესახებ, თუ როგორ არ გიცნობ შენ ან შენს შეყვარებულს, ეს შენზეა დამოკიდებული. რაც არ უნდა გააკეთო, ჯერ ჩამოაყალიბე შენი მოტივაცია და ნათლად, წინააღმდეგ შემთხვევაში, ის გაინტერესებს, რა ხდება სიგნალი, ასპერგერის თუ არა. ეს მხოლოდ ჩემი გამოცდილებაა იმ ბიჭებთან, რომლებსაც სამედიცინო პრობლემები აქვთ, რომელთა შესახებაც არ იცოდნენ.

Კითხვა: ჩემი ბიძაშვილის შვილს აქვს ასპერგერები. მითხრა, მაგრამ მგონი დაავიწყდა. Ეს შესაძლებელია? მე მივუახლოვდი მას და მის მეუღლეს და ცოტას ვკითხულობ სიმპტომებს. მე ნამდვილად ვგრძნობ, რომ მასაც აქვს ასპერგერები. არ მინდა ამ საკითხთან მიახლოება, მაგრამ მინდა ვიცოდე როგორ მოვიქცე, რომ ჩემთან სტრესი არ იყოს და შვილსაც დავეხმარო, განსაკუთრებით მაშინ, როცა ის გუნება-განწყობის დაკარგვას აპირებს. გარკვეულ სიტუაციებში თავს უხერხულად ვგრძნობ.

პასუხი: როგორც ჩანს, ნაკლებად სავარაუდოა, რომ მას დაავიწყდა, რომ მის შვილს აქვს ASD, მაგრამ მან შეიძლება დაავიწყდა, რომ გითხრათ. იმის შესახებ, თუ როგორ შეგიძლიათ მოიქცეთ მის გარშემო, სცადეთ რჩევები სტატიაში, რომელზეც ეს შეკითხვა დაუსვით. რაც შეეხება თავს უხერხულად, გაარკვიეთ, რა უნდა გააკეთოთ იმისათვის, რომ ნორმალურად მოიქცეთ თქვენსგან განსხვავებულ ადამიანებთან. ბევრ ნეიროტიპიურ ადამიანს ეს უჭირს, რადგან განსხვავებების მიღება ხშირად რეალურად თრგუნავს ჩვენს კულტურაში და არა წახალისებულს. მოხარული ვარ, რომ ვხედავ, რომ თქვენ აყალიბებთ საკუთარ გზას უკეთესი გაგებისკენ და ეს ნამდვილად გადადგმული ნაბიჯია სწორი მიმართულებით.

© 2012 Kylyssa Shay

ბარბი 2019 წლის 13 ნოემბერს:

ჩემს 17 წლის პარტნიორს აქვს მაღალი ფუნქციონირების ასპერგერის სინდრომი; მუსიკოსი. ასე აკეთებდა მთელი ცხოვრება.

მიმზიდველი ვარ, მიყვარს ყველა სქესის საზოგადოებასთან ურთიერთობა.

როდესაც მამაკაცი შემოდის სცენაზე, მეგობრობის ნებისმიერ დონეზე, რომელსაც შეიძლება ჩავეხუტო ან თუნდაც არა, მისი პერსპექტივაა, რომ მე ვარღვევ ლოიალობას და მისი ნდობა შეუძლებელია. არასდროს არავისთან მიძინია და არც მინდა.

ეს საზიანოა ორივე მხრიდან, რადგან მისი პერსპექტივა საზიანოა.

ტესა შლეზინგერი 2018 წლის 19 დეკემბერს:

Კარგად დაწერილი. თქვენ ეს მოკლედ დაწერეთ. მე ვფიქრობ, რომ ბევრი არასწორად არის გაგებული ასპიტებთან დაკავშირებით. მთელი ცხოვრება დამჭირდა, რომ ვისწავლო სხვებთან დაკავშირება. ასევე გავიგე, რომ არის სიტუაციები, რომელთა თავიდან აცილებაც მჭირდება. მე მათ ვერ ვმართავ.

ჩემმა ქალიშვილმა, რომელიც ასწავლიდა აუტიზმის სპეციალურ სკოლაში, თქვა, რომ ჩემთან კარგი კომუნიკაცია მხოლოდ მაშინ ისწავლა, როცა მიხვდა, რომ მე მქონდა ასპერგერები.

თავის მხრივ, როგორც მივხვდი, რომ უფრო ღრმად ვიყავი აუტისტური სპექტრის შესახებ, ვიდრე ადრე იყო დიაგნოზი, მომიწია ბევრი ახალი უნარების სწავლა.

ახლა კარგად ვარ, მაგრამ ხანდახან დამღლელია ადამიანებთან ხანგრძლივი ურთიერთობა, რომლებიც არ არიან ლოგიკური და არ პასუხობენ კითხვებს პირდაპირ.

მარკო 2018 წლის 16 ნოემბერს:

გმადლობთ ამ მართლაც სასარგებლო სტატიისთვის. მე შევიძინე ახალი მეგობარი, რომელსაც აქვს AS და წავაწყდი თქვენს სტატიას კვლევის დროს, რათა უკეთ გამეგო. ეს ნამდვილად დამეხმარა ჩემს გაგებაში.

რობ ფერდონი 2018 წლის 17 მაისს:

გმადლობთ ინსაიდერული ინფორმაციისთვის! მე ვიწყებ ურთიერთობას ქალთან და მის 22 წლის ვაჟს აქვს ასპერგერები. ამის შესახებ ბევრი რამ არ ვიცოდი, ამიტომ დავიწყე საკუთარი თავის განათლება ამის შესახებ. მე ვიყავი ბევრ საიტზე და ვნახე ეს, რომელიც იყო საიტზე იმ ადამიანისგან, რომელსაც რეალურად აქვს ეს და ვფიქრობდი, რომ სასარგებლო ასპექტი იქნებოდა ამის შესახებ მეტის გაგება. მსურს ამის შესახებ იმდენი ცოდნა შევიძინო რეზექციით, როგორც მისი შვილისთვის, ასევე მისი დედისთვის. Გმადლობთ!

უცნობი იდიოტი დიდი დეპრესიის აშლილობით 2018 წლის 15 აპრილს:

ღმერთო ჩემო, ამჟამად ვცდილობ ვიმეგობრო ამ ბიჭთან და გეტყვით, რომ ვკითხულობდი ყველაფერს, სანამ ის ასე არასწორად მითხრა, ახლა თავს უხერხულად ვგრძნობ (მასზე მეც ვიცინი). ძალიან მიხარია, რომ ამ სტატიას წავაწყდი პასუხების ძიებისას, რადგან მე ასე ვმოქმედებდი სოციალურად მტკივნეული და დაბნეული, როდესაც მან მოულოდნელად შეწყვიტა ჩემთან საუბარი და ურთიერთობა, მეგონა, რომ რაღაც არეული მქონდა ცუდი. მე მას რაღაცნაირად დისკომფორტი შევქმენი, რადგანაც არასწორად ვკითხულობდი. (ასე რომ, მოვლენების ვადები ძალიან კარგად იყო გაფორმებული ისე, რომ მეჩვენებოდა, რომ მაშორებდნენ)

ვფიქრობ, შევეცდები უფრო პირადად ვესაუბრო, ტექსტის გაგზავნის ნაცვლად და მეტი ძალისხმევა გამოვიყენო? უბრალოდ არ ვიცი ზღვარი მეგობრობის შენარჩუნებასა თუ უბრალოდ გაღიზიანებას შორის. მით უმეტეს, რომ ის მენეჯერია, მე კი თანამშრომელი და ყოველთვის რაღაცეების კეთებაში მივრბივარ. მაგრამ ის სრულ ყურადღებას მაქცევს, როცა ვსაუბრობთ, ალბათ, სარკაზმითა და ხუმრობებით უნდა დავმშვიდდე, არა? და შეცვალე ჩემი მოქმედება მის მიმართ სამსახურში. შუბლზე ხელის დარტყმა მინდა, რადგან თავს იდიოტად ვგრძნობ, დიდი მადლობა ამ სტატიისთვის.

ალეგრია 2017 წლის 18 დეკემბერს:

ოდნავ განსხვავებული პერსპექტივა... არც კი აცნობიერებს რაიმე კონკრეტულს ან კონკრეტულს დამახსოვრებას ან კონტროლს, არამედ მხოლოდ მუდმივ დაძაბულობას და დისკომფორტი ადამიანთა უმეტესობასთან კომუნიკაციის დროს და ცდილობს გაიგოს, ზოგადად, რას სურთ ან ელიან ან რას განზრახვები არის... მაშინაც კი, როდესაც ეჭვობენ, რომ მათ სურთ განსხვავებული ან უკეთესი პასუხი, არ გრძნობენ ენერგიის მატებას მის მისაცემად და უბრალოდ, სურდათ, რომ ეს არ იყოს ასე დამღლელი... გამონაკლისია ის ადამიანები, რომლებიც რეალურად პატიოსნები და უშუალოები არიან და არ თამაშობენ სოციალურ თამაშებს ენერგიის მისაღებად ან საკუთარი გზით ან სხვა რამეზე... თუ ვინმეს ნამდვილად არ მოსწონხარ, მაშინ ეს ყველაფერი მხოლოდ ძალისხმევის ფუჭად კარგვაა, მაგრამ თუ ეს სამუშაო კოლეგაა, მაშინ შენ/მე ვალდებული ვარ ნამდვილად ვიშრომო... და ყველაზე ხშირად ასეა.. ძალისხმევა

ადამ 2017 წლის 09 ოქტომბერს:

ეს იმდენად დამაკმაყოფილებელი იყო წასაკითხად. მე შემიძლია მტკიცედ ვუკავშირდე შენს ნათქვამს, რამდენჯერმე გამეცინა კიდეც. კერძოდ, "შეაჩერე მინიშნება და ქვეტექსტის გამოყენება". ისე ვგიჟდები ჩემს შეყვარებულზე, ძირითად კითხვას ვუსვამ და ის არარელევანტური ინფორმაციით მპასუხობს. ან მაგალითად, თუ ვინმეს არ მესმის, შეიძლება ვუპასუხო: "რა?". ათიდან ცხრაჯერ არ იმეორებენ ნათქვამს. ეს შეიძლება იყოს ისეთი იმედგაცრუებული, ვფიქრობ, რადგან რატომ არ უნდა იგულისხმებოდეს ვინმე მხოლოდ იმას, რასაც ამბობენ? ასე არაპრაქტიკულად ჟღერს, აუტისტურად თუ არა.

ყოველ შემთხვევაში, მადლობა იქ დაწერისთვის. გთხოვთ დაწეროთ მეტი. წავიკითხავ მათ.

cazmc 2017 წლის 27 აპრილს:

მადლობა გამოხმაურებისთვის. ერთხელ კონფერენციაზე შევხვდი ქალს, რომელმაც 3 წლის ბავშვი კიბოთი დაკარგა. მან მითხრა, რომ მას იგივე გამოცდილება ჰქონდა, რაც შენ გაქვს - ხალხი უბრალოდ უკან იხევდა მას, ალბათ იმიტომ, რომ არ იცოდნენ რა გაეკეთებინათ ან ეთქვათ. ამ საუბრისგან და ამ ონლაინ ბირჟისგან ჩემი წაღება არის უბრალოდ იქ ყოფნა და გამოჩენა! დანარჩენი გზაში შეგვიძლია გამოვიმუშაოთ. მადლობა და ბოდიშს გიხდით თქვენი დანაკარგისთვის. იქნებ ამ ადამიანებს უნდა უთხრათ, რომ ეს დაკარგვის დროს გეხმარებათ ჩაერთოთ ყოველდღიურ საქმეებში.

Kylyssa Shay (ავტორი) 2017 წლის 27 აპრილს, გრანდ რაპიდსის მახლობლად, მიჩიგანის მახლობლად, მდელოს გადახედვიდან:

ამჟამად გავდივარ მწუხარების პროცესს რამდენიმე ადამიანის საყვარელი ადამიანისა და კატის გამო, რომელიც მე მემკვიდრეობით მივიღე მათგან ყველაზე საყვარელისგან. შემიძლია გითხრა რაც მინდა, მაგრამ არ ვიცი რამდენად აქტუალური იქნება შენი მეგობრისთვის, რადგან ყველა ადამიანი განსხვავებულია.

მე მინდა შევიდე ჩემი მეგობრების ცხოვრებაში ისე, როგორც ზარალამდე ვიყავი. ბევრი მათგანი დაშორდა. ისინი თავს არიდებენ ფეისბუქზე ჩემი სახელის ხსენებას, ისევე როგორც იმის აღიარებას, რომ მე მათთან ერთად წავედი სადმე ან ვითამაშე თამაში მათთან ერთად ათი წლის განმავლობაში იმყოფებოდა, ხოლო ყველას აღიარება, ვინც იგივე გააკეთა, რატომღაც ცუდი იქნებოდა. ეს მაგრძნობინებს თავს უხილავად და არასასურველად.

დარწმუნდით, რომ უთხარით თქვენს მეგობარს, რომ ზრუნავთ მასზე, რაც არ უნდა მუშაობდეს, მიუხედავად იმისა, წარმატებას მიაღწევს თუ წარუმატებლობას, თქვენ მაინც იქ იქნებით, რადგან ვფიქრობ, ვინმე დააფასებს ამ გრძნობას.

cazmc 2017 წლის 27 აპრილს:

მე ვარ NT მეგობართან, რომელსაც ვფიქრობ, რომ აქვს ასპერგერები. ასე რომ, მე ნამდვილად ვაფასებ თქვენი შეხედულების მოსმენას. ეს მეხმარება გავიგო ისეთი მეგობარი, რომელიც ნამდვილად განსხვავდება იმ ადამიანებისგან, რომლებსაც ვიცნობ. ის ამჟამად გადის მწუხარების პროცესს, რადგან ის ტოვებს საყვარელ საქმეს და იღებს ახალს, რომელიც რთულია. ის ცდილობს გაუმკლავდეს სევდისა და ტკივილის გრძნობებს, რომლებიც არ ესმის. ის საერთოდ არ ელოდა ასეთ შეგრძნებას და უჭირს გამოხატოს ის, რასაც გრძნობს და სურს, რომ ტკივილი გაქრეს. ჩემი სხვა მეგობრებისთვის - მე მაქვს ინსტინქტი, როგორ დავეხმარო - წაახალისე ისაუბრონ, გამოხატონ საკუთარი თავი, ჩავეხუტო, დაესწრონ. მაგრამ როცა ვსაუბრობთ და ვეკითხები, როგორ გრძნობს თავს, ვერ მეტყვის კარგად და ვგრძნობ, რომ კითხვაც კი მას განსჯას ჰგავს. მით უმეტეს, თუ მას არ შეუძლია პასუხის გაცემა. ეს რომ NT ადამიანი იყოს, მე მას ისე მოვიქცევი, როგორც ვისურვებდი, რომ მომექცნენ, მაგრამ ჩვენ იმდენად განსხვავებულები ვართ, რომ არ მუშაობს. არც კი ვარ დარწმუნებული, რომ მას ჩახუტება უყვარს. რა თქმა უნდა, როგორც ქალს, ვიცი, რომ ჩვენ ყოველთვის გვინდა ვისაუბროთ გრძნობებზე ან თუნდაც იმაზე მეტი ვისაუბროთ, ვიდრე ზოგადად მამაკაცებს. ვაფასებ შენს კომენტარს იმის შესახებ, რომ ვინმეს სიტყვა ეთქვა იმის შესახებ, თუ რა სურს. თუმცა, არა მგონია, მან იცის რა სურს. ასე რომ, მე ვთხოვდი მეკითხა, რა მუშაობს თქვენთვის, როცა გლოვობთ ან გრძნობთ, რომ არ შეგიძლიათ ემოციების გამოხატვა? გსურს ვინმემ მოთმინება გამოიჩინოს და გაგამხნევოს, რომ სცადო? ან უბრალოდ უნდა გავჩუმდე? ან შესთავაზეთ ყურადღების გადატანა სიტუაციიდან და წადით და გააკეთეთ რაიმე სახალისო მასთან?

Kylyssa Shay (ავტორი) 2017 წლის 22 აპრილს, გრანდ რაპიდსის მახლობლად, მიჩიგანის მახლობლად, მდელოს გადახედვიდან:

აბსოლუტურად მართალი ხარ. ზოგიერთ აუტისტ ადამიანს აქვს მსახიობობის გენიოსი და არ უჭირს მისი მორგება. უმჯობესია გაარკვიოთ თითოეული ინდივიდის სამსახიობო ნიჭი და ოსტატობა და რამდენად აკეთებს ან არ ამოწურავს მათ. ჩვენ ყველა არ შეიძლება ვიყოთ ისეთი ნიჭიერი და ნიჭიერი მსახიობები, როგორც მორგან ფრიმანი ან რობერტ კარლაილი, მაგრამ კიდევ ერთხელ, ზოგიერთი ჩვენგანი შეიძლება იყოს და ბევრიც შეიძლება სადღაც შუა გზაზე დაეცეს. რაც უფრო კარგად შეგვიძლია გავაყალბოთ ნორმალურობა და შევეგუოთ ნებისმიერ კულტურას, რომელშიც ვცხოვრობთ, მით უფრო უსაფრთხო, ბედნიერები, ჯანმრთელები და ფინანსურად მორგებულები ვიქნებით. ყველას აქვს სხვადასხვა დონის შესაძლებლობები და განსხვავებული გამოწვევები.

შეი 2017 წლის 21 აპრილს:

საუბარი, როგორც ადამიანი, რომელიც გაიზარდა ასპერგერის სინდრომით... ასევე შემიძლია დავამატო, რომ აუტიზმის ან ასპერგერის სინდრომის მქონე ყველა ადამიანი ერთნაირი არ არის. ჩვენ გვაქვს სხვადასხვანაირი ცხოვრება და გარემო, როგორც ნებისმიერს, და ყველას გვაქვს ჩვენი უცნაურობები, შფოთვა, ფობიები და სხვა განსხვავებები, რომლებიც გვაიძულებს გარკვეულ რეაგირებას ან განსხვავებულ ქცევას სიტუაციები... ზოგიერთი ჩვენგანი უფრო დახელოვნებულია სოციალიზაციისა და მორგებაში, ვიდრე სხვები. უბრალოდ მინდა აღვნიშნო, რომ კარგი იდეაა გაგვეცნო ჩვენ, როგორც ინდივიდი და შევეცადოთ შეგხვდეთ სადაც არ უნდა ვიყოთ ამ დროს. შეიძლება ხანდახან ბევრი შრომა და მოთმინება მოგვეჩვენოს, მაგრამ სხვა დროს შეიძლება გაგიკვირდეთ, რამდენად „ნორმალური“ ვართ!

Kylyssa Shay (ავტორი) 2016 წლის 27 დეკემბერს, გრანდ რაპიდსის მახლობლად, მიჩიგანის მახლობლად, მდელოს გადახედვიდან:

სიამოვნებით დავეხმარები. დეპრესია შეიძლება იყოს მკვლელი, ამიტომ გმადლობთ, რომ დაუკავშირდით დეპრესიით დაავადებულ ახალგაზრდას. მე მყავს ასპერგერები და აღმოვაჩინე, რომ ყველაზე კარგად ინტროვერტებთან ურთიერთობა მაქვს, რადგან ისინი არ ქმნიან არასასიამოვნო სოციალურ ზეწოლა ჩემზე იმიტომ, რომ მათ, პირადად, ნამდვილად ესმით, რამდენად არასასიამოვნო შეიძლება იყოს გარკვეული სოციალური სიტუაციების გარეშე განმარტება.

ლუნა55 2016 წლის 27 დეკემბერს:

დიდი მადლობა ამ სტატიისთვის. მყავს მეგობარი, რომელიც ინტერნეტში გავიცანი, რომელსაც აქვს ეს სინდრომი. ის მხოლოდ 18 წლისაა და ამას თან ახლავს მისი ქრონიკული დეპრესია. მადლობა ღმერთს, გამიხსნა და ორ დღეში მითხრა მისი სინდრომის შესახებ. მე ვუსმენდი მას და ველაპარაკებოდი მასზე. ხშირად ვეუბნები, რომ მოდის ჩემთან, როცა თავს მარტო გრძნობს, რადგან ხშირად ასე გრძნობს თავს. მე ნამდვილად არ მესმის ამის შესახებ, ამიტომ არ ვიცი რა გავაკეთო, რადგან მე თვითონ ვარ ინტროვერტი. ეს სტატია ნება მომეცით ვიცოდე მეტი ამის შესახებ, ასე რომ გმადლობთ.

Kylyssa Shay (ავტორი) 2016 წლის 21 დეკემბერს გრანდ რაპიდსის მახლობლად, მიჩიგანის მახლობლად, მდელოს გადახედვიდან:

ჩვენ მუდმივად ვაკეთებთ საცხოვრებელს შენნაირი ადამიანებისთვის. წინააღმდეგ შემთხვევაში, ზოგიერთი თქვენნაირი ადამიანი ემოციურად, ფინანსურად ან თუნდაც ფიზიკურად გვესხმის თავს.

ჩვენ ვერ ვიშოვით ან შევინარჩუნოთ სამუშაო, მივიღოთ შესაბამისი სამედიცინო დახმარება ან თუნდაც ძირითადი ადამიანური წესიერებით მკურნალობა, თუ ჩვენ არ შევძლებთ ჩვენს ირგვლივ ყველა ნტ-ის მოთავსებას მათ დასაკმაყოფილებლად. მე პირადად სცემეს საავადმყოფოში "ჩამორჩენილობის" გამო, როცა რამდენიმე ნტ-მა დამიჭირა, როცა უსახლკაროდ ყოფნისას ახლახანს გააუპატიურეს. ეს ყველაფერი (როგორც კონკრეტული გაუპატიურება, ცემა, უსახლკარობა) იყო პირდაპირი თუ ირიბი შედეგი იყო აუტისტი და არ შეუძლია გამოაჩინოს ნორმალურობის სწორი ხარისხი, რათა ნორმალური ადამიანები არ მოიქცნენ ველურები. მაპატიე, თუ ეს არ მატირებს, თუ არ გიყვარს ის, ვინც საკმარისად არის აუტისტი, რათა მათ ახლა და ისევ ისე მოეპყრო, როგორც ნამდვილი ადამიანი; შენი მტკივნეული გრძნობები, როგორც ჩანს, პატარა და წვრილმანია საავადმყოფოში ცემასთან შედარებით, რადგან ნორმალური ხალხი ვერ მიმღებს.

თუ წაიკითხავთ გვერდზე მოცემულ სიტყვებს, აშკარაა, რომ ისინი განკუთვნილია იმ ადამიანებისთვის, რომლებსაც აინტერესებთ უკეთესი მეგობრები იყვნენ მათთვის, ვინც უყვართ, რომლებსაც აქვთ აუტიზმი და არა მათთვის, ვისაც სძულს ჩვენს გარშემო ყოფნა. თუ ვერ იტანთ თქვენსგან განსხვავებულ ადამიანებს, ნუ წაიკითხავთ რას წერენ და ნუ დაუთმობთ მათ დროს. თქვენ ასევე შეგიძლიათ ჰკითხოთ საკუთარ თავს, საიდან მოდის თქვენი სურვილი, რომ შეურაცხყოთ შემთხვევითი აუტისტი ადამიანები ონლაინ და გაუმკლავდეთ მას.

თქვენ წარმოდგენაც არ გაქვთ, ვის წინააღმდეგ შეურაცხყოფთ დღეს ან რას ვიტან ახლა მე. უბრალოდ რომ იცოდე, ჩემი და ახლახან გარდაიცვალა და საქმე მაქვს იმ ფაქტთან, რომ შენნაირებმა შეძლეს ეს ასე რომ არ არსებობს მწუხარების კონსულტაცია ხელმისაწვდომია ჩემნაირი ადამიანებისთვის, რომლებიც სხვა რამეს აკეთებენ, გარდა ჩვენი მოდელირებისა და მწუხარების გამოხატვისა, რაც არ შეაწუხებს ადამიანებს შენ. მე ვერ ვიღებ დახმარებას ჩემი ტკივილის დროს; ერთადერთი, რაც შემიძლია მივიღო, არის დახმარება, რომ შენნაირი ადამიანები არ მოიქცნენ ცუდად და გაუაზრებლად ჩემს მწუხარებაზე. თქვენ ალბათ არ გაინტერესებთ და ხედავთ ჩემს სურვილს, ვიფიქროთ როგორც ადამიანად, როგორც ის, რაც უბრალოდ არ უნდა მქონდეს, რადგან თქვენ ვერ ხედავთ მე ან ჩემნაირ ვინმეს, როგორც საჭიროებებს და გრძნობებს. როგორც ჩანს, ჩემს ძირითად ადამიანურ მოთხოვნილებებსა და სურვილებს ეგოისტურად ხედავ.

ეს გვერდი გაწუხებთ, რადგან მე ვთხოვე იმ ადამიანებს, რომლებსაც სურთ, მისცენ თავიანთ აუტისტ საყვარელ ადამიანებს საშუალება, იყვნენ საკუთარი თავი, შეწყვიტონ მათი განთავსება მოკლე დროში. დაფიქრდი ამაზე ერთი წუთით. თქვენ განაწყენებული ხართ იმით, ვინც ის წინადადებებს აძლევდა, რომელიც მას მკითხველმა სთხოვა, მიეწოდებინა მათთვის, ვისაც სურს უკეთესი მეგობრები იყვნენ აუტისტი ადამიანებისთვის, რომლებიც უყვართ. აუტისტ ადამიანებს უწევთ ნორმალური ადამიანების მოთავსება ყოველ წამს, როცა მათთან ერთად ვართ, მაგრამ თქვენ ეგოიზმად ხედავთ იმის ახსნას, თუ როგორ ადამიანებს, რომლებიც რეალურად ზრუნავენ აუტისტ საყვარელ ადამიანებზე, ზოგჯერ შეუძლიათ მისცენ მათ გარკვეული შვება და იყვნენ საკუთარ თავს.

ტესა 2016 წლის 19 დეკემბერს:

გთხოვთ, ყურადღებით მოუსმინოთ საკუთარ თავს.

ეს ყველაფერი შენზეა. თქვენი სირთულეები და ა.შ.

და ისევ, ჩვენ NT-ებმა გვიწევს უკან დახევა, რომ მოგვეგოთ.

რაც შეეხება NT-ებს. ოდესმე გიფიქრიათ, რამდენად რთულია ჩვენთვის ასპექტებთან გამკლავება? Ძალიან ძნელი!! ესეც გაითვალისწინეთ გთხოვთ. Დიდად დაფასებულია.

Kylyssa Shay (ავტორი) 2016 წლის 26 ოქტომბერს, გრანდ რაპიდსის მახლობლად, მიჩიგანის მახლობლად, მდელოს გადახედვიდან:

მე ნამდვილად ვერ გეტყვით იმაზე, თუ რატომ დაგიბლოკათ მეგობარმა ფეისბუქზე, რადგან აუტისტი ადამიანები ისეთივე ინდივიდუალურია, როგორც სხვა. ერთადერთი აუტისტისთვის დამახასიათებელი მაიმუნის გასაღები, რომლის შესახებაც შემიძლია ვიფიქრო, არის ის, რომ ჩვენ გვჯერა, რასაც სხვა ადამიანები ამბობენ. საერთო მეგობარს შეეძლო ეთქვა, რომ თქვენ გააკეთეთ ან გეთქვათ ისეთი რამ, რაც ძალიან ლოგიკურად გამოგლიჯავთ მეგობრების სიიდან, თუ ეს მართლაც ასეა. მე გირჩევთ, გამოიკვლიოთ ეს შესაძლებლობა და შემდეგ გაითვალისწინოთ ყველა ჩვეულებრივი მიზეზი, რის გამოც ადამიანები ერთმანეთს ბლოკავენ ფეისბუქზე, თუ ეს ასე არ არის.

მე დავბლოკე ხალხი ფეისბუქზე:

* განმეორებით ვათავსებდი პოლიტიკურ მასალას ჩემს კედელზე კამათის დასაწყებად.

* ხუმრობა ისეთ საკითხებზე, როგორიცაა გაუპატიურება და არ ჩერდება კითხვაზე.

* საშინელი ხაზგარეშე ქცევა, როგორიცაა გეი ბავშვის გაძევება, მეუღლის ან პარტნიორის შეურაცხყოფა, ვინმეს დაშინება სამუშაო ადგილზე, ან ძალადობრივი ან მავნე დანაშაულის ჩადენა.

* განმეორებით უხეშობა ჩემი სხვა მეგობრების მიმართ.

* კიბერსტინგი ვინმეს, ვისაც ვიცნობ.

* განაგრძობენ ჩემთან ლაპარაკს ან მექცევიან, თითქოს სულელი ვარ, მას შემდეგ რაც მათ ვთხოვე შეჩერება.

* რეალურად მეძახის მე ან ვინმე სხვა ჩამორჩენილს ან რაიმე მსგავსს.

* ვცდილობ გამოვიყენო მე და ჩემი მეგობრები, რათა ხელი შევუწყო იმას, რასაც ისინი ძალიან ხშირად ყიდიან.

* ვცდილობ ჩემი ქცევის შეცვლას უცნაური საჯარო მინიშნებების გაკეთებით, უარს ვამბობ იმაზე, რაც მათ სურთ უბრალო ინგლისურად და უარი ვთქვა შეჩერებაზე, როცა სთხოვენ.

* უხეში კომენტარების გამოქვეყნება, მათ შორის უხამსობა ჩემს სტატიებზე ან რედაქციებზე, მსგავს ვებსაიტებზე.

* ჩემი ნაწერის პლაგიატი და მასზე მათი ხაზების გამოყენება.

ეს მხოლოდ ძალიან მოკლე სიაა, რადგან ბევრი მიზეზი არსებობს, რის გამოც ადამიანები დავბლოკე ფეისბუქზე. თქვენ შეამჩნევთ, რომ ისინი სრულიად ნორმალური მიზეზებია და ალბათ დაბლოკავთ ადამიანებს მსგავსი რამისთვის, თუ ისინი მიმართავენ თქვენ ან თქვენს სიტუაციას. აუტისტი ადამიანები ბლოკავენ ადამიანებს ყველა მიზეზის გამო, რასაც სხვა ადამიანები აკეთებენ; ჩვენ შეიძლება გვქონდეს მხოლოდ რამდენიმე დამატებითი მიზეზი იმის გამო, თუ რამდენად ცუდად რეაგირებენ ზოგიერთი "ნორმალური" ადამიანი მათზე, ვინც ოდნავ მაინც განსხვავდება.

იმის ნაცვლად, რომ გაერკვია აუტისტური მიზეზები, რის გამოც თქვენმა მეგობარმა შეიძლება დაგიბლოკათ, შეეცადეთ გაარკვიოთ მიზეზები, რის გამოც შეიძლება დაგებლოკათ მისი პოლიტიკური, მორალური და სოციალური მიდრეკილებების მქონე ბიჭმა.

Წარმატებები!

დავით 2016 წლის 25 ოქტომბერს:

მე მყავდა მეგობარი როგორი იყო აუტისტი. ჩვენ ვმეგობრობდით დაახლოებით 4 წელი და ერთ დღეს მან დამიბლოკა ფეისბუქზე და აღარ მელაპარაკებოდა და არ ვიცი რატომ.. შეგიძლიათ რაიმე ნათელს მოჰფინოთ ეს?

დებორა დემანდერი ჯერ ვაიომინგიდან, შემდეგ მსოფლიოდან 2016 წლის 19 იანვარს:

კიდევ ერთხელ დიდი მადლობა შესანიშნავი რჩევებისთვის. მთელი გულით ვეთანხმები, მსოფლიოში ბევრად უფრო ადვილი იქნებოდა ნავიგაცია, თუ ადამიანები იტყვიან რას გულისხმობენ და შეწყვეტენ მინიშნებებს.

ნამასტე

Kylyssa Shay (ავტორი) 2015 წლის 01 სექტემბერს, გრანდ რაპიდსის მახლობლად, მიჩიგანის მახლობლად, მდელოს გადახედვიდან:

რა შესანიშნავი მიდგომაა ახალი რომანტიული ურთიერთობისადმი! ვიმედოვნებ, რომ ინფორმაცია თქვენთვის სასარგებლო იქნება.

ანონიმური 2015 წლის 31 აგვისტოს:

მე შემიყვარდება ადამიანი, რომელსაც აქვს ასპერგერები. გმადლობთ ამ სტატიისთვის, ის ჩემთვის გამჭრიახი და გამოსადეგია. მე ნამდვილად მინდა ამ ადამიანის უკეთესად გააზრება და ვცდილობ ვიყო მის გვერდით ისე, რომ მათ ვჭირდები ან მინდა რომ იქ ვიყო.

Kylyssa Shay (ავტორი) 2015 წლის 06 ივლისს, მიჩიგანის მახლობლად, გრანდ რაპიდსის მახლობლად, მდელოს გადახედვიდან:

ვიმედოვნებ, რომ გამოგადგებათ და ვიმედოვნებ, რომ თქვენი შვილის ძმები გამოყოფენ დროს მის გასაცნობად. მე ბედნიერი ვარ იმით, რომ ჩემი ძმა ცდილობს, მაგრამ მე ვფიქრობ, რომ ის თავად არის სპექტრის ზღვარზე, ასე რომ, ის "იღებს" ბევრი რამ ის შეიძლება ვერ გრძნობდეს საკუთარ თავს, რადგან შეიძლება იგრძნოს მსგავსი რამ, თუ ოდნავ ნაკლებად ინტენსიურად ან ინტრუზიულად.

ერთი რამ, რაც ჩემს ნაცნობ ადამიანს დაეხმარა ჩემი მეგობარი გამხდარიყო, იყო ის, რომ ვუთხარი, თითქოს ჩვენ გვაქვს განსხვავებული ინტერფეისი სამყაროსთან და ვმუშაობთ სხვა ოპერაციულ სისტემაზე, ვიდრე ადამიანების უმეტესობა. ჩვენ ერთგვარი Mac-ები ვართ მსოფლიოში, სადაც კომპიუტერები ნორმაა.

ჯორჯინა ბუზიაკი 2015 წლის 06 ივლისს:

გმადლობთ ამ კარგად ინფორმირებული სტატიისთვის!!! ჩემი შვილი 25 წლისაა და მისმა ძმებმაც კი არ დაუთმეს დრო იმის გასაგებად, თუ ვინ არის!!! სამწუხარო!

ტონი ბუჩერი 2014 წლის 24 სექტემბერს:

მე ნამდვილად მომწონს ეს! მე დავუკავშირე ის ჩემს ერთ-ერთს და გავუზიარებ ოჯახებს და თანამშრომლებს. გმადლობთ, რომ ასეთ დამაფიქრებელ სტატიაში ირონიები მიუთითეთ.

იისფერი ვარდები 2014 წლის 14 ივლისს:

ამ სტატიამ გარკვეული ინფორმაცია მომცა. ჩემი მდგომარეობაა, ვარ მსურველი შვილის დედა. მე ძალიან კარგად ვიცნობ ასპიე ბავშვის აღზრდას, სინამდვილეში ის ჩემი ერთადერთი შვილია და ამიტომ არ ვარ დარწმუნებული, რომ არც კი ვიცოდი NT ბავშვის აღზრდაზე. საქმე იმაშია, რომ მე ვიცნობ ასპერგერს, როდესაც საქმე ეხება აღზრდას... არა, როდესაც საქმე ეხება მოზარდებს და ურთიერთობებს. ერთი წლის წინ, როდესაც დავიწყე მუშაობა იმ ადგილას, სადაც ახლა ვმუშაობ, მაშინვე შევამჩნიე ადამიანი, რომელიც იყო უაღრესად ჭკვიანი, შესანიშნავი კლიენტებთან (მზრუნველი), ჰქონდა მხიარული იუმორის გრძნობა, რომელიც დაკავშირებულია ჩვენს პროფესიასთან. ის მშვენივრად მუშაობს ჩვენს გიჟურ გარემოში და ყველაფერში გულწრფელია. ის დამხვდა, როგორც სკოლაში მარტოხელა, ძალიან ჭკვიანი და არც თუ ისე ბევრი მეგობარი. ვფიქრობ, თუ სხვა თანამშრომლების კომენტარებს მივყვებოდი, "ნერდი" იქნებოდა მათი კლასიფიკაცია. ისინი დიდად ფიქრობენ მასზე, მაგრამ ასე ამბობენ მასზე. მე არ ვმსჯელობ და საერთოდ არ მესმის მის შესახებ. დიახ, შეიძლება ცოტა განსხვავებულად მოგეჩვენოს, მის დანახვაზე სახე გამიწითლდა, გული ამიჩქარდა, სუნთქვა გამიჩქარდა და დაბრკოლდა ან ჭკუაზე. მე ვარ NT (მგონი) და მითხრეს, რომ ძალიან მიმზიდველი ვარ და წლების განმავლობაში ჩემი წილი სიმპათიური ჯიქები მქონდა. მივხვდი, რომ ამ კაცზე ვარ გატაცებული, რადგან ის არის ყველაფერი, რასაც ვეძებ. როგორც ასპის დედა, მე მქონდა მოსაზრება, რომ მას ჰქონდა აუტიზმის სპექტრის დიაგნოზი, მაგრამ ამაზე არასდროს მიფიქრია. მე ვიმუშავე გამბედაობა 4 თვის შემდეგ. დავურეკე და ვუთხარი ვინ ვიყავი და მეგონა, რომ შესანიშნავ ადამიანად გამოიყურებოდა. მან პირდაპირ მკითხა, ვგულისხმობდი თუ არა პაემანს, მე კი პანიკაში ჩავვარდი მასზე სტრესის გამო, ამიტომ ვუთხარი: „არანაირი ზეწოლა. ვიფიქრე, შესაძლოა მეგობრული გასვლები, როგორიცაა პიცის აღება ან ფილმი“. მან თქვა კარგი, მაგრამ ვერ ახსოვდა ვინ ვიყავი. ვუთხარი, რომ ჩემს თავს გაგვეცანი. მე გავაკეთე და ის იყო ძალიან ტკბილი და თავაზიანი და ძალიან თბილად გაიღიმა. ნებაყოფლობით ჩავწერე ჩემი ნომერი და მაშინ ვერ მივხვდი, მაგრამ მან ტელეფონზე დარეკა, რომ მისი მექნებოდა. მისი სამუშაო ძალზე მოთხოვნადია. არ განვიხილავ, რა პროფესიაა, მაგრამ ეს არის ძალიან მომთხოვნი სამუშაო, რომელიც მოითხოვს დიდ საათებს და სტრესს - მაგრამ ის შესანიშნავ საქმეს აკეთებს. მე მონათესავე პროფესიით ვარ და კლიენტებზე ზრუნვისას მის პროფესიასთან ვთანამშრომლობ. ვწუხვარ რომანის გამო. მე მას აქეთ-იქით მივწერე, სადაც ის მპასუხობდა და ზოგს არა. ის ნერვიულობდა, ზოგჯერ ჩემს ირგვლივ მოქმედებდა, ოფლიანდება და წითლდება. როგორც ჩანს, ის ნამდვილად აწუხებს ჩემს გარშემო ყოფნას. ის უბრალოდ ამბობს, რომ ამ ბოლო დროს ძალიან ბევრს მუშაობს, რადგან გიჟური იყო (მართალია, მე იქ ვარ და ამას ვხედავ). მეშინია, რადგან ამ ბოლო დროს არ მინახავს იგი (ღამის ცვლაში როტაცია), მე მას მივწერე, როგორ არის. მეშინია, რომ ძალიან ბევრი მესიჯი მივწერე. მეზიზღება მესიჯების გაგზავნა, მაგრამ მაინც გავაკეთე. მას აქვს ისტორია, რომ ყველა მათგანს არ უპასუხა და ბოდიშიც კი მოიხადა უპასუხოდ. მე მას ტექსტი გავუგზავნე, სადაც ეწერა, ბოდიში, მეშინოდა, რომ ვაწყენინე და მადლობა გადავუხადე, რომ ტკბილი იყო, როცა ვსაუბრობდით და სამსახურში ხუმრობდა (ჩვენ გვქონდა მომენტი, როდესაც ის გამოვიდა ჭურვიდან და ჩემთან სალაპარაკოდ გახდა - ასე ჩანდა კომფორტული). მე იმ ტექსტშიც ვთქვი, რომ ძალიან მაინტერესებდა და მიზიდავდა და ასე საინტერესოდ მიმაჩნია. მაგრამ ისიც ვუთხარი, რომ არ მინდოდა მისთვის მესიჯის გაგზავნა, თუ არ უნდოდა. არ მინდოდა მისი შეწუხება. მე ვუთხარი, რომ დამიკავშირდებოდა, თუ ჩემი გაცნობა მოინდომებდა და იმედი მქონდა. მე ვთხოვე, გთხოვ, ნუ მორცხვი. პასუხების ნაკლებობამ მაფიქრებინა, რომ ძალიან ბევრს ვწერ, ან უარესი, მას არ მოვწონვარ. მე და მისი თანამშრომელი წინა ღამეს ვსაუბრობდით და მან მკითხა, როგორ სიამოვნებდა ჩემი საქმრო (ყოფილი) სხვა ახლო ქალაქში მუშაობით. ამ თანამშრომელს ადრე ვიცნობდი, როცა მე და ჩემმა ყოფილმა ვიზიტორთან ერთად ვივახშმეთ მის ორ თანამშრომელთან, მაგრამ ყოფილი მუშაობდა შემდეგ ქალაქში. გარდა ამისა, მე ვიზრუნე მისი თანამშრომლის სხვა შვილზე მოგვიანებით, სანამ ამ დაწესებულებაში დასაქმებამდე მივიდოდი. მის თანამშრომლებს აქ მოსვლამდე სხვადასხვა ურთიერთობისგან ვიცნობ. ამ თანამშრომელს ვუპასუხე "ჩვენ ერთად აღარ ვართ". შეკრთა და ბოდიში მოიხადა. მე დავრწმუნდი, რომ ყველაფერი კარგად იყო, მაგრამ იმის შიშმა, რომ მან შეიძლება ეს ახსენა იმ კაცს, რომელსაც მე ვბედავ, მაიძულა მეთქვა მისთვის ჩემი გასაჭირის შესახებ. ის საკმაოდ თბილი და გამამხნევებელი გახდა ჩვენი ერთად შეკრების იდეით და მომაწოდა ბევრი ინფორმაცია და გააზრებული მის შესახებ. მან დაადასტურა, რომ მას აქვს ვიწრო გემოვნება, გამოუცდელია, არასდროს უცდია, უყვარს და სურს საკუთარი შვილი, უყვარს ყველა თანამშრომლის შვილი. მან ასევე თქვა, რომ შესანიშნავი ბიჭია, მზრუნველი, ერთგული და ძალიან კარგი იქნება ჩემთვის. მან უბრალოდ თქვა, რომ გრძნობდა, რომ მას აქვს რამდენიმე უკუჩვენება, რომელიც დაკავშირებულია მის დიაგნოზირებულ სოციალურ უხერხულობასთან და მის გამოუცდელობასთან ურთიერთობებში. მან შემომთავაზა, რომ თუ მე ვთხოვ რაიმეს გაკეთებას, მან რეკომენდაცია გაუწია აქტივობას გართობაზე და არა რომანტიკაზე. მან თქვა, როგორც კი მიცნობდა, ის გამოვა მისი ჭურვიდან (მე ერთხელ მინახავს ეს მასთან ერთად). ის არის ის, ვისზეც მე ჩავვარდი. ეს არც არასდროს მაწუხებს მის ჩვევებსა და წუხილებზე. მინდა, რომ ის იყოს საკუთარი თავი და იცოდეს, რომ პატივს ვცემ და მივიღებ ისეთს, როგორიც არის. ეს სიგიჟეა, მაგრამ აქამდე არავის მიმართ ასეთი გრძნობა არ მქონია. მე უბრალოდ მინდა, რომ ის სცადოს დაძლიოს ის წუხილი, რომელიც მას ჩემზე აქვს. მე მითხრეს, რომ შესაძლოა მას აშინებს ის ფაქტი, რომ მე "ლამაზი" ვარ... გული დამწყდა იმის ცოდნა, რომ მას სტრესი მივაყენე. ფიზიკურ გარეგნობას არ აქვს მნიშვნელობა. მეშინია, რომ ავაფეთქე. მაგრამ მე მაინც ძალიან ვზრუნავ მასზე და მის კეთილდღეობაზე. არის რაიმე შემოთავაზება? ბოდიშს გიხდით ვრცელი პოსტისთვის, უბრალოდ ფონის მოწოდება მომიწია, რომ გადმომეცა რა სიტუაციაა. Დიდი მადლობა

shnookie04 2014 წლის 10 ივლისს:

@Loyal1: იყავით ფრთხილად, ჩემი ქმარი წარმატებული ადვოკატია, რომელიც მომწონდა და კარგად უსმენდა, ეკიდა ყოველ სიტყვას. სინამდვილეში, არასოდეს მიფიქრია, რომ დედას უნდა ეთქვა ან დაემატებინა. მას შემდეგ, რაც ჩვენ დავქორწინდით, ის დაუბრუნდა მის რუტინას, თქვენ არ შეგიძლიათ ხელი შეუშალოთ ან ის ძალიან აგრესიული ხდება. მას 15 წლის განმავლობაში არასოდეს უსაუბრია თავის ოჯახზე თავის სამსახურზე! მხოლოდ ვახშამზე რისი გაკეთება გინდა, ძაღლების გაყვანა მჭირდება? გჭირდება რამე სასურსათო მაღაზიაში? კითხვები, მაგრამ არასდროს საუბარი. მან მართლაც იმდენი დაიმალა თაყვანისმცემლობაში და მისი პირველი ცოლი წავიდა, რადგან ის მარტოსული და სექსუალური იყო წინსვლა შეჩერდა, ვფიქრობ, იმიტომ, რომ დავიღალე იმით, რომ ერთადერთი ინიციატორი ვიყავი, მივხვდი, თუ შევაჩერე იგი არასდროს. და მან არ გააკეთა. ეს იყო ძალიან სევდიანი მარტოსული არსებობა. ოჯახი არ მყავს და ახლო მეგობრები საათობით არიან. თითქმის 50 წლის ვარ და ვბრუნდები სკოლაში, რათა ვიშოვო სამსახური, რომელიც დამეხმარება მე და ჩემს ძაღლებს. მას არასოდეს სურდა ბავშვები, მაგრამ მან მიანიშნა, რომ შეიძლება, როდესაც ჩვენ ვეკითხებოდით, მაგრამ ახლა ვხვდები რატომ. მე გავზრდიდი მათ და მას... გულწრფელი უნდა ვიყო, მას ბევრი რამ არ ესმის, ამდენი დრო სჭირდება რაიმეს ახსნას, იმდენად, რამდენადაც დისტანციურად ესმის, რომ ამას მე თვითონ ვაკეთებ ყველაფერს. ის თავს გამართლებულად გრძნობს კარგი შემოსავლის გამო და არ აწუხებს სარკის დაკიდება, კარის სახელურის დაყენება ან მართლა არაფერი! ფრთხილად იყავი, დაველოდე და სხვა წელიწადს შევხვდებოდი, ქორწინების 2 წელი დასჭირდა, რომ ყველაფერი გამოსულიყო. :( როგორ იწყებ თავიდან 47 წლის ასაკში, როცა შენი საუკეთესო წლები აჩუქე მას, ვინც ისე იქცეოდა თითქოს შენ არ არსებობდი ბოლო 15 :'(

xjonquilx 2014 წლის 22 მაისს:

Ვაუ. ვისურვებდი, რომ ამდენი ადამიანი წაიკითხოს, სანამ ჩემთან მეგობრობასაც კი შევეცდები... ჰო. უხეში ვარ. და მიდრეკილი ვარ ფაქტებით ვილაპარაკო. და ხალხი მუდმივად არასწორ ინტერპრეტაციას ახდენს ამას, როგორც ბოროტებას ან მათზე თავდასხმას, მიუხედავად იმისა, თუ რამდენად ვცდილობ მის ჩაცმას. მე ყოველთვის ვამბობ არასწორ რამეს, ვიყენებ არასწორ დახრილობას, სხეულის არასწორ ენას და/ან არასწორ მიმიკას. და მე მთელი ცხოვრება გავატარე NT ქცევის შესწავლაში და ყველანაირად ვცდილობდი მასთან დაკავშირებას. ფსიქოლოგია/ქცევის მეცნიერება, ასტროლოგია/ნუმეროლოგია, დრამა/მსახიობობა, სოციოლოგია, რელიგია/ფილოსოფია, ეტიკეტი, სოციალური ინჟინერიაც კი. და მაინც ვერ ვხვდები სწორად! მე ძირითადად უარი ვთქვი ახლა სამყაროსთან ურთიერთობის მცდელობაზე, თუ ეს ნამდვილად არ მომიწევს. აზრი არ აქვს "მკვდარი ცხენის დარტყმას".

Kylyssa Shay (ავტორი) 2014 წლის 07 მარტს, მიჩიგანის მახლობლად, გრანდ რაპიდსის მახლობლად, მდელოს გადახედვიდან:

@Loyal1: როგორც ჩანს, თქვენ გაქვთ გარკვეული მოლოდინი იმის შესახებ, თუ როგორ უნდა წარიმართოს თქვენი საუბრები და გრძნობთ შფოთვას, როდესაც ისინი არ მიდიან ისე, როგორც თქვენ ელოდით ან არ მიდიხართ ისე, როგორც თქვენ იცნობთ. ეს არის ის, რაც შეიძლება ძალიან რთული იყოს, თუ თქვენ რეგულარულად დაუკავშირდებით ასპიეს. მე შევამჩნიე ბევრი NT-ები, რომლებსაც აქვთ ბევრი მოლოდინი, როგორც ჩანს, ვერ აცნობიერებენ რამდენი მოლოდინი აქვთ. თქვენ, როგორც ჩანს, შეამჩნიეთ, რომ ის ავტომატურად არ გამოხატავს იმ ემოციებსა და გრძნობებს, რომლებსაც თქვენ ელოდებით ან იმედი გაქვთ, რომ ამას გააკეთებს. თუ ის ამას აკეთებს, ის ალბათ არაფრით არ ჰგავს მე. მე იდუმალი ვარ, თუმცა ამის განზრახვა არ მაქვს. მე მაქვს იგივე გრძნობები, რომლებსაც აქვთ სხვები, უბრალოდ ჩემი სხეული ავტომატურად არ ანათებს მათთან ერთად, როგორც სხვა ადამიანების სხეულები ჩანს. მაგრამ უფრო მეტიც, თუ მე არ ვაძლევ საკუთარ თავს რაიმე გამოხატულებას NT-ების დასანახად, ისინი მიდრეკილნი არიან სრულიად არასწორ ინტერპრეტაციას ახდენენ ჩემს ნათქვამში. ისინი აშკარად არ აპირებენ, მაგრამ იმ ჟესტების, პოზებისა და სახის გამომეტყველების გარეშე, რასაც ისინი ელოდნენ, ისინი უბრალოდ ვერ აღიქვამენ ნათქვამს. უსინათლოებთან და ბავშვებთან ურთიერთობა ყოველთვის ადვილია. თუ აქამდე არ შეგიმჩნევიათ, ზოგიერთი ასპისი მიდრეკილია უხეშად ურთიერთობისკენ. მე ვფიქრობ, რომ ეს ავტომატურად მოდის ფაქტებით არსებითი სახელით ლაპარაკიდან და არა ჟესტებით და სოციალური კონვენციებით. ჩვენ მიდრეკილნი ვართ პირდაპირ დავჭრათ ოთახში 900 ფუნტიანი გორილას გარეშე დახვეწილობის გარეშე.

ერთგული 1 2014 წლის 07 მარტს:

@Kylyssa: მე განვიხილავ ჩემს ასპი ბოიფრენდზე დაქორწინებას. მე ვარ 46, ის 57 წლის. ახლა, როდესაც ჩვენ ვმეგობრობთ ერთი წელი და მივხვდი, რომ ბევრი რამ არის, მე ნამდვილად არ ვიცი მის შესახებ, რადგან მჯერა, რომ ის ძალიან ცდილობდა დაუკავშირდა მე, თითქოს NT იყო ამდენი ხნის განმავლობაში. დღეს მე მას დავუპირისპირდი: „ვფიქრობ, ბევრს მალავ, ვინ ხარ, რადგან გეშინია, რომ დაგინახო, როგორც რაღაც უცხოპლანეტელი ან მონსტრი, თუ უბრალოდ თქვი ის, რისი თქმაც გინდა და ისე, რისი თქმაც გინდა მათ. მგონი შენ მიმალავ შენს ნაწილს და არ ვიცი ეს შენს ასპინძლობასთან არის დაკავშირებული თუ არა...“ დამეთანხმა, რომ ის ნაწილს მიმალავს, ვინც არის, მაგრამ არ ჯერ კიდევ თქვი რატომ. ეს იყო პირველი დღე, რაც მე მოვიყვანე, ასე რომ, ამას გარკვეული დრო და გარკვეული ნდობა დასჭირდება. წარსულში, როდესაც ჩვენ გვქონდა რაიმე სახის კამათი აზრთა სხვადასხვაობის გამო, ის იტყვის: "არ ვიცი როგორ შევიტანო სითბო იმაში, რის თქმასაც ვაპირებ." ეს იყო ჩემი მინიშნება, რომ ის ძალიან ბევრს შრომობს მის საუბარში გრძნობების „გადანერგვის“ მიზნით, შესაძლოა ისეთი პერსონაც კი, რომელიც არ არის საკუთარი, რომელიც მას მოეწონება. მე. ურთიერთობებში ასპიტები აკეთებენ ამას? მე არ მინდა, რომ ის არაბუნებრივი იყოს და ვიცი, რა ძნელია ასპიტებისთვის "პრეტენზია" და შესრულება მხოლოდ NT სამყაროში შესახვედრად. მაგრამ მე მსურს კენი (მისი სახელი) და არა ის ადამიანი, რომელიც ცვლის ყოფიერების გზას, უბრალოდ მასიამოვნებს ან დამიტოვებს თავის ცხოვრებაში. დღეს იყო პირველი დღე, როდესაც რეალურად ვისაუბრეთ მის დამალულ ნაწილზე, ვინ არის ის. ვღელავ. მე მინდა, რომ ის იყოს მისი ნამდვილი მე, და მაინც არ ვიცი, ვინ იქნება მისი ნამდვილი მე. არის ეს საერთო Aspie/NT ურთიერთობებისთვის? რომ NT გრძნობს, რომ ასპი უფრო მეტია, ვიდრე ასპი ნებას რთავს და ასპი თვლის, რომ ეს შეიძლება საზიანო იყოს ურთიერთობისთვის, თუ ის ნებას რთავს იმაზე, თუ ვინ არიან ისინი სინამდვილეში როგორც ასპი? Გთხოვთ, გვირჩიოთ. ეს ჩემთვის მეორე ქორწინება იქნებოდა, მე მყავს ორი შვილი და მსურს ამ ურთიერთობაში ვიყო რაც შეიძლება მეტი გაგებით.

Kylyssa Shay (ავტორი) 2014 წლის 26 თებერვალს, გრანდ რაპიდსის მახლობლად, მიჩიგანის მახლობლად, მდელოს გადახედვიდან:

@htebbe303: ჩემს შემთხვევაში, არ არის აუცილებელი, ადამიანი, ვისთანაც ვესაუბრები, მოერიდოს თვალის კონტაქტს მისთვის არაბუნებრივი გზით. სანამ ადამიანი არ ცდილობს ჩემს თვალით კონტაქტის დაბრუნებას (და შეიძლება გაგიკვირდეთ, როცა მიხვდებით, რამდენად აგრესიულად აკეთებენ ამას ზოგიერთი ადამიანი), ეს ბევრად უფრო კომფორტულს მხდის. თქვენი მიდგომა შეიძლება უკეთესი იყოს, ვიდრე უბრალოდ მცდელობა არ აიძულოთ თვალის კონტაქტი. სანამ არ გაერკვევით, რა არაცნობიერ რაღაცებს აკეთებენ ადამიანები, რომლებიც ცდილობენ აიძულონ თვალის კონტაქტი, საუკეთესო იქნება ამის თავიდან აცილების თქვენი მიდგომა. ასპერგერის მქონე ყველა ადამიანი ერთნაირი არ არის, ამიტომ სხვა ადამიანებს შეიძლება შეაწუხოთ თუნდაც ბუნებრივად თვალის კონტაქტის დამყარება, თუნდაც ამის მიმართ აგრესიულობის გარეშე.

htebbe303 2014 წლის 25 თებერვალს:

ეხმარება თუ არა, როდესაც "ნორმალური" ადამიანები აცნობიერებენ, თუ რა ხდის ასპერგერის ან ნებისმიერი ტიპის აუტიზმის მქონე ადამიანს უფრო კომფორტულს? როდესაც ვამჩნევ ისეთ რაღაცეებს, როგორიცაა თვალის კონტაქტის ნაკლებობა, მიზანმიმართულად ვცდილობ თავი ავარიდო თვალის კონტაქტს, რათა ამ ადამიანმა თავი კომფორტულად იგრძნოს ლაპარაკის დროს. იმის მაგივრად, რომ ისინი ცდილობდნენ ჩემს დაბინავებას, მე ვცდილობ მათ დაბინავება... ეს ეხმარება?

როუზ ჯონსი 2014 წლის 12 იანვარს:

Დიდი მადლობა! მყავს ASD-ით დაავადებული ბავშვი და ვაფასებ ნებისმიერ დახმარებას, რაც შემიძლია. მონიშნული და მიბმული ჩემს ლინზთან: https://hubpages.com/politics/the-autism-site2

ამადეუსი00 2014 წლის 03 იანვარს:

... კარგად გაკეთებული, ინფორმატიული და საჭირო საუბარი...

ერთგული 1 2013 წლის 01 ოქტომბერს:

@Kylyssa: დიახ, ჩვენ ვეთანხმებით, რომ არ ვეთანხმებით, მაგრამ ის ასევე არის რეგისტრირებული რესპუბლიკელი და რენდ პოლის მიმდევარი, ამიტომ ფრთხილად უნდა ვიყო, როდესაც არ ვეთანხმებით, რომ არ შეგვხვდეს მისი შეცვლა. ეს არის, მაგრამ ვაღიარებ, რომ მინდოდა შემეძლოს მისი პოლიტიკური პოზიციის შეცვლა, ან თუნდაც ის ნახოს, რატომ ვთვლი, რომ რენდ პოლის პოლიტიკა, ზოგიერთი მათგანი, ჰუმანურია, ისე რომ ჩემი მეგობარი ბიჭი არ ფიქრობს, რომ ის არის არაადამიანური. ჩემი მეგობრები მეუბნებიან, რომ მე მას არ შევცვლი - ისინი საუბრობენ არა ასპის ნაწილზე - არამედ პოლიტიკურ ნაწილზე. და მე მგრძნობიარე ვარ, როდესაც ვამტკიცებ ჩემს მოსაზრებებს, რომ მან შეიძლება იგრძნოს, რომ ვცდილობ შევცვალო მისი ასპერგერის ნაწილი, მაგრამ, როგორც თქვენ თქვით, ეს არ არის დამოკიდებული. მინდა ვისაუბროთ წებოზე, რომელიც გვაკავშირებს, მაგრამ ის არ იღებს ასეთ ჯდომას და საუბრებს. მაგრამ ვფიქრობ, შემიძლია უბრალოდ ვიყო იმ გრძნობით, რაც ჩვენ უნდა ვიყოთ.

Kylyssa Shay (ავტორი) 2013 წლის 30 სექტემბერს, გრანდ რაპიდსის მახლობლად, მიჩიგანის მახლობლად, მდელოს გადახედვიდან:

@Loyal1: მე არ ვიცი თქვენი პარტნიორის შესახებ, მაგრამ მე მიყვარს ჩემი პარტნიორი ისეთი, როგორიც არის და როგორ აჩვენებს ამას. მე მიყვარს ის კეთილი, მზრუნველი, თანაგრძნობისა და მიმღების გამო და აბსოლუტურად მნიშვნელოვანია, ვინ არის ის ჩემთვის. მიუღებელი იქნებოდა ვინმეს ყოლა, რომელიც უნდა შემეცვალა და შემიყვარა. მაგრამ მხოლოდ ჩემი მიღება და ნება მომეცით ვიყო, თუმცა ეს შესანიშნავი დასაწყისია, არ იქნება საკმარისი ურთიერთობაში. ასევე უნდა იყოს სიყვარული, მიზიდულობა და პატივისცემა. მე არ ვნერვიულობ იმდენ ასპექტზე, როგორც რაიმე უკიდურესად საპირისპირო პოლიტიკურ ან რელიგიურ შეხედულებებზე. მე ათ წელზე მეტი ხნის განმავლობაში ვიყავი დაქორწინებული რელიგიურ კონსერვატორ რესპუბლიკელ გეიზე და დამიჯერეთ, მისი სექსუალური ორიენტაცია ყველაზე ნაკლებად იყო ამ საკითხებში. არა მგონია, რომ ჩემი უგუნურებაც კი განპირობებული იყო, გარდა იმისა, რომ მას სჯეროდა, რომ მე ყოველთვის უნდა ვიცოდე ზუსტად რა აწუხებდა მას ისე, რომ არ ეთქვა. შემდეგ ისევ, მისმა NT ბოიფრენდმა მითხრა, რომ მასაც იგივე პრობლემები ჰქონდა. მე არ ვიცი თქვენი პარტნიორის შესახებ, მაგრამ მე მჯერა, რასაც ხალხი ამბობს, სანამ ის გრძნობს, რომ თქვენ ხართ გულწრფელი იმის შესახებ, რომ მაინც გიყვართ იგი, მაშინაც კი, თუ თქვენ უნდა დაეთანხმოთ, რომ არ ეთანხმებით ბევრ საკითხს ᲙᲐᲠᲒᲘ. ჩემს ყოფილს არ შეეძლო დათანხმებულიყო უთანხმოებაზე, მიუხედავად იმისა, რომ ვითომდა.

ერთგული 1 2013 წლის 30 სექტემბერს:

@Kylyssa: ვაა. ეს ძალიან სასარგებლოა. მე ვარ ADHD სენსორული დამუშავების აშლილობის პრობლემებით და, ისევე როგორც მე, როგორც "NT", მე ყოველთვის ბუნებრივად ღია ვიყავი იმ ადამიანებისთვის, რომლებიც სამყაროს განსხვავებულად ხედავდნენ. ალბათ ეს იყო მაგნიტი. მე ვარ ფილოსოფოსი, ამიტომ ჩემი მეგობრები ხშირად ფიქრობენ, რომ უფრო მეტი პოლიტიკური ან რელიგიური პოზიცია უნდა დავიკავო საკითხებთან დაკავშირებით (მე ასევე ვარ მინისტრი), მაგრამ ჩემი ღია გონება გამომდინარეობს ჩემი რწმენით, რომ არ არსებობს ერთი სწორი ან არასწორი გზა ცხოვრების, სიყვარულის, პოლიტიკის, ღმერთის, ურთიერთობების დასანახად, და ა.შ. ვფიქრობ, ჩვენ ვიპოვეთ ერთმანეთი იმიტომ, რომ არცერთი ჩვენგანის ყუთში ჩასმა არ შეიძლება და არცერთი ჩვენგანი არ აყენებს სხვებს ყუთში. ამის თქმით, ის ძალიან პოლიტიკურად არის განწყობილი და ჩვენ არ ვეთანხმებით იმაზე, თუ როგორ მოქმედებს გარკვეული პოლიტიკა ადამიანებზე უფლებები (არღჰ!) და მე მაწუხებს, რომ შესაძლოა ჩვენი პოლიტიკური განსხვავებები ნიშნავს, რომ ჩვენ ვაფასებთ სხვადასხვა ნივთებს. როცა ამას ვახსენებ, მას არ აინტერესებს. ასე რომ, აქ არის ჩემი ნამდვილი კითხვა და შფოთვა, და რადგან მე ვარ "NT", გთხოვთ, მაპატიოთ, თუ შეურაცხყოფთ: მან მიპოვა გაცნობის საიტზე 6 წლიანი ურთიერთობის დატოვებისთანავე. მეშინია - ზოგიერთ ასპიეს არ აინტერესებს ვისთან ერთად არიან, სანამ ჰყავთ ვინმე, ვინც მათ ნებას რთავს?

Kylyssa Shay (ავტორი) 2013 წლის 30 სექტემბერს, გრანდ რაპიდსის მახლობლად, მიჩიგანის მახლობლად, მდელოს გადახედვიდან:

@Loyal1: ვფიქრობ, ეს დამოკიდებულია ადამიანზე, მაგრამ თუ თქვენ იპოვით ასპიებს თქვენს მხარეში, რომლებსაც აქვთ საერთო ინტერესები თქვენს მეგობარ ბიჭთან, ეს შეიძლება იყოს კარგი იდეა. ასპიები შეიძლება ბუნებრივად მიზიდულობდნენ ერთმანეთისკენ, რადგან მას შემდეგ რაც დიაგნოზი დამისვე, მივხვდი, რომ როგორც დიდი ხნის მეგობარი, ასევე ახალ მეგობარს აქვს ასპერგერები და მივხვდი, რომ დიაგნოზის გარეშე, ჩემს საუკეთესო მეგობარს და ჩემს პარტნიორს აქვთ ასპის მრავალი თვისება. თუმცა, მე შევხვდი ასპიებს, რომელთა გვერდით ყოფნას ვერ ვიტან. ერთი რამ, რაც უნდა გვახსოვდეს, არის ის, რომ აუტიზმის სპექტრის მქონე ადამიანები, როგორც წესი, ძალიან მოაზროვნეები არიან და თუ ეს მოსაზრებები ეწინააღმდეგება, შეიძლება პრობლემები წარმოიშვას. მე ვიპოვე მეგობრები (არა საყვარლები) გაცნობის ვებსაიტების გამოყენებით, რომლებსაც აქვთ შესაძლებლობა თქვან, რომ ეძებთ მეგობრებს. მემგონი გამოვიდა, რადგან ისინი მეგობრებთან ერთად ისე გეხამებიან, როგორც შეყვარებულს, ინტერესების, რწმენის, პოლიტიკის და ა.შ.

ერთგული 1 2013 წლის 30 სექტემბერს:

@Kylyssa: მადლობა!! მე ახლახან დავრეგისტრირდი Squidoo-ში, როგორც NT, სწორედ ამ გვერდის გამო! მე შეყვარებული ვარ ჩემს Aspie ბოიფრენდზე და ზემოთ დავპოსტე შეკითხვა სხვა ასპიების შეკრების შესახებ, რათა ერთად გვქონდეს კომფორტული საზოგადოება და ყველა იყოს საკუთარი თავი. ვფიქრობ, მე და ჩემი მეგობარი ბიჭი სარგებელს მივიღებდით იმით, რომ სხვები დროდადრო გვყავდეს ისე, რომ ნაკლები ზეწოლა იყოს.

ერთგული 1 2013 წლის 30 სექტემბერს:

მოსწონთ თუ არა ასპიებს სხვა ან ორ ასპთან დაკიდება? ვეკითხები იმიტომ, რომ ჩემი ასპი ბოიფრენდი (მე "ნორმალური" ვარ) მარტო ჩემს კომპანიას ანიჭებს უპირატესობას, მაგრამ მე ვისურვებდი, რომ სხვებთან ერთად ვიყოთ ისე, რომ ის კომფორტული იყოს და არ მოვახდინოთ ზეწოლა. ხალხის ყოლა შეიძლება კარგი იყოს ჩვენთვის, თუ ეს არ დაღლილებს ან არ აიძულებს მასზე ზეწოლას. რა თქმა უნდა, მასაც ვკითხავ, მაგრამ ვიფიქრე, რომ სხვებსაც ვკითხო: რა მოხდება, თუ კიდევ რამდენიმე ასპი ვიპოვნეთ და ყველას ვახშამი მოვამზადე? (მე ერთგვარი ექსტროვერტი ვარ და მიყვარს ყველანაირი კომპანია) ასპიები, როგორც კი გაიცნობენ ერთმანეთს, რეალურად უფრო მეტად ისვენებენ ერთმანეთის გარშემო, ვიდრე ჩვენ "ნორმალური" ადამიანები?

ანონიმური 2013 წლის 28 ივლისს:

@muscleheadbob: ვიცი, არა? ხშირად ჩვენ ვართ ისეთები, ვინც მოსალოდნელია შევიწოვოთ ჩვენი ტკივილის გრძნობები და გადავლახოთ იგი. ხშირად ვხვდები, რომ საკუთარ თავს ვხუმრობ, როცა ვხვდები, რომ სოციალურად რაღაცნაირად დავცურდი. იმედგაცრუებაა იმის ახსნა, თუ როგორ ვხედავ საგნებს, განსაკუთრებით მაშინ, როდესაც მისი შედარება პოლიტიკურად არასწორია. ვინმეს ჩაცმის ზომაზე, ინტელექტუალურ დონეზე, რელიგიურ შეხედულებებზე, რასაზე ან რაიმე ფიზიკურზე კომენტარის გაკეთება შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე. ეს იწვევს აჟიოტაჟს, მაგრამ ეს ასეა. როდესაც ვინმე აღნიშნავს, სად ვარ სოციალურად წარუმატებელი და ისინი ამტკიცებენ, რომ ესმით, რა საზღვრებში ვმუშაობ, ვგრძნობ, რომ ეს უხეშია. იმის გამო, რომ მე არ ვარ ნუერო-ტიპიური, შეუძლებელია ამის ახსნა ისე, რომ არ გამოვიყურებოდე, რადგან მე ვარ ის, ვინც არ არის "ნორმალური".

ანონიმური 2013 წლის 28 ივლისს:

@anonymous: ვეთანხმები. არ მიყვარს იმის განცდა, რომ ჩემს სიტყვებს ახვევენ.

ანონიმური 2013 წლის 23 ივნისს:

როგორც თანამემამულე ასპი, ეს ნამდვილად კარგი სტატიაა. ჩემი ცხოვრება უფრო ადვილი იქნებოდა, თუ მასში მყოფი ადამიანები წაიკითხავდნენ ამ სტატიას. თუმცა გამიმართლა, რომ ვიპოვე ერთი საოცარი მეგობარი, რომელიც მიმღებს ისეთი, როგორიც ვარ, ერთი ადამიანი, ვისთან ერთადაც შემიძლია ჩემი ნამდვილი საკუთარი თავის ჩვენება. მის გარდა, ძირითადად, ჩვილებთან და პატარა ბავშვებთან ვურთიერთობ.

ქეი 2013 წლის 20 მაისს:

ჩემს ოჯახში რამდენიმე ადამიანი მყავს, რომლებსაც აქვთ ასპერგერის სინდრომი, თუმცა მხოლოდ ერთს აქვს დიაგნოზი. აქ თქვენ გაქვთ დიდი წარმოდგენა. Გმადლობთ!

მერი ნორტონი ონტარიოდან, კანადა 2013 წლის 11 მაისს:

უნდა ვთქვა, რომ მხოლოდ საკუთარი თავის ყოფნა შესანიშნავია. მე ნამდვილად არ მაქვს ამის გამოცდილება, ასე რომ არ ვიცი.

ანონიმური 2012 წლის 01 ნოემბერს:

@anonymous: თქვენი აზრით! და ცოტა დაძაბული.. ყოველ შემთხვევაში, თუ მხოლოდ ასე ადვილი იყო და ამისთვის ჩვენი ქალაქების გარშემო მცხოვრები ხალხის სიმრავლე იყო ასე რომ მოხდეს, არ გვჭირდება ნტ ხალხური ბუნებრივი სოციალიზაციისთვის, როგორც ჩვენ ადამიანებს გვჭირდება და გვინდა, თუმცა ჩვენი ცხოვრობს.

ანონიმური 2012 წლის 09 სექტემბერს:

@Kylyssa: გმადლობთ. არ ვიცი ჩემი მეგობარი H-F Aspie არის თუ არა, მაგრამ მათ არაერთხელ მთხოვეს, რომ რაც შეიძლება პირდაპირი ვიყო. ისინი სიტყვასიტყვით მიმიღებენ. კულტურულად და, რა თქმა უნდა, ჩემს ოჯახში, კომუნიკაცია სავსე იყო თავაზიანობის მინიშნებებით -- ან ჩვეულებრივი გამონათქვამებით. მათთვის, ვინც არ არის მიჩვეული და ბუნებრივად არ იღებს ამას. სიგიჟეა, რომ არ "თქვა ის, რასაც გულისხმობ და იგულისხმო ის, რასაც ამბობ". გეტყვით, ამას პრაქტიკა სჭირდება და ახლა შემიძლია თანაუგრძნობს მათ მიერ გაწეულ ძალისხმევას და განსჯას, როდესაც ისინი ასე არ ადაპტირდებიან სწრაფად. გმადლობთ სხვა პერსპექტივისთვის პატიოსნების ადგილიდან. ვგრძნობ, რომ მხოლოდ მისი წაკითხვით გავიზარდე და მომწიფდა.

ანონიმური 2012 წლის 07 ივლისს:

ძალიან მომეწონა თქვენი სტატია. დენვერში, GRASP-ის თავი მისასალმებელი ადგილია, რადგან ის არის აუტიზმის სპექტრის მქონე ადამიანებისთვის და მათთვის. ჩვენი თავი აქ დენვერში არის ადგილი, სადაც ადამიანებს შეუძლიათ თავისუფლად იყვნენ საკუთარი თავი. იმდენად იშვიათია, რომ სპექტრის ადამიანებმა დრო გაატარონ სხვებთან, როგორებიც არიან.

ანონიმური 2012 წლის 23 ივნისს:

ეს შესანიშნავი სტატიაა და ძალიან ლოგიკურია. მე მაქვს AS და იმდენად დავიღალე NT-ით, რომ ვსაუბრობ მათ დაუცველობაზე, როდესაც უბრალოდ კომენტარს ვაკეთებ. ჩემს გამოსვლაში ქვეტექსტი არ არის, მხოლოდ იმას ვამბობ რასაც ვამბობ. როდესაც ეს ხდება, მე არ მსურს ადამიანებთან საუბარი დღეების ან კვირების განმავლობაში.

ანონიმური 2012 წლის 18 ივნისს:

@Kylyssa: არაუშავს, Kylyssa. მე არავისთან არ შევეშვი, მაგრამ გმადლობთ, რომ დაადასტურეთ, რომ არ შემიძლია არ დაგეთანხმო, რადგან როგორც აღნიშნე, ისე გეუბნები, როგორც არის :-) ძირითადად მინდოდა ენმა გააცნობიერა, რომ ის ესაუბრებოდა ვინმეს, რომელმაც იცის, როგორია სიარული იმ ადამიანის ფეხსაცმლით, ვინც სპექტრშია ან ჰყავს საყვარელი ადამიანი სპექტრში. მე უბრალოდ ვუთხარი რა გავაკეთეთ მე და ჩემმა შვილებმა (მათ, ვისაც შეუძლია) ჩვენი სოციალური ცხოვრება ჩვენთვის კარგი ყოფილიყო. შესაძლოა, ჩვენ უბრალოდ გვყავს სოციალური ჯგუფები, რომლებიც მიგვიღებენ ისეთებს, როგორებიც ვართ და დამავიწყდა, რომ ყველა არ არის ასეთი გულმოწყალე. ცხოვრება ზედმეტად ხანმოკლეა იმისთვის, რომ ვიცხოვროთ სხვებზე გაბრაზებული, ან მე გავბედავ ვთქვა, საკუთარ თავზე!

Kylyssa Shay (ავტორი) 2012 წლის 18 ივნისს, გრანდ რაპიდსის მახლობლად, მიჩიგანის მახლობლად, მდელოს გადახედვიდან:

@anonymous: დები, მე წავშალე პასუხები შენს კომენტარზე, რომელიც მე მიმაჩნდა შეუსაბამო იყო და ასევე წავშალე შენი პასუხი მათზე, რადგან აზრი აღარ ჰქონდა კონტექსტიდან. ყველა დაინტერესებულ პირს, დები აქვს უფლება არ დამეთანხმოს. მე ვიცოდი, რომ არა-ასპიების შეთავაზება ხანდახან შეცვალონ თავიანთი ქცევა ასპიების დასაკმაყოფილებლად, თუკი მათ ეს სურთ, ზოგიერთი კარგად არ მიიღებდა. გულწრფელად ველოდი, რომ ბევრი NT-ები კომენტარს გააკეთებდნენ ისეთი რაღაცეებით, როგორიცაა ნორმალურად მოქცევა ან მხოლოდ საკუთარ მსგავსებთან თამაში. მე მსმენია ათწლეულების განმავლობაში, ასე რომ, რა თქმა უნდა, არ არის შოკი.

ანონიმური 2012 წლის 18 ივნისს:

@anonymous: ჩემი შეხედულება ამ გვერდზე იყო ის, რომ ის გვეუბნებოდა, რომ არ გვეთამაშა თამაშები, არ გაუშვათ ეთერი, წაიკითხოთ ბევრი მნიშვნელობა და უბრალოდ ვიყოთ ღია და გულწრფელი. თუ ამას ვერ უმკლავდებით, როგორც ჩანს, თქვენ არ ეძებთ ახალ მეგობრებს, რომლებიც არიან ასპიელები ან აუტიზმით დაავადებული ადამიანები. მე მყავს აუტიზმით დაავადებული ძალიან კარგი მეგობარი და მისი გულწრფელობა საოცრად გამამხნევებელია. ჩემს ქალიშვილს აქვს აუტიზმი და ზოგჯერ უხეშად ამბობს რაღაცას, მაგრამ მას ცუდი განზრახვა არ აქვს. მე პირადად ვაფასებ მის ნათქვამს. მე მჭირდება მთელი დახმარება, რისი მიღებაც შემიძლია არა მხოლოდ ასპისთან, არამედ ყველა ადამიანთან დაკავშირებით. ყოველთვის სჯობს იცოდეთ, როგორ მოქმედებს თქვენი ქცევა ადამიანებზე. მე

Kylyssa Shay (ავტორი) 2012 წლის 17 ივნისს, გრანდ რაპიდსის მახლობლად, მიჩიგანის მახლობლად, მდელოს გადახედვიდან:

@anonymous: ეს გამიზნულია იმ ადამიანებისთვის, რომლებსაც სურთ იყვნენ უკეთესი მეგობრები თავიანთი Aspie მეგობრებისა და ოჯახის წევრებისთვის. თუ ისინი აირჩევენ მის წაკითხვას, ეს ნიშნავს, რომ მათ სურთ ხანდახან თავიანთი Aspie მეგობრების ან ოჯახის წევრების მოთავსება. მე მათ შუბლზე არ ვაკეთებ ინფორმაციას; ისინი უნდა მოვიდნენ მის მოსაძებნად, რადგან მათ ეს სურთ. თქვენ თქვით: "თუ არ მოგწონს, როგორ გექცევიან NT-ები, რატომ გინდა მათთან მეგობრობა?" რატომ არის ასეთი საშინელი ხალხისთვის ინფორმაციის მიწოდება, თუ ეს მათ ურთიერთგაგებაში დაეხმარება? თქვენ თქვით "გაერთეთ სხვა ასპებთან". რატომ შემოვიფარგლები ჩემი შესაძლებლობები მოსახლეობის 1%-ზე ნაკლებზე, როცა მე შეუძლიათ სხვა ადამიანებთან კომუნიკაცია და შეუძლიათ ისწავლონ რაღაცები და, როგორც წესი, ირჩევენ კეთილგანწყობას, თუ იციან როგორ რომ? არ ფიქრობთ, რომ NT-ებს შეუძლიათ საკმარისად ისწავლონ და შეიყვარონ, რომ სურთ გაახარონ თავიანთი AS მეგობრები და ოჯახის წევრები? თქვენ თქვით: "თქვენ ეუბნებით NT-ებს, რომ არ გვითხრან როგორ მოვიქცეთ, მაგრამ შემდეგ უთხარით, როგორ მოიქცნენ. ცოტა თვალთმაქცობაა, მე თუ მკითხავთ." ჩემი აზრით, იმის ახსნა, თუ როგორ შეიძლება იყვნენ ადამიანები ყურადღებიანი, თუ აჩვენებენ მეტი ყურადღების მიქცევის სურვილი განსხვავდება იმისგან, რომ მოითხოვოს ადამიანების გარკვეული ქცევა ან მორიდება მათ. ურთიერთობაში მთელი ძალისხმევა არ უნდა იყოს ასპიის მხარეზე. გარდა ამისა, მე დავწერე ეს გვერდი მეგობრის თხოვნით, რომელსაც სურდა იცოდა, როგორ გავხდე უკეთესი მეგობარი.

ანონიმური 2012 წლის 17 ივნისს:

თუ არ მოგწონთ, როგორ გექცევიან NT-ები, რატომ გსურთ მათთან მეგობრობა? გაერთეთ სხვა ასპისებთან. როგორიც არ უნდა იყოს ადამიანი, თუ არ მოგწონს მისი ქცევა, იპოვე სხვა, ვისთანაც იყო. თქვენ ეუბნებით NT-ებს, რომ არ გვითხრან როგორ მოვიქცეთ, მაგრამ შემდეგ უთხარით, როგორ მოიქცნენ. ცოტა თვალთმაქცობაა, მე თუ მკითხავთ.

ელარესი 2012 წლის 16 ივნისს:

ეს შესანიშნავი ლინზაა. ჩემი ქმარი სპექტრშია და მე შემიძლია ამისთანა დაკავშირებული ბევრი რამ.

ანონიმური 2012 წლის 16 ივნისს:

@Kylyssa: კარგი აზრი Kylyssa - მეც ხშირად მაინტერესებდა იგივე რამ! სინამდვილეში, უკეთესი ვარიანტია იყო არააგრესიული ადამიანი. და ამ დამატებითი ძალით ჩვენ ვსწავლობთ, როგორ არ განვაგრძოთ ურთიერთობა იმ ადამიანებთან, რომლებიც აღვივებს ჩვენს სენსიტიურობას. ეს ჩემი პასუხისმგებლობაა - და ჩემს სამყაროს უფრო სასიამოვნო ადგილად აქცევს :)

კუნთჰედბობი 2012 წლის 16 ივნისს:

@Kylyssa: დიახ, მე აღმოვჩნდი ნეიროტიპიური მეგობრების გარემოცვაში და როგორც სიტუაცია მე მიმაჩნია აღმაშფოთებლად ხდება (სოციალურად, როგორც შეუსაბამო პასუხი). ვუყურებ ჩემს NT მეგობარს და ვეკითხები "ეს შენც უცნაურად მოგეჩვენა?" თანმიმდევრული ექსპოზიციის გამო, მე უფრო კარგად ვუყურებდი მათ, როგორც არიან. უმეტეს დროს ჩემი მეგობარი წავა "არა, მართალი ხარ, ის ადამიანი ცოტათი იყო".

Kylyssa Shay (ავტორი) 2012 წლის 16 ივნისს, გრანდ რაპიდსის მახლობლად, მიჩიგანის მახლობლად, მდელოს გადახედვიდან:

@muscleheadbob: მე ყოველთვის ასე უკუღმა მიმაჩნია, რომ სწავლის უნარის დარღვევის მქონე ადამიანებმა უნდა ისწავლონ ადაპტაცია "ნორმალური" ადამიანები, ხოლო ნორმალურ ადამიანებს ცუდადაც კი არ აფასებენ, თუ მათ არ შეუძლიათ ნორმალურად მოქცევა სწავლის მქონე ადამიანებთან შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე. ან რატომ ხდება, რომ როდესაც სწავლის უნარის მქონე ბავშვს ან ზრდასრულს ძალადობენ, პირველი შემოთავაზებული გამოსავალი არის მისცეს მსხვერპლს რაიმე სახის ტრენინგი ან თერაპია, რათა გამოსწორდეს ის, რომ ის არ იყოს სამიზნე მოძალადეები? რატომ არ არის შემოთავაზებული პირველი გამოსავალი მოძალადისთვის რაიმე სახის ტრენინგის ან თერაპიის მიცემა, რათა მან არ დააშინოს სხვა ადამიანები?

Kylyssa Shay (ავტორი) 2012 წლის 16 ივნისს, გრანდ რაპიდსის მახლობლად, მიჩიგანის მახლობლად, მდელოს გადახედვიდან:

@anonymous: მეც! მე იშვიათად ვიცი, როგორ მოვითხოვო დახმარება, ვისგან ვთხოვო ის, ან თუნდაც მაშინ, როცა ეს მიზანშეწონილია.

ანონიმური 2012 წლის 16 ივნისს:

ყოველთვის არ ვიცი როგორ მოვითხოვო დახმარება და როდის არის ეს მიზანშეწონილი თუ არა. დიდ დროს ვხარჯავ საგნების ანალიზზე და ძალიან ცოტა წინსვლაზე. მე მიყვარს ის, რაც თქვი პირდაპირ ყოფნის შესახებ, რადგან მსოფლიოში ყველა მინიშნება არ აპირებს შენს აზრს და მე ვერ ვკითხულობ სტრიქონებს შორის!

რეიკილინ 2012 წლის 11 ივნისს:

მხოლოდ იმიტომ, რომ ასე დამოუკიდებლად გამოვიყურები, არ ნიშნავს იმას, რომ ბედნიერი ვარ, რომ ყოველთვის მარტო ვარ. მე მჭირდება შენ და შენი დახმარება, უბრალოდ არ ვიცი, როგორ ვაცნობო ვინმეს - იმიტომ რომ არასდროს მყოლია ვინმე, ვისაც ვენდობოდი, ვისი იმედიც მექნებოდა.

კუნთჰედბობი 2012 წლის 11 ივნისს:

შესაძლოა, თუ ეს სტატია (და მისი პერიფრაზირებული ვერსიები, რომლებიც NT-ებს საშუალებას აძლევს დაარღვიონ ეგო, რომელიც დაკავშირებულია მათ "ტოლერანტობის" და "მგრძნობიარობის" გრძნობებთან, ჩაიძიროს. წარსულში ასეთი ბევრი ყოფილა. მე მესმის შემთხვევითი საუბრები NT-ის შესახებ, რომელიც საუბრობს ASD-ის მქონე ძმისშვილზე და იმაზე, თუ რამდენად მგრძნობიარეები ფიქრობენ, რომ ისინი არიან მხოლოდ იმისთვის, რომ აჩვენონ მასიური უცოდინრობა რამდენიმე წუთის შემდეგ. ჩვენ არა მხოლოდ ვაპატიებთ ამ შეუწყნარებლობას, არამედ ავიღოთ პასუხისმგებლობა მათ გრძნობებზე ჩვენი გულწრფელობის შემდეგ.

დედა ცდილობს ქმართან ერთად "დღის პაემანზე" წასვლას

Თქვენ ჯერ კიდევ შეხვდი შენს ქმარს? აუცილებლად უნდა! მაგრამ ხანდახან ვახშამზე გასვლა ხანგრძლივი მუშაობისა და დატვირთულობის შემდეგ არის ბოლო რამ, რისი გაკეთებაც გსურთ. ერთი (ან ორივე თქვენგანი) დაიღალა და უბრალოდ სურს Netflix-ზე დასვენება (რაც, სხვა...

Წაიკითხე მეტი

ქალი იზიარებს მარტივ ხრიკს ცნობილი ადამიანების დაშლის პროგნოზირებისთვის

არ აპირებს ტყუილს, @Michaela Hutton აქ მართლაც კარგ აზრს ასახელებს იმის შესახებ, თუ როგორ იწინასწარმეტყველა ცნობილი ადამიანების დაშლა.ის იწყებს თავის TikTok-ს იმით, რომ თუ თქვენ მას მიჰყვებით ან ის გამოჩნდება თქვენს For You გვერდზე, ეს ალბათ იმიტო...

Წაიკითხე მეტი

მამაკაცის გენიალური "ძვირადღირებული" საჩუქარი ვალენტინობის დღისადმი არის LOL სასაცილო

არ არის დაგვიანებული ვალენტინობის დღისთვის იდეალური საჩუქრის ყიდვა და @B.J. ბროფი აპირებს თქვენ დაგაერთოთ ამ ძვირადღირებულ იდეასთან, რომელიც მას აუცილებლად მოეწონება!ამ ვიდეოში, B.J. დგას მის შესასვლელთან და ელოდება, როდის გააღებს ცოლი, რათა მისცე...

Წაიკითხე მეტი