CPM: Ce este?

click fraud protection

CPM este costul pe o mie de afișări pe un anumit site web și este utilizat pentru stabilirea prețului publicității online. „M” din CPM înseamnă mille, care înseamnă mie în latină.

Aflați mai multe despre cum funcționează CPM în publicitate.

Ce este CPM?

CPM este un termen din industrie folosit pentru a vorbi despre costul afișărilor de anunțuri în publicitatea digitală. Se referă la costul a 1.000 de afișări de reclame pe un site web. Nu trebuie confundat cu alți termeni similari, cum ar fi CPC (cost pe clic) și CPA (cost pe acțiune).

Când cumpărați publicitate digitală, puteți plăti pe baza CPM. De exemplu, ați putea plăti 4 USD CPM pentru ca afacerea dvs. să facă publicitate pe un site web. Dacă anunțul dvs. are 150.000 de afișări, ați plăti 600 USD.

Cum funcționează CPM

CPM este folosit pentru a cumpăra și a vinde spațiu publicitar pe rețelele sociale, motoarele de căutare și site-uri web. Să presupunem că aveți un site web și doriți să vindeți spațiu publicitar. Dacă site-ul dvs. este nou și are relativ puțin trafic, nu veți câștiga mulți bani, așa că CPM-ul dvs. va fi foarte scăzut. Dacă site-ul dvs. are trafic mare, CPM-ul va fi mai mare.

Există două tipuri diferite de rate CPM: fixe și variabile. Este mai ușor de lucrat cu tarifele fixe, deoarece aveți o valoare certă de pus în raport cu afișările de anunțuri generate. CPM-urile variabile sunt puțin mai dificil de lucrat, iar aceste tarife vor diferi în funcție de subiectul site-ului dvs., de țara în care vă aflați, de agentul de publicitate și așa mai departe.

Să facem niște calcule rapide: deții un site web și are o medie de 40.000 de vizitatori și 120.000 de vizualizări de pagină pe lună. Dacă agenții de publicitate plătesc un CPM de 3 USD (care este puțin peste media pentru 2019), îl vei calcula astfel:

120,000 / 1,000 = 120.

120 x CPM 3 USD = 360 USD.

Înmulțiți asta cu 12 și vă uitați la un site web cu o valoare de 4.320 USD în venit publicitar pe an. Când luați în considerare multe milioane de vizualizări de pagini pe care unele site-uri le oferă în fiecare lună, puteți vedea cât de profitabil este marketingul CPM.

Critici la adresa CPM

Cunoscută uneori sub denumirea de vizualizare sau afișare de anunț, o afișare a anunțului are loc atunci când unui server de anunțuri i se cere să răspundă la o solicitare de pagină din browserul unui utilizator. Acest lucru nu înseamnă că anunțul este văzut cu adevărat de oricine. Unii agenți de publicitate cred în mod eronat că afișările de anunțuri sunt anunțuri care au fost afișate unui utilizator (indiferent dacă acesta o observă sau nu) pe un site web sau alt mediu online.

Este posibil ca afișările anunțurilor să nu fie echivalente cu vizionările reale ale anunțurilor din mai multe motive. Este posibil ca anunțurile difuzate să nu fie corecte sau afișările anunțurilor pot proveni din traficul bot. Un bot este un program automat care poate fi folosit pentru a crește numărul de trafic.

Există și fraudă a afișărilor de anunțuri. În acest caz, editorii de site-uri web ascund reclamele în spatele altor anunțuri, ceea ce păcălește rețelele publicitare să plaseze pe site anunțuri cu sume CPM mai mari. Editorii se pot implica și în umplerea de pixeli, adică atunci când un anunț este inserat într-un pixel, ceea ce înseamnă că este vizibil din punct de vedere tehnic, dar nimeni nu îl poate vedea de fapt. Acest lucru crește numărul de afișări ale anunțurilor, costând agenții de publicitate și mai mult.

Potrivit Google, 56,1% din afișări nu sunt de fapt văzute de nimeni.

CPM vs. CPC

CPM CPC
Cost pe mie Cost pe clic
Cel mai bun pentru vizibilitate și cunoaștere a mărcii Cel mai bun pentru anumite campanii

Costul pe clic (CPC) este o altă opțiune pentru publicitatea digitală. După cum indică și numele, CPC solicită unui agent de publicitate să plătească de fiecare dată când cineva face clic pe un anunț, mai degrabă decât fiecare afișare a anunțului.

CPM tinde să fie mai puțin costisitor, în timp ce CPC este mai orientat spre acțiune. Plătești doar atunci când cineva interacționează cu anunțul. Dacă sunteți în căutarea cunoașterii și vizibilității mărcii, CPM poate fi cea mai bună opțiune. Dacă vă concentrați pe a ajunge la un public țintă și a-l determina să ia măsuri, CPC-ul poate fi mai potrivit.

Recomandări cheie

  • CPM este costul pe o mie de afișări pe un anumit site web și este utilizat pentru stabilirea prețului publicității online.
  • CPM poate fi folosit pentru a cumpăra și a vinde spațiu publicitar pe rețelele sociale, motoarele de căutare și site-uri web.
  • Afișările de anunțuri sunt atunci când un server de anunțuri este apelat dintr-un browser. Nu înseamnă neapărat că cineva a văzut anunțul, deoarece există o fraudă semnificativă a afișărilor de anunțuri.
  • CPM este cel mai bun pentru cunoașterea mărcii. CPC este cel mai bun pentru campanii mai direcționate, orientate spre acțiune.

Exemplu de scrisoare de intenție pentru un post de psihologie la facultate

Linia de subiect: Poziție în psihologia copilăriei timpurii - Maggie BrownStimate domnule Martin,Sunt interesat să aplic pentru Poziția de Psihologie a Copilăriei timpurii la Centrul de Descoperire a Științei. Studiez Psihologia la Universitatea d...

Citeste mai mult

Du-ți colegul la muncă Ziua de lucru

Ziua Du-ți copilul la muncă a devenit o tradiție în a patra joi din aprilie în unele locuri de muncă. Dar, la TechSmith Corporation din Okemos, MI, conceptul s-a transformat într-o oportunitate de formare internă la locul de muncă și o nouă formă...

Citeste mai mult

Cele mai bune locuri de muncă în finanțe la nivel de intrare pentru absolvenți

Sunteți fascinat de bani și de funcționarea interioară a piețelor financiare? Ești cineva care gândește în cifre? Dacă da, o carieră în finanțe poate fi perfectă pentru tine. Cele mai bune locuri de muncă din domeniul financiar oferă salarii mai...

Citeste mai mult