'Badder Santa' DVD-anmeldelse

Som om den R-vurderte versjonen av julekomedien Billy Bob Thornton fra 2003 Dårlig nisse var ikke "dårlig" nok for deg, Dimension Films slapp løs en frekkigere, sexigere versjon med tittelen Badder julenissen på DVD i 2004. Og hvorfor ikke? Hvis du skal gå for det med en R-klassifisert julenissefilm, hvorfor ikke presse konvolutten enda lenger? Definitivt ikke for barn -- eller lett fornærmede -- Badder julenissen er for et voksent publikum som ikke har noe imot frekk humor, mye drikking, banning som du aldri er hørt før i en feriefilm, og annen oppførsel som normalt ville fått deg til julenissens "Slemme" liste. Badder julenissen er syv minutter lengre enn den originale versjonen, og en detaljert liste over forskjellene mellom begge versjonene kan bli funnet her! Vanligvis har den uvurderte versjonen mer banning og stygt språk, ekstra nakenhet, og Marcus – Thorntons alvepartner i kriminalitet – har flere andre scener.

Overraskende nok var ikke regissør Terry Zwigoff involvert i "Badder Santa"-klippet

Dårlig nisse. I 2006 skulle han lage sitt eget "Badder"-klipp av filmen merket Director's Cut, som ble utgitt på DVD og Blu-ray. Zwigoffs klipp er faktisk tre minutter kortere enn teaterversjonen (og ti minutter kortere enn "Badder Santa"-versjonen og fjerner scener han ikke filmet som ble lagt til av produsenter. Zwigoff spilte inn en lydkommentar for den versjonen av filmen, som er den eneste Dårlig nisse regissørens kommentar tilgjengelig.

Hvordan gjorde Dårlig nisse ende opp med tre forskjellige versjoner av filmen? Zwigoff hadde uenigheter med produsentene, Harvey og Bob Weinstein, men filmen sto når innspillingen var fullført. Weinsteins hyret inn en annen regissør for å filme flere scener. Deres versjon ble utgitt teatralsk. For å selge flere eksemplarer ble den ikke-vurderte "Badder"-kopien utgitt. Etter hvert tillot Weinsteins Zwigoff å gi ut klippet sitt av filmen, som er betydelig mørkere.

Så hva gjør Badder julenissen DVD har å tilby?

Fordeler

• Billy Bob Thornton burde ha vunnet priser for denne rollen
  • Uhøflig, rå og hysterisk

Ulemper

• Ingen rollebesetning eller filmskaperkommentarer
  • Originalversjon av Dårlig nisse er ikke inkludert på DVDen

Beskrivelse

• Tre slettede/utvidede scener: Inkluderer en treningsøkt for kommende julenisser med Sarah Silverman i hovedrollen
  • Behind-the-Scenes Featurette: Få et innblikk i produksjonen av filmen, inkludert rollebesetningsprosessen
  • Badder julenissen Morosnutter
  • Outtakes og Bloopers
  • DVD-utgivelsesdato: 22. juni 2004

Badder julenissen DVD anmeldelse

Har du noen gang lurt på hva varehusnissene gjør etter en dag med sutrete barn som sitter på fanget? I så fall, Dårlig nisse avslører én mulighet: de raner kjøpesentre etter at alle de flinke små guttene og jentene går hjem. Billy Bob Thornton og Tony Cox gir seg ut som julenissen og en av alvene hans om dagen. Om natten fyller de sekkene med tyvegods. Denne planen fungerer bra en gang i året, helt til de har et møte med en kjøpesenterdetektiv som vil være med på ranet.

Billy Bob Thornton er perfekt som en drikkende, røykende, bannende, overkjønnet varehusnisse. Seriøst, Thornton er en av de beste skuespillerne som jobber i dag, og han klarer absolutt denne delen. Og Thornton er ikke den eneste skuespilleren i denne filmen som spikerer scenene sine. Tony Cox, Lauren Graham, Bernie Mac, John Ritter og nykommeren Brett Kelly ser ut til å ha hatt en konkurranse på gang for å se hvem som kan stjele flest scener.

I Badder julenissen, er det enda flere scener for dem å stjele -- med sju ekstra minutter med frekk innhold, går Thornton og hans medstjerner over bord med helveteshevingen.

Til syvende og sist den beste versjonen av Dårlig nisse å kjøpe er Blu-ray-utgivelsen merket Bad Santa: The Unrated Version og Director's Cut, som inneholder begge de "raunchy" versjonene av filmen for din ferieglede. Se dem begge og se hvor ille julenissen virkelig kan få det rundt høytidene.

Redigert av Christopher McKittrick

Slik bruker du keratinbehandlingen

Alle snakker om keratinbehandlinger, og hvis du ikke utfører dem i salongen din, går du glipp av store inntekter. Jeg har brutt ned trinn for trinn-prosessen for å vise deg hvor enkelt det er å begynne å tilby keratinbehandlinger til kundene din...

Les mer

Nei! Nei! 8800 anmeldelse

Nei! nei! 8800-serien er et hårfjerningsprodukt som kaller teknologien Thermicon™ som bruker varme for å slynge håret under huden. Den er litt annerledes enn deres klassiske modell da den kan brukes i ansiktet. Og bortsett fra bryst og kjønnsorga...

Les mer

Hvordan påføre og kurere hennapasta

Bruk av design på frihånd Når du har hennapastaen klar til bruk – enten den er ferdiglaget, hjemmelaget, i en kjegle, tube eller flaske – er du klar til å begynne å bruke designet ditt. Dette er den morsomme delen! Men det er også ganske tidkrev...

Les mer