Kako biti boljši prijatelj odrasli z Aspergerjevim sindromom (visoko delujoči avtizem)

click fraud protection

Kylyssa Shay je Američanka srednjih let, ki živi z avtizmom in rada deli težko prislužene življenjske trike z ljudmi, ki jih potrebujejo.

Vaš prijatelj z Aspergerjevim sindromom vas mora nenehno prilagajati v pogovorih. Naučite se, kako lahko ublažite njihovo breme in jim tudi prilagodite.

Fotografija Mohammada Mardanija na Unsplash; Canva

Včasih bi vam ljudje z aspergerji radi prenehali ustreči in se sprostili

Da bi predstavili celo razumno podobo normalnosti, si morajo mnogi ljudje s kakršno koli stopnjo avtizma, tudi tisti, ki smo označeni kot visoko delujoči, zapomniti na stotine družbenih pravil. Tudi takrat nismo končali; še vedno si moramo zapomniti, kaj pomenijo izrazi na vaših obrazih, in vaditi pred ogledali, da jih bomo lahko nadeli na obraz, ko komuniciramo z vami. Aspiji moramo tudi poskušati razvozlati namige, namige, podbesedilo in pasivno-agresivne poskuse spreminjanja vedenja, ki jih mnogi ljudje uporabljajo namesto navadnega govora.

Medtem ko vse to počnemo, morda poskušamo tudi simulirati običajen očesni stik, da bi drugim ljudem olajšali in zagotoviti, da ne mislijo, da smo zahrbtni, lažemo ali nezanesljivi glede na to, kaj gledamo ali ne gledamo na njihove obraze in kako gremo o tem. Ves čas nas skrbi, ali si bodo ljudje narobe razlagali, kar govorimo. Mnogi Aspies so tako zelo zaskrbljeni, da je koncentracija, potrebna za vse te druge stvari, nekoliko izmuzljiva.

Komunikacija prihaja z neizrečenimi pogoji in pravili

Zdi se, da večina ljudi daje večjo težo govorici telesa, izrazu obraza in fizičnemu videzu kot na besede ali dejanja, ko gre za to, kar mislijo, da oseba govori in kaj mislijo o tej osebi značaj. Večina ljudi ima veliko pogojev, ki jih zahteva izpolnitev, veliko pravil, ki jih je treba upoštevati, in veliko je treba narediti, da bi komunicirali z njimi, ne da bi jih vznemirili.

Z lahkoto lahko postanejo nestanovitni in izvajajo verbalne napade ali oblikujejo intenzivno negativno mnenje o nas, če naredimo celo manjši napačen korak v komunikaciji. Komuniciranje z odraslimi, ki niso avtisti, zahteva od mnogih ljudi iz spektra avtizma, da skoraj nenehno hodijo po jajčnih lupinah.

Mnogi ljudje z visoko delujočim avtizmom ali Aspergerjevim sindromom preživijo večino svojega časa v vaši prisotnosti in delajo težke in utrujajoče stvari, da bi vam ustrezale. Večina ljudi spodrsljaje opazi šele, ko nam spomini odpovejo in pozabimo, kako se izraziti pravilno ali morda izberemo napačnega ali ko se odzovemo na to, kar so rekli, in ne na to, kar so pomenilo.

Odnosi so težki za odrasle na avtističnem spektru

Kot si verjetno lahko predstavljate, vse to zelo otežuje odnose za ljudi z avtizmom. Ljudje s celo najbolj delujočimi oblikami skoraj nikoli ne dobijo priložnosti, da bi se sprostili in uživali, ko so drugi ljudje v bližini.

Če bi tisti izmed nas v spektru delovali in govorili na načine, ki so za nas logični in normalni, bi velika večina ljudi si nikoli ne bi vzeli časa ali truda, da bi nas spoznali ali pa bi se morda celo prenehali družiti nas. Včasih je za nas preveč dela, ker moramo poleg tega še narediti vse, kar morate storiti vi.

Tudi vi lahko sklepate kompromise

Če vam je všeč ali vam je mar za nekoga, ki ima AS, vas prosim, da berete naprej in razmislite o nekaj kompromisih in zelo preprostih prilagoditvah našim razlikam. Z zelo malo truda lahko olajšate življenje tiste osebe, ki vam je mar, in manj stresno. Svoj odnos lahko izboljšate tako, da občasno spremenite le nekaj svojih navad, tako da se lahko vaš prijatelj ali družinski član včasih preprosto sprosti in ostane sam ob vas.

Če želite izvedeti, kako se razumeti z visoko delujočimi avtisti, ste našli odličen kraj za začetek.

Kako izboljšati svoj odnos z odraslo osebo z AS

  1. Nehajte namigovati in uporabljati podbesedilo
  2. Naučite se govoriti o Aspergerjih
  3. Nehajte domnevati, da avtistični ljudje dajejo namige ali govorijo s podbesedilom
  4. Delujte glede na to, kako se počuti vaš prijatelj ali družinski član, ne glede na to, kako mislite, da bi se morala počutiti
  5. Naj bodimo sami

Naučite se biti boljši prijatelj nekomu z avtizmom.

originalna fotografija Ravenwood, freeimages.com

Pomembna opomba

Nisem licencirani terapevt ali kakršen koli zdravstveni delavec. Sem preprosto oseba, ki ima Aspergerjev sindrom, drugo ime za visoko delujoči avtizem.

Namen tega članka je dati vpogled ljudem, ki želijo razumeti več o AS na osebni ravni – pomagati jim razumeti več o tem, kako je imeti motnjo spektra. Noben od predlogov na tej strani ni mišljen kot nadomestilo za nasvet strokovnjaka.

1. Nehajte namigovati in uporabljati podbesedilo

Poskusite razmisliti o tem, kaj pravite, preden to poveste. Ali mislite točno to, kar besede pomenijo v slovarju ali poskušate povedati nekaj več, kot navajajo samo izrezane besede? Če poskušate spremeniti vedenje osebe, ne da bi jo neposredno vprašali z besedami, namigujete. Če poskušate z združevanjem sporočiti nekaj drugega od tega, kar pravijo dejanske besede na določen način, da prenesejo subtilen in bolj čustveno pomemben pomen, ki ga uporabljate podbesedilo.

Preberite več iz Pairedlife

3 nasveti za boljši pogovor

Kako se pretvarjati, da je vaša poroka v redu

Kako zmagati v bitki z motečo taščo

Ne tepejte po grmu, iz tega ne bo nič, kar želite! Oseba iz spektra avtizma bo le zmedena in razočarana in bo več kot verjetno poskušala uganiti, kaj mislite. Ponavadi ugibam narobe in razburim drugo osebo. Običajno (napačno) ugane, da sem v nasprotju ali namenoma nesramen ali da se samo pretvarjam, da ne razumem, na kaj se namiguje.

Ali ne bi bilo za vse vpletene toliko lažje, če bi vsi samo rekli, kaj smo mislili?

2. Naučite se govoriti o Aspergerjih

Veliko ljudi v naši kulturi ne verjame v obstoj učnih težav ali težav, ki nimajo vidnih fizičnih kazalnikov. Knjiga Ali vam lahko povem o Aspergerjevem sindromu?: Vodnik za prijatelje in družino pomaga razložiti, da Aspergerjeva bolezen obstaja in kaj je na način, ki bi bil koristen za uporabo pri komunikaciji z ljudmi, ki ne razumejo, kaj je visokofunkcionalni avtizem.

3. Nehajte domnevati, da avtistični ljudje dajejo namige ali govorijo s podbesedilom

Če boste upoštevali tudi ta predlog, se boste nekoliko bolj sprostili. Ko se z vami pogovarja avtistična oseba, se osredotočite samo na besede. Pomislite, kaj pomenijo besede, nanizane skupaj in opustite vse občutke, ki jih morda imate, da je govornik v njih skril stranski in skrivni pomen, ki ga lahko najdete.

Medtem ko nekateri avtisti uživajo v igranju besednih iger, kot je igranje besed, običajno ni naravno, da govorimo v čustveno nasičeni kodi, kot to počne večina ljudi. Če menite, da govorimo, kar mislimo, imate izjemno veliko možnosti, da imate prav.

Ko ljudje domnevajo, da namigujem, me to samo frustrira in jim povzroča težave pri razumevanju dejanskih besed, ki sem jih izgovoril, ne glede na to, kako preproste so te besede. Zaradi tega se drugi ljudje zdijo veliko počasnejši, kot so v resnici. Povprečni ljudje običajno niso neumni; navadno porabijo toliko časa za iskanje stvari, ki ne obstajajo, da se včasih zdi tako. Morda se prav zato zdi, da se mnogi Aspies bolje razumejo z otroki kot odraslimi; otroci običajno ne govorijo ali pričakujejo, da bodo drugi ljudje govorili z namigi ali podbesedilom.

Življenje ni vohunski film hladne vojne; ni nam treba komunicirati v kodi.

4. Delujte glede na to, kako se počuti vaš prijatelj ali družinski član, ne glede na to, kako mislite, da bi se morala počutiti

To se zdi nekako očitno in mislim, da je dober nasvet, da ga uporabite za vse, ki jih poznate, ne glede na avtističen spekter ali ne. Če vaš družinski član pravi, da mu je zaradi početja določene stvari neprijetno, se zaradi tega počuti neprijetno, tudi če mislite, da ne bi smelo. Če vaš prijatelj ali družinski član reče, da je z nečim v redu, je verjetno v redu s tem, tudi če mislite, da se ne bi smela počutiti dobro, kar koli že je. Vendar se mnogi ljudje naučijo reči, da so v redu s stvarmi, s katerimi niso v redu (avtistični ali ne), ker so naučili, da se lahko izognejo veliko bolj boleči zadregi drugih ljudi, ki dramatično pretiravajo in naredijo prizor.

Z zelo malo truda se lahko odločite, da ste vljudni in se obnašate, kot da avtistična oseba pomeni točno to, kar reče.

Prosim, ne delajte scene in ne vzbujajte pozornosti v javnosti, ko se odločite, da ne boste verjeli, kaj pravi vaš prijatelj z Aspergerjem o tem, kako se počuti. Če vztrajate, da se ta oseba v njegovem imenu obnaša užaljeno ali glasno užaljeno, bo vašemu prijatelju ali družinskemu članu verjetno le močno neprijetno, osramočeno in osramočeno. Pogosteje kot javno delate prizore, manj bo hotel početi z vami.

5. Naj bodimo sami

Ko preživljate čas s svojim avtističnim prijateljem ali družinskim članom, lahko res olajšate pritisk nanj oz tako, da mu poveš, da je v redu, če se neha obnašati okoli tebe, ko nisi v javnosti nastavitev. To povejte samo, če to resnično mislite. Če ne morete obvladati pomanjkanja očesnega stika, pomanjkanja ustrezne obrazne mimike ali govorice telesa, ali prisotnost avtističnega vedenja, kot je mahanje z rokami, vrtenje ali zibanje, tega ne naredi ponudbo.

Negativni odzivi na to, da smo sami, ko smo povabljeni, da smo sami, so zelo čustveno boleči in povzročijo, da izgubimo veliko zaupanja do osebe, ki se tako odzove. Po mojem mnenju takšni odzivi v kombinaciji s prošnjo, da smo sami, naredijo normalnega človeka videti kot nezrel kreten.

Bodite pripravljeni razložiti, kaj mislite, ker ljudje običajno ne mislijo, da bi se morali res sprostiti in biti Ko to rečemo sami, običajno dejansko mislimo ravnati in govoriti tako, kot počnemo, ko so sproščeno.

Cenim čas, ki sem ga preživel sam s svojo drugo drugo osebo, ker me sprejme takšno, kot sem, z le malo pomiritve občasno.

Vprašanja in odgovori

vprašanje: Moj nediagnosticirani fant Aspie je po štirih letih zmenkov blokiral vso komunikacijo z mano. Kaj naj naredim?

odgovor: Sama sem samo oseba z Aspergerjevo boleznijo. Profesionalni terapevt bi vam verjetno veliko bolj pomagal kot jaz.

Ena stvar, ki jo vem kot oseba, ki je bila v razmerjih, je, da običajno obstaja logičen razlog, da ljudje prenehajo komunicirati, tudi če ti njihova logika ni smiselna. Včasih se umaknem vsem ljudem zaradi nečesa, ki se dogaja z določeno osebo ali z mano. Na primer, morda me ena od sostanovalcev obravnava kot svojo služkinjo, a zaradi tega se za nekaj dni ali tednov umaknem iz vse človeške komunikacije. Ne gre za to, da bi se zamerila ali da bi jo tiho obravnavala, ampak da me ni videla kot osebo, kot je ona sama, z mislimi in občutki, je bilo močno moteče in boleče. Večina mojega družbenega truda gre za prilagajanje, zato moja motivacija za druženje izgine, ko sem resni poskusi, da se prilegajo, kot je čiščenje za neurejenim sostanovalcem, se zavrnejo in povzročijo čustveno zlorabo. Kot da bi našli mino na svojem dvorišču; po tem se ne ve, kam je varno stopiti.

vprašanje: Moj fant ima po vseh znakih Aspergerjev sindrom. Tega ni nikoli omenil, toda kako naj se z njim približam tej temi ali naj?

odgovor: Res je odvisno od tega, zakaj se želite lotiti teme. Če ga želite narediti bolj udobno, bi rekel, da pojdite. Kako ne poznam tebe ali tvojega fanta, je odvisno od tebe. Karkoli naredite, najprej in jasno razložite svoje motive, sicer se bo vprašal, kaj se dogaja, Aspergerjevo ali ne. To je samo moja izkušnja s fanti z zdravstvenimi težavami, ki jih niso poznali.

vprašanje: Sin moje sestrične ima Aspergerjevo bolezen. Povedala mi je, a mislim, da je pozabila. Je to mogoče? Približala sem se njej in njenemu možu in malo berem o simptomih. Resnično čutim, da ima tudi Aspergerjevo bolezen. Ne želim se ukvarjati s to temo, rad pa bi vedel, kako se obnašati, da ne bi bila v stresu z mano in da bi pomagala tudi svojemu sinu, še posebej, ko bo izgubil živce. V določenih situacijah se počutim nerodno.

odgovor: Zdi se malo verjetno, da je pozabila, da ima njen sin ASD, vendar je morda pozabila, da vam je povedala. Glede tega, kako se lahko obnašate v bližini nje, preizkusite nasvete v članku, v katerem ste postavili to vprašanje. Glede na to, da se počutite nerodno, ugotovite, kaj morate storiti, da se obnašate normalno v bližini ljudi, ki niso sami. Veliko nevrotipičnih ljudi ima s tem velike težave, ker je sprejemanje drugačnosti v naši kulturi pogosto zatirano in ne spodbujano. Vesel sem, ko vidim, da si krojiš svojo pot do boljšega razumevanja, in to je zagotovo korak v pravo smer.

© 2012 Kylyssa Shay

bodeč 13. novembra 2019:

moj 17-letni partner ima visoko delujoč Aspergerjev sindrom; glasbenik. To je počel vse življenje.

Sem privlačna, rada sem družabna z vsemi spoli.

Ko moški stopi na sceno, na kateri koli ravni prijateljstva, ki bi jo lahko objela ali celo ne, je njegova perspektiva, da kršim zvestobo in mi ni mogoče zaupati. Nikoli nisem spal z nikomer, niti si tega ne želim.

Škodljivo je na obeh straneh, saj je njegova perspektiva škodljiva.

Tessa Schlesinger 19. decembra 2018:

Dobro napisano. Povedal si na kratko. Mislim, da je veliko napačno razumljenega o aspies. Celo življenje sem se naučil povezovati z drugimi. Naučil sem se tudi, da obstajajo situacije, ki se jim moram izogibati. Ne morem jih upravljati.

Moja hči, ki je poučevala v šoli za posebne potrebe za avtizem, je rekla, da se je naučila dobro komunicirati z mano šele, ko je ugotovila, da imam aspergerjevo bolezen.

Ko sem spoznal, da sem veliko globlje v spektru avtizma, kot je bilo prej diagnosticirano, sem se moral naučiti številnih novih veščin.

Zdaj sem v redu, vendar me včasih izčrpava dolgotrajno druženje z ljudmi, ki niso logični in ne odgovarjajo neposredno na vprašanja.

Mark 16. novembra 2018:

Hvala za ta res koristen članek. Našel sem novo prijateljico, ki ima AS, in med raziskovanjem sem naletel na vaš članek, da bi jo bolje razumel. Res mi je pomagalo pri razumevanju.

Rob Ferdon 17. maja 2018:

Hvala za notranje informacije! Začenjam razmerje z žensko in njen 22-letni sin ima Aspergerjevo bolezen. O tem nisem vedel veliko, zato sem se začel o tem izobraževati. Bil sem na številnih spletnih mestih in videl to, ki je bilo na spletnem mestu od osebe, ki ga dejansko ima, in menil, da bi bilo koristno izvedeti več o tem. Želim pridobiti čim več znanja o tem iz resekcije za njenega sina, pa tudi za njegovo mamo. Hvala vam!

Neznan idiot z hudo depresivno motnjo 15. aprila 2018:

O moj bog, trenutno se poskušam spoprijateljiti s tem tipom in naj ti povem, da sem prebral vse, odkar mi je rekel tako narobe, zdaj se počutim nerodno (tudi nasmejem se temu). Zelo sem vesel, da sem med iskanjem odgovorov naletel na ta članek, saj sem bil način družbenega obnašanja prizadet in zmeden, ko je nenadoma prenehal govoriti in komunicirati z mano, sem mislil, da sem se nekako zamotil slab. Na nek način sem mu povzročal nelagodje, ker sem ga napačno prebral. (Tako se je časovnica dogodkov zelo dobro postavila na način, kjer se je zdelo, da se me izogibajo)

Mislim, da se bom poskušal z njim bolj osebno pogovarjati, namesto da bi poskušal pošiljati sporočila, in vložiti več truda? Preprosto ne poznam meje med ohranjanjem prijateljstva ali samo sitnostjo. Še posebej, ker je on menedžer, jaz pa uslužbenka in vedno tečem naokoli in delam stvari. Ampak on mi posveča vso svojo pozornost, ko se pogovarjava, verjetno bi se moral tudi jaz ohladiti s sarkazmom in šalami, kajne? In spremeniti način, kako se obnašam do njega v službi. Rad bi se udaril po čelu, ker se počutim kot idiot, najlepša hvala za ta članek.

Alegria 18. decembra 2017:

malo drugačna perspektiva... niti ne zavedanje pomnjenja ali spremljanja česa posebnega ali tistega specifičnega, ampak samo nenehna napetost in nelagodje, ko komunicirate z večino ljudi in poskušate na splošno zaznati, kaj želijo ali pričakujejo ali kaj imajo nameni so... tudi če sumijo, da želijo drugačen ali boljši odziv, ne čutijo, da se energija dviga, da bi ga dali, in si na splošno želijo, da ne bi bilo tako izčrpajoče... izjema so tisti ljudje, ki so pravzaprav pošteni in neposredni in se ne igrajo družabnih iger, da bi dobili energijo ali dobili svojo pot ali karkoli drugega... če te nekdo res ne mara, je to vse samo izguba truda, če pa je to sodelavec, potem sem se dolžan res potruditi... in to je največkrat.. trud

Adam 9. oktobra 2017:

To je bilo tako zadovoljivo za branje. Močno se lahko strinjam z večino tega, kar ste povedali, celo nekajkrat sem se nasmejal. Zlasti "Nehajte namigovati in uporabljati podbesedilo". Tako sem jezen na svojo punco, da postavim osnovno vprašanje, ona pa odgovori z nepomembnimi informacijami. Ali na primer, če nekoga ne slišim, bi lahko odgovoril z: "Kaj?". Devetkrat od desetih ne ponovijo, kar so rekli. Mislim, da je lahko tako frustrirajuće, ker zakaj ne bi kdo mislil le tega, kar reče? Sliši se tako nepraktično, avtistično ali ne.

Kakorkoli že, hvala, ker si napisal. Prosim napišite več. prebral jih bom.

cazmc 27. aprila 2017:

Hvala za povratne informacije. Nekoč sem na konferenci srečal žensko, ki je zaradi raka izgubila 3-letnega otroka. Povedala mi je, da je imela enako izkušnjo kot ti – ljudje so se ji kar umaknili, verjetno zato, ker niso vedeli, kaj bi storili ali rekli. Moje mnenje o tem pogovoru in tej spletni izmenjavi je, da sem samo tam in se prikažem! Ostalo lahko uredimo na poti. Hvala in žal mi je za vaše izgube. Morda bi morali tem ljudem izraziti, da vam v tem času izgube pomaga, da ste vključeni v vsakdanje stvari.

Kylyssa Shay (avtor) iz Overlooking a trava v bližini Grand Rapidsa, Michigan, ZDA, 27. aprila 2017:

Trenutno grem skozi proces žalovanja za več človeškimi ljubljenimi in mačko, ki sem jo podedoval od najbolj ljubljene od vseh. Lahko ti povem, kaj hočem, vendar ne vem, kako pomembno bi bilo to za tvojega prijatelja, ker je vsaka oseba drugačna.

Želim biti vključen v življenje svojih prijateljev, kot sem bil pred izgubo. Mnogi od njih so se umaknili. Izogibajo se celo omembi mojega imena na Facebooku, na primer, da bi priznali, da sem šel nekam z njimi ali igral igro z njimi irl deset let, medtem ko bi prepoznali vse druge, ki so storili enako, bi bilo iz nekega razloga slabo. Zaradi tega se počutim nevidno in nezaželeno.

Bodite prepričani, da poveste svojemu prijatelju, da vam je mar zanj, ne glede na to, ali mu uspe ali ne, vi boste še vedno tam, ker mislim, da bi kdo cenil to čustvo.

cazmc 27. aprila 2017:

Sem NT s prijateljem, za katerega verjamem, da ima Aspergerjevo bolezen. Zato zelo cenim, da slišim vaše stališče. Pomaga mi razumeti prijatelja, ki je resnično drugačen od večine ljudi, ki jih poznam. Trenutno gre skozi proces žalovanja, ker zapušča delo, ki ga ljubi, in se loteva novega, ki je izziv. Poskuša se soočiti z občutki žalosti in bolečine, ki jih ne razume. Popolnoma ni pričakoval, da se bo tako počutil in ima težave z izražanjem tega, kar čuti, in želi, da bolečina izgine. Za moje druge prijatelje – imam instinkt, kako pomagati – jih spodbujaj k pogovoru, izražanju, objemanju, prisotnosti. Ko pa se pogovarjava in ga vprašam, kako se počuti, mi ne zna dobro povedati in se mi zdi, da se mu celo vprašanje zdi kot sodba. Še posebej, če ne zna odgovoriti. Če bi bila to oseba NT, bi z njim ravnal tako, kot bi rad, da bi se ravnali z mano, vendar smo tako različni, da ne deluje. Sploh nisem prepričan, da se rad objema. Seveda kot ženska vem, da se vedno želimo pogovarjati o občutkih ali celo več govoriti kot moški na splošno. Cenim vaše komentarje o tem, da nekomu verjamete na besedo, kaj želi. Vendar pa mislim, da ne ve, kaj hoče. Zato sem se obrnil, da bi vas vprašal, kaj vam ustreza, ko žalujete ali se počutite, kot da ne morete izraziti čustev? Želite, da je nekdo potrpežljiv in vas spodbuja, da poskusite? Ali pa naj samo molčim? Ali pa ponudite, da se popolnoma odvrnete od situacije in pojdite ven in naredite nekaj zabavnega z njim?

Kylyssa Shay (avtor) iz Overlooking a trava v bližini Grand Rapidsa, Michigan, ZDA, 22. aprila 2017:

Popolnoma prav imaš. Nekateri avtisti imajo genij za igranje in se brez težav prilegajo. Najbolje je ugotoviti talent in igralsko spretnost vsakega posameznika ter koliko jih ta izčrpava ali ne. Ne moremo biti vsi igralci tako nadarjeni in spretni, kot sta Morgan Freeman ali Robert Carlyle, toda spet nekateri od nas so lahko in mnogi padejo tudi nekje na sredino poti. Bolje ko se lahko pretvarjamo v normalnost in se vklopimo v katero koli kulturo, v kateri živimo, bolj varni, srečnejši, bolj zdravi in ​​finančno sposobni smo lahko. Vsak ima različne ravni sposobnosti in različne izzive.

Shay 21. aprila 2017:

Govoriti kot nekdo, ki je odraščal z Aspergerjevim sindromom... Lahko bi tudi dodal, da niso vsi z avtizmom ali Aspergerjevim sindromom enaki. Odraščamo, imamo različna življenja in okolja, enaka kot vsi, in vsi imamo svoje posebnosti, anksioznosti, fobij in drugih razlik, zaradi katerih se pri določenih odzivamo ali obnašamo drugače situacije... Nekateri od nas so bolj spretni v druženju in prilagajanju kot drugi. Poudariti želim le, da nas je dobro spoznati kot posameznika in nas poskušati srečati, kjer koli smo v tistem trenutku. Morda se včasih zdi veliko dela in potrpljenja, včasih pa vas lahko presenetimo s tem, kako »normalni« smo!

Kylyssa Shay (avtor) iz Overlooking a trava v bližini Grand Rapidsa, Michigan, ZDA, 27. decembra 2016:

z veseljem pomagam. Depresija je lahko morilec, zato se vam zahvaljujemo, da ste se obrnili na mlado osebo, ki trpi za depresijo. Imam Aspergerjevo bolezen in ugotovila sem, da se najbolje razumem z introverti, ker se nagibajo k neprijetnemu pritiska name, ker osebno res razumejo, kako neprijetne so lahko določene družbene situacije razlaga.

Luna55 27. decembra 2016:

Najlepša hvala za ta članek. Imam prijatelja, ki sem ga spoznal na spletu in ima ta sindrom. Star je komaj 18 let in to spremlja njegovo kronično depresijo. Hvala bogu se mi je odprl in mi v dveh dneh povedal o svojem sindromu. Poslušala sem ga in se z njim pogovarjala o njem. Pogosto mu rečem, da pride k meni, ko se počuti sam, ker se tako pogosto počuti. Tega res ne razumem, zato ne vem, kaj naj naredim, saj sem tudi sam introvert. Ta članek mi pove več o tem, zato se vam zahvaljujem.

Kylyssa Shay (avtor) iz Overlooking a trava v bližini Grand Rapidsa, Michigan, ZDA, 21. decembra 2016:

Nenehno poskrbimo za namestitev za ljudi, kot ste vi. V nasprotnem primeru nas nekateri ljudje, kot si ti, napadajo čustveno, finančno ali celo fizično.

Ne moremo dobiti ali obdržati službe, dobiti ustrezne zdravstvene oskrbe ali se celo zdraviti z osnovno človeško dostojnostjo, razen če ne moremo ugoditi vsem NT okoli nas v njihovo zadovoljstvo. Osebno sem bil pretepen v bolnišnici, ker sem bil "retard", ko me je ujelo nekaj NT, ko sem se zibala kot odziv na to, da sem bila pravkar posiljena, medtem ko sem bila brezdomka. Vse te stvari (tisto posilstvo, pretepanje, brezdomstvo) so bile neposredne ali posredne posledice biti avtističen in nezmožen pretvarjati pravo stopnjo normalnosti, da bi normalni ljudje preprečili, da bi se tako obnašali divjaki. Oprostite mi, če me ne spravi v jok, če ne ljubite nikogar, ki je dovolj avtističen, da bi se z njim vedno znova obnašal kot s pravim človekom; tvoji prizadeti občutki se zdijo majhni in drobni v primerjavi s pretepanjem v bolnišnici, ker me normalni ljudje ne morejo sprejeti.

Če preberete besede na strani, je jasno, da so namenjene ljudem, ki želijo biti boljši prijatelji z ljudmi, ki jih imajo radi, ki imajo avtizem, ne pa ljudem, ki sovražijo biti v naši bližini. Če ne preneseš ljudi, ki so drugačni od sebe, ne beri, kaj pišejo, in ne preživljaj časa z njimi. Lahko se tudi vprašate, od kod izvira vaša želja po naključnih avtističnih ljudeh na spletu in se s tem spopasti.

Nimaš pojma, proti komu si se odločil, da se boš danes udaril, ali kaj trenutno trpim. Samo da veš, moja sestra je pravkar umrla in imam opravka s tem, da je ljudem, kot si ti, uspelo, tako da ni svetovanja zaradi žalosti na voljo za ljudi, kot sem jaz, ki naredi kaj drugega kot nas modelira v načine in izraze žalosti, ki ne bodo motili ljudi, kot je ti. Ne morem dobiti pomoči pri svoji bolečini; vse, kar lahko dobim, je pomoč ljudem, kot si ti, preprečiti, da bi se slabo in nezrelo odzvali na moje izraze žalosti. Verjetno ti je vseeno in vidiš mojo željo, da bi o meni razmišljali kot o osebi, kot o nečem, česar preprosto ne bi smel imeti, ker ne moreš videti mene ali nikogar, kot sem jaz, kot nekoga s potrebami in občutki. Zdi se, da moje osnovne človeške potrebe in želje vidite kot sebične.

Ta stran vas je razburila, ker sem ljudi, ki ŽELIJO, dajo svojim ljubljenim z avtizmom priložnost, da postanejo sami, da jim nehajo ugoditi le za kratek čas. Razmislite o tem za minuto. Moti vas, da nekdo daje predloge, ki jih je bralec prosil, naj jih da ljudem, ki želijo biti boljši prijatelji avtističnim ljudem, ki jih imajo radi. Avtistični ljudje se morajo ustreči normalnim ljudem vsako sekundo, ko smo z njimi, a vi vidite, da je sebičnost razlagati, kako Ljudje, ki jim je v resnici mar za svoje ljubljene z avtizmom, jim lahko včasih dajo priložnost, da se nekoliko olajšajo in ostanejo sami.

Tessa 19. decembra 2016:

Prosimo, da pozorno poslušate sebe.

Vse je o tebi. Vaše težave itd itd.

In spet se moramo NT-ji upogniti nazaj, da se vam prilagodimo.

Kaj pa NT. Ste kdaj pomislili, kako težko se nam je soočiti z aspiji? Zelo težko!! Prosim, upoštevajte tudi to. Zelo cenjeno.

Kylyssa Shay (avtor) iz Overlooking a trava v bližini Grand Rapidsa, Michigan, ZDA, 26. oktobra 2016:

V resnici ne morem osvetliti, zakaj vas je vaš prijatelj blokiral na facebooku, ker so avtisti prav tako individualni kot vsi drugi. Edini avtističen opic-ključ, ki si ga lahko zamislim, je, da ponavadi verjamemo temu, kar drugi ljudje pravijo. Skupni prijatelj bi lahko rekel, da ste storili ali povedal nekaj, kar bi zelo logično povzročilo, da bi vas izbrisali s seznamov prijateljev, če bi bilo res. Predlagam, da raziščete to možnost in nato razmislite o vseh običajnih razlogih, zakaj ljudje drug drugega blokirajo na Facebooku, če ni tako.

Osebe na facebooku sem blokiral zaradi:

* Večkrat objavljam politično gradivo na moj zid, da začnem argumente.

* Šalite se o temah, kot je posilstvo, in se ne ustavite, ko vas vprašajo.

* Grozno vedenje zunaj spleta, kot je brcanje gejevskega otroka, zloraba zakonca ali partnerja, ustrahovanje nekoga na delovnem mestu ali nasilno ali zlonamerno kaznivo dejanje.

* Večkrat sem bil nesramen do svojih drugih prijateljev.

* Kibernetsko zalezovanje nekoga drugega, ki ga poznam.

* Še naprej se pogovarjajo z mano ali me obravnavajo, kot da sem neumen, potem ko sem jih prosil, naj prenehajo.

* Pravzaprav kličeš mene ali nekoga drugega retardiranega ali kaj podobnega.

* Prepogosto poskuša uporabiti mene in moje prijatelje za promocijo vsega, kar prodajajo.

* Poskušam spremeniti svoje vedenje z nenavadnimi javnimi namigi, nočem povedati, kar hočejo v preprosti angleščini, in nočem ustaviti, ko jih vprašajo.

* Objavljanje nesramnih komentarjev, vključno z psovkami, na moje članke ali uvodnike na spletnih mestih, kot je ta.

* Plagiat mojega pisanja in uporaba njihovega avtorja na tem.

To je le zelo kratek seznam, ker obstaja veliko razlogov, zakaj sem blokiral ljudi na Facebooku. Opazili boste, da so to povsem običajni razlogi in da bi verjetno blokirali ljudi zaradi podobnih stvari, če bi se nanašali na vas ali vašo situacijo. Avtistični ljudje blokirajo ljudi iz vseh razlogov, zakaj to počnejo drugi ljudje; morda imamo le nekaj dodatnih razlogov, ki izhajajo iz tega, kako slabo se nekateri "normalni" ljudje odzivajo na vsakogar, ki je vsaj malo drugačen.

Namesto da bi poskušali ugotoviti, zakaj vas je vaš prijatelj morda blokiral, poskusite ugotoviti razloge, zakaj vas je fant s svojimi političnimi, moralnimi in družbenimi nagnjenji morda blokiral.

Vso srečo!

David 25. oktobra 2016:

Imel sem prijatelja, kako je bil avtističen. prijatelja sva bila približno 4 leta in nekega dne me je blokiral na facebooku in nikoli več ni govoril z mano in ne vem zakaj..lahko razsvetliš to.?

Deborah Demander od First Wyoming, nato THE WORLD 19. januarja 2016:

Še enkrat hvala za odlične nasvete. Strinjam se s tem, da bi bilo po svetu veliko lažje krmariti, če bi ljudje povedali, kaj mislijo, in nehali namigovati.

Namaste

Kylyssa Shay (avtor) iz Overlooking a trava v bližini Grand Rapidsa, Michigan, ZDA, 1. septembra 2015:

Kako odličen pristop k novi romantični zvezi! Upam, da so vam informacije v pomoč.

anonimni 31. avgusta 2015:

Zaljubila sem se v nekoga, ki ima aspergerjevo bolezen. Hvala za ta članek, mi je pronicljiv in koristen. Resnično želim samo bolje razumeti to osebo in poskušati biti tam zanjo na način, da me potrebujejo ali želijo, da sem tam.

Kylyssa Shay (avtor) iz Overlooking a trava v bližini Grand Rapidsa, Michigan, ZDA, 6. julija 2015:

Upam, da se vam bo zdelo koristno in upam, da si bodo bratje vašega sina vzeli čas, da ga spoznajo. Imam srečo, da se moj brat trudi, vendar mislim, da je sam na robu spektra, tako da "dobi" veliko stvari morda ne čuti sam, ker bi lahko občutil podobne stvari, če nekoliko manj intenzivno oz vsiljivo.

Ena stvar, ki je osebi, ki jo poznam, pomagala, da je postal moj prijatelj, je bila ta, da sem mu povedal, da imamo drugačen vmesnik s svetom in delujemo na drugem operacijskem sistemu kot večina ljudi. Nekako smo kot Maci v svetu, kjer so osebni računalniki običajno.

Georgina Buziak 6. julija 2015:

HVALA VAM ZA TA OBVEŠČEN članek!!! Moj sin je star 25 let in tudi njegovi lastni bratje si niso vzeli časa, da bi izvedeli KDO JE!!! ŽALOST!

Toni Boucher 24. septembra 2014:

To mi je res všeč! Povezal sem ga z enim od mojih in ga bom delil z družinami in osebjem. Hvala, ker ste opozorili na ironijo v takem članku, ki spodbuja k razmišljanju.

violetpinks 14. julija 2014:

Ta članek mi je dal nekaj vpogleda. Moja situacija je, da sem mati željnega sina. Zelo dobro poznam vzgojo otroka aspie, pravzaprav je on moj edini otrok in zato nisem prepričan, da bi sploh vedel za starševstvo otroka NT. Bistvo je, da poznam Aspergerje, ko gre za starševstvo... Ne, ko gre za aspie odrasle in odnose. Pred enim letom, ko sem začela delati v kraju, kjer zdaj delam, sem takoj opazila moškega, ki je bil izjemno pameten, odličen s svojimi strankami (skrben), je imel zabaven smisel za humor, povezan z našim poklicem. Odlično deluje v našem norem okolju in je pristen v vseh stvareh. Zdelo se mi je kot nekdo, ki je bil v šoli samotar, izjemno pameten in ne veliko prijateljev, če sploh. Mislim, da če bi šel po komentarjih drugih sodelavcev, bi bila njihova klasifikacija "piflar". O njem mislijo zelo, a to pravijo o njem. Ne sodim in tega o njem sploh ne razumem. Da, morda se je zdel nekoliko drugačen, Ko bi ga videl, bi mi zardel obraz, srce bi mi zaigralo, dihanje bi postalo hitro in sem se spotaknil ali jecljal. Sem NT (mislim) in so mi rekli, da sem zelo privlačen in da sem imel v preteklih letih svoj delež čednih kretenov. Spoznal sem, da sem navdušen nad tem moškim, ker je vse, kar iščem. Ker sem bila aspiejeva mama, sem slutila, da ima nekakšno diagnozo avtističnega spektra, a nikoli več nisem razmišljala o tem. Po 4 mes sem zbral pogum. da ga pokličem in mu povem, kdo sem, in se mi je zdel odlična oseba, ki jo je treba spoznati. Takoj me je vprašal, ali mislim na zmenek, in ustrašila sem se, ko sem ga stresla, zato sem rekla "brez pritiska. Mislil sem, da so morda prijazni izleti, kot je pica ali kino." Rekel je v redu, vendar se ni mogel spomniti, kdo sem. Rekel sem mu, da se bom predstavil. Sem in bil je zelo prijazen in vljuden ter se je zelo toplo nasmehnil. Prostovoljno sem dal svojo številko in takrat se tega nisem zavedal, a mi je pozvonil na telefon, da bi jaz imela njegovo. Njegovo delo je izjemno zahtevno. Ne bom se spuščal v to, kakšen poklic je, vendar je to zelo zelo zahtevno delo, ki zahteva dolge ure in stres – ampak svoje delo opravlja odlično. Sem sorodnega poklica in pri skrbi za stranke sodelujem z njegovim poklicem. Žal mi je za roman. Sem in tam sem mu poslala sms, kjer bi včasih odgovoril, drugič pa ne. Včasih je bil živčen, ko je igral okoli mene, se poti in postane rdeč. Zdi se, da ga res skrbi, da bi bil v moji bližini. Pravi samo, da zadnje čase toliko dela, ker je bilo noro (res je, tam sem in vidim). Bojim se, ker ga zadnje čase nisem videl (rotacija v nočni izmeni), sem mu poslala sms in ga vprašala, kako je. Bojim se, da sem preveč pisal. Sovražim pošiljanje sporočil, a sem vseeno. V preteklosti se ni odzval na vse in se je celo opravičil za pomanjkanje odgovora. Poslal sem mu sporočilo, v katerem je pisalo, da se opravičujem, bojim se, da ga motim, in zahvalil sem se mu, da je bil prijazen, ko sva se pogovarjala in se šalil v službi (imali smo trenutek, ko je prišel iz svoje lupine in postal klepetal z mano - zdel se je tako udobno). V tem besedilu sem tudi povedala, da me res zanima in privlači in se mi zdi tako zanimiv. Povedala pa sem tudi, da mu nočem pisati, če on tega noče. Nisem ga hotel motiti. Rekel sem, da mu bom pustil, da me kontaktira, če me želi spoznati, in upal sem, da bo. Prosil sem ga, prosim, ne bodi sramežljiv. Zaradi pomanjkanja odgovorov sem mislil, da pošiljam preveč sporočil, ali še huje, nisem mu bil všeč. S sodelavcem sva se pogovarjala prejšnji večer in vprašal me je, kako moj zaročenec (bivša) uživa pri delu v drugem bližnjem mestu. Tega sodelavca sem poznal že prej, ko sva z bivšim šla na turnejo z rekruterjem, večerjala z dvema njegovima sodelavcema, a je bivši na koncu delal v sosednjem mestu. Prav tako sem pozneje skrbela za otroka njegovega sodelavca, preden sem se zaposlila v tem objektu. Njegove sodelavce poznam iz različnih interakcij, preden je prišel sem. Temu sodelavcu sem odgovoril z "nismo več skupaj". Presenetil se je in se opravičil vse do konca. Zagotovila sem mu, da je v redu, a strah, da je to omenil človeku, v katerega se zaljubim, me je prisilil, da mu povem o svoji stiski. Postal je zelo topel in spodbuden glede ideje, da se dobimo skupaj, in mi dal veliko informacij in vpogleda v njega. Potrdil je, da ima ozke prehranske okuse, je neizkušen, nikoli ni zmenkov, ljubi in si želi svojega otroka, radi ga imajo vsi sodelavci. Povedal je tudi, da je odličen fant, skrben, zvest in da bi bil zelo dober do mene. Povedal je le, da čuti, da ima nekaj posebnosti, povezanih z njegovo družbeno nerodnostjo in neizkušenostjo z odnosi. Predlagal je, da če ga prosim, naj naredi nekaj, mi priporoča, da opravi dejavnost na temo zabave Rather than romance. Rekel je, da ko me spozna, bo prišel iz svoje lupine (to sem že enkrat videl pri njemu). On je nekdo, na katerega sem se zaljubila. Zaradi njegovih navad in tesnob me ne bo ali pa me bo kdaj motilo. Želim, da je sam in da ve, da ga bom spoštovala in sprejela takšnega, kot je. To je noro, vendar še nikoli nisem imel takšnega občutka do nikogar. Želim samo, da poskuša premagati vse tesnobe, ki jih ima glede mene. Rekli so mi, da ga je morda prestrašilo dejstvo, da sem "lepa"... Srce bi mi zlomilo, če bi vedel, da sem mu povzročil stres. Fizični videz ni pomemben. Strah me je, da sem ga uprl. A vseeno mi je zelo mar zanj in njegovo dobro počutje. Ali obstajajo kakšni predlogi? Opravičujem se za dolgo objavo, moral sem samo zagotoviti ozadje, da bi povedal, kakšna je situacija. Najlepša hvala

shnookie04 10. julija 2014:

@Loyal1: Bodite previdni, moj mož je uspešen odvetnik, ki mi je dvoril in dobro poslušal, držal se vsake besede. Pravzaprav se mi niti na misel ni zgodilo, da bi imel mamo za povedati ali dodati. Ko sva bila poročena, se je vrnil v njegove rutine, ki jih ne moreš motiti ali pa postane zelo agresiven. V 15 letih ni nikoli govoril o svoji družini, svoji službi, nič! Le kaj hočeš narediti glede večerje, ali moram peljati pse ven? Ali potrebujete kaj v trgovini z živili? Vprašanja, a nikoli pogovor. Res se je toliko skrival v dvorjenju in njegova prva žena je odšla, ker je bila osamljena in spolna napredek se je ustavil mislim, ker sem se naveličal biti edini, ki je začel, sem se zavedal, če sem ga ustavil nikoli ne bi. In ni. To je bil zelo žalosten samoten obstoj. Nimam družine in bližnji prijatelji so oddaljeni nekaj ur. Stara sem skoraj 50 let in se vračam v šolo, da bom lahko dobila službo, ki bo podpirala mene in moje pse. Nikoli si ni želel otrok, čeprav je namigoval, da lahko, ko sva dvorila, zdaj pa razumem, zakaj. Jaz bi jih vzgojil in njega... Moram biti iskren, ne razume veliko, tako dolgo traja, da karkoli razloži do te mere, da na daljavo razume, da vse to naredim sam. Počuti se upravičeno, da dobro zasluži in ga ne moti, da ne more obesiti ogledala, namestiti kljuko ali kaj res! Bodi zelo previden, počakal bi in hodil bi še eno leto, potrebni sta bili 2 leti zakona, da se je vse pokazalo. :( kako začeti znova pri 47 letih, ko si dal svoja najboljša leta nekomu, ki se je obnašal, kot da nisi obstajal zadnjih 15 :'(

xjonquilx 22. maja 2014:

Vau. Želim si, da bi lahko prepričal toliko ljudi, da to preberejo, preden sploh poskušajo prijateljstvo z mano... ja. jaz sem odkrit. In ponavadi govorim v dejstvih. In ljudje si to nenehno napačno razlagajo kot zlobno ali jih napadajo, ne glede na to, kako močno se trudim to obleči. Zdi se mi, da vedno govorim napačno stvar, uporabljam napačen pregib, napačno govorico telesa in/ali napačno mimiko. In vse življenje sem preučeval vedenje NT in se poskušal povezati z njim na vse možne načine. Psihologija/vedenjska znanost, astrologija/numerologija, drama/igralstvo, socialologija, religija/filozofija, bonton, celo družbeni inženiring. In še vedno ne morem razumeti prav! Dandanes sem večinoma opustil poskus interakcije s svetom, razen če je to nujno potrebno. Nima smisla "bičati mrtvega konja".

Kylyssa Shay (avtor) iz Overlooking a trava v bližini Grand Rapidsa, Michigan, ZDA, 7. marca 2014:

@Loyal1: Zdi se vam, da imate neka pričakovanja o tem, kako naj bi potekali vaši pogovori, in čutite tesnobo, ko ne potekajo tako, kot ste pričakovali, ali vsaj ne potekajo tako, kot vam je znano. To je nekaj, kar bi lahko bilo zelo težko, če redno komunicirate z Aspiejem. Opazil sem, da se veliko NT, ki imajo veliko pričakovanj, ne zavedajo, koliko pričakovanj imajo. Zdi se, da ste opazili, da ne projicira samodejno čustev in občutkov, ki jih pričakujete ali upate, da jih bo. Če ga, potem verjetno ni nič takega kot jaz. Sem enigma, čeprav nimam namena biti. Imam enake občutke, ki jih imajo vsi drugi, moje telo preprosto ne zasveti z njimi samodejno, kot se zdi telesa drugih ljudi. A več kot to, če si ne dam izraza, da bi ga NT videli, si ponavadi popolnoma napačno razlagajo, kar govorim. Očitno si tega ne želijo, a brez kretenj, drž in obraznih izrazov, ki jih pričakujejo, preprosto ne morejo jemati tega, kar je bilo povedano. Komunikacija s slepimi in otroki je vedno lažja. Če do zdaj še niste opazili, nekateri Aspiji običajno komunicirajo odkrito. Mislim, da to samodejno izhaja iz govorjenja dejstev s samostalniki in ne s kretnjami in družbenimi konvencijami. Nagnjeni smo k temu, da brez finosti posežemo prav do 900 funtov težke gorile v sobi.

Zvest 1 7. marca 2014:

@Kylyssa: Razmišljam, da bi se poročila s svojim fantom aspie. Jaz sem star 46 let, on pa 57 let. Zdaj, ko sva hodila eno leto in se zavedam, da je toliko, da RES ne vem o njem, ker verjamem, da se je tako močno trudil komunicirati z mano, kot da je tako dolgo NT. Danes sem se soočil z njim: "Mislim, da veliko skrivaš, kdo si, ker se bojiš, da bi te videl kot nekakšen tujec ali pošast, če bi preprosto povedali stvari, ki jih želite povedati, in način, kot želite povedati njim. Mislim, da mi skrivaš del sebe in ne vem, ali je to povezano s tem, da si aspij ali ne ..." Strinjal se je, da pred mano skriva del tega, kar je, a ni še povej zakaj. To je bil prvi dan, ko sem ga omenil, tako da bo trajalo nekaj časa in zaupanja. V preteklosti, ko smo imeli nekakšen prepir zaradi razhajanja mnenj, bo rekel: "Ne vem, kako vnesti toplino v to, kar bom rekel ..." to je bil moj namig, da se zelo trudi, da bi v svoj pogovor "vbrizgal" občutke, morda celo osebnost, ki ni njegova lastna, da mu bodo stvari všeč jaz. Ali to počnejo aspies v odnosih? Nočem, da bi bil nenaraven, in vem, kako težko se je aspijem "pretvarjati" in nastopati samo zato, da bi se razumel v svetu NT. Ampak želim si pravega Kena (njegovo ime) in ne moškega, ki spremeni svoj način bivanja, da bi mi samo ugajal ali me obdržal v svojem življenju. Danes je bil prvi dan, ko smo pravzaprav govorili o njegovem skritem delu, kdo je. sem zaskrbljen. Želim, da bi bil njegov pravi jaz, pa vendar ne vem, kdo bo njegov pravi jaz. Ali je to običajno za razmerja Aspie/NT? Da NT meni, da je za Aspieja več, kot Aspie dopušča, in Aspie meni, da bi lahko škodilo razmerju, če bo dovolil, kdo v resnici sta kot Aspie? Prosim za nasvet. To bi bil zame drugi zakon in imam dva otroka in želim biti v tem odnosu s čim več razumevanja.

Kylyssa Shay (avtor) iz Overlooking a trava v bližini Grand Rapidsa, Michigan, ZDA, 26. februarja 2014:

@htebbe303: V mojem primeru ni nujno, da se oseba, s katero se pogovarjam, izogiba očesnemu stiku na način, ki je zanjo nenaraven. Dokler me oseba ne poskuša prepričati, da vrnem očesni stik (in morda boste presenečeni, ko ugotovite, kako agresivno to počnejo nekateri ljudje), mi postane veliko bolj udobno. Vaš pristop bi morda bil boljši, kot da poskušate ne vsiliti očesnega stika. Dokler ne ugotovite, kakšne nezavedne stvari počnejo ljudje, ki izgledajo kot poskusi izsiliti očesni stik, bi bil vaš pristop izogibanja temu morda najboljši. Niso si vsi ljudje z Aspergerjevimi boleznimi enaki, zato lahko druge ljudi moti, tudi če samo naravno vzpostavijo očesni stik, tudi ne da bi bili pri tem agresivni.

htebbe303 25. februarja 2014:

Ali pomaga, ko 'normalni' ljudje spoznajo, zakaj se oseba z aspergerji ali katero koli vrsto avtizma počuti bolj udobno? Ko opazim stvari, kot je pomanjkanje očesnega stika, se namerno poskušam izogniti očesnemu stiku, da bi se ta oseba počutila bolj udobno med pogovorom. Namesto da bi se oni trudili ustreči meni, poskušam ustreči njim... ali to pomaga?

Rose Jones 12. januarja 2014:

Najlepša hvala! Imam otroka z ASD in cenim vsako pomoč, ki jo lahko dobim. Zaznamek in povezan z mojim objektivom: https://hubpages.com/politics/the-autism-site2

Amadeus00 3. januarja 2014:

...bravo, poučen in potreben govor...

Zvest 1 1. oktobra 2013:

@Kylyssa: Da, strinjamo se, da se ne strinjamo, vendar je tudi on registrirani republikanec in privrženec Rand Paula, zato moram biti previden, ko se ne strinjamo, da ne bi naletel na to, da bi rad spremenil koga IS, vendar priznam, da bi rad, da bi lahko spremenil njegovo politično stališče, ali pa vsaj, da bi ugotovil, zakaj menim, da so politike Randa Paula, nekatere od njih, humane, ne da bi moj fant mislil, mislim, da je ON nečloveško. Moji prijatelji mi kar naprej govorijo, da ga ne bom spremenil - ne govorijo o delu Aspieja - ampak o političnem delu. In sem občutljiv, ko zagovarjam svoje stališče, da bi morda čutil, da poskušam spremeniti njegov del Aspergerja, a kot si rekel, to ne vpliva. Želim, da se pogovarjamo o lepilu, ki nas drži skupaj, a on ne želi sedeti in se tako pogovarjati. Ampak mislim, da se lahko strinjam s svojim občutkom, da nam je bilo namenjeno.

Kylyssa Shay (avtor) iz Overlooking a trava v bližini Grand Rapidsa, Michigan, ZDA, 30. septembra 2013:

@Loyal1: Ne vem za tvojega partnerja, ampak ljubim svojega partnerja zaradi tega, kdo je in kako to kaže. Rada ga imam, ker je prijazen, skrben, empatičen in sprejema, in zame je popolnoma pomembno, kdo je. Imeti nekoga, ki bi me moral spremeniti, da bi me ljubil, bi bilo nesprejemljivo. Toda samo sprejeti me in mi dovoliti, da sem jaz, čeprav je to odličen začetek, v razmerju ne bi bilo dovolj. Obstajati mora tudi ljubezen, privlačnost in spoštovanje. Ne bi me skrbelo toliko za Aspieness kot za kakršna koli skrajno nasprotujoča si politična ali verska stališča. Več kot deset let sem bila poročena z religiozno konzervativnim republikanskim homoseksualcem in verjemite mi, da je bila njegova spolna usmerjenost najmanjša od teh težav. Mislim, da moj Aspieness sploh ni upošteval, razen tega, da je verjel, da moram vedno nekako natančno vedeti, kaj ga muči, ne da bi on to rekel. Potem pa mi je njegov fant iz NT povedal, da ima prav toliko težav s tem. Ne vem za vašega partnerja, vendar ponavadi verjamem v to, kar ljudje pravijo, dokler on čuti, da ste iskren, da ga še vedno ljubiš, tudi če se moraš strinjati, da se ne strinjaš o številnih vprašanjih, ki bi jih morale biti V REDU. Moj bivši se ni mogel strinjati, da se ne strinja, čeprav se je pretvarjal.

Zvest 1 30. septembra 2013:

@Kylyssa: Vau. To je tako koristno. Imam ADHD z nekaj težavami s senzorično obdelavo in poleg tega, kdo sem kot "NT", sem bil vedno nekako naravno odprt za ljudi, ki vidijo svet drugače. Morda je bil to magnet. Sem filozof, zato moji prijatelji pogosto menijo, da bi moral zavzeti bolj politično ali versko stališče do stvari (sem tudi minister), vendar moja odprtost izhaja iz tega, da verjamem, da ni nobenega pravega ali napačnega načina gledanja na življenje, ljubezen, politiko, Boga, odnose, itd. Mislim, da sva se našla, ker nobenega od naju ni mogoče dati v škatlo in nobeden od naju ne da drugega v škatlo. Kljub temu je ZELO politično prepričan in se ne strinjamo, kako določena politika vpliva na človeka pravice (arghh!) in me skrbi, da morda naše politične razlike pomenijo, da cenimo različne stvari. Ko to omenim, se ne zdi zaskrbljen. Torej, tukaj je moje pravo vprašanje in tesnoba, in ker sem "NT", prosim, oprostite, če sem užalil: našel me je na spletnem mestu za zmenke takoj po tem, ko je zapustil 6-letno razmerje. Bojim se – ali nekaterim Aspijem ni toliko mar, s kom so, dokler imajo nekoga, ki jim to dovoli?

Kylyssa Shay (avtor) iz Overlooking a trava v bližini Grand Rapidsa, Michigan, ZDA, 30. septembra 2013:

@Loyal1: Mislim, da je odvisno od osebe, toda če na svojem območju najdeš Aspies, ki imajo skupne interese s tvojim fantom, bi bila morda dobra ideja. Aspiji lahko naravno težijo drug k drugemu, ker sem po postavitvi diagnoze ugotovil, da sta tako dolgoletni prijatelj kot novejši prijatelj ima Aspergers in spoznal sem, da imata moj najboljši prijatelj in moj partner veliko Aspiejevih lastnosti, čeprav nista diagnosticirana. Vendar sem srečal Aspies, ki jih ne morem prenašati. Ena stvar, ki si jo je treba zapomniti, je, da so ljudje iz spektra avtizma ponavadi zelo prepričani in če si ta mnenja nasprotujejo, lahko pride do težav. Prijatelje (ne ljubimce) sem našel z uporabo spletnih mest za zmenke, ki imajo možnost reči, da iščete prijatelje. Mislim, da se je izšlo, ker te povezujejo s prijatelji na enak način, kot se ujemajo z ljubimcem, tako da se ujemajo interesi, prepričanja, politika itd.

Zvest 1 30. septembra 2013:

@Kylyssa: Hvala!! Pravkar sem se prijavil na Squidoo kot NT prav zaradi te strani! Zaljubljena sem v svojega fanta Aspie in zgoraj sem objavila vprašanje o tem, kako združim druge Aspie, da bi imeli skupaj udobno skupnost in bi bili vsi lahko sami. Mislim, da bi nama s fantom koristilo, če bi tu in tam imeli druge na način, ki je manjši.

Zvest 1 30. septembra 2013:

Se Aspies radi družijo z drugim Aspiejem ali dvema? Sprašujem, ker moj fant Aspie (sem "normalna") raje samo v moji družbi, vendar bi rada, da smo z drugimi tako, da bi mu bilo udobno in ne bi pritiskali nanj. Če imamo ljudi več, je lahko dobro za nas, če ga to ne utrudi ali ne pritiska nanj. Seveda ga bom tudi jaz vprašal, vendar sem mislil, da bi vprašal druge: kaj če bi našli nekaj drugih Aspijev in bi jaz skuhala večerjo za vse? (Sem nekako ekstrovertiran in obožujem vse vrste družbe) Ali se Aspies, ko se enkrat spoznajo, dejansko bolj sprostijo drug ob drugem kot mi »normalni« ljudje?

anonimni 28. julija 2013:

@muscleheadbob: Vem, kajne? Od nas se pogosto pričakuje, da posrkamo svoje prizadete občutke in jih premagamo. Pogosto se zalotim, da se norčujem iz sebe, ko ugotovim, da sem nekako zdrsnil v družbi. Frustrirajuće je poskušati razložiti, kako vidim stvari, še posebej, če je primerjati politično nekorektno komentirati velikost obleke nekoga, raven inteligence, verske poglede, raso ali kakršno koli fizično invalidnosti. To povzroča razburjenje, vendar je res. Ko nekdo opozori, kje sem socialno neuspešen, in trdi, da razume meje, v katerih delam, se mi zdi to nesramno. Ker nisem nuerotipičen, je to nemogoče razložiti, ne da bi izgledal kot kreten, ker sem jaz tisti, ki nisem "normalen".

anonimni 28. julija 2013:

@anonimno: Se strinjam. Ne maram občutka, da so moje besede izkrivljene.

anonimni 23. junija 2013:

Če govorim kot kolega Aspie, je to res dober članek. Moje življenje bi bilo lažje, če bi ljudje v njem prebrali ta članek. Vendar sem imel to srečo, da sem našel enega čudovitega prijatelja, ki me sprejme takšno, kot sem, eno osebo, s katero lahko pokažem svoj pravi jaz. Razen njega se večinoma razumem samo z dojenčki in majhnimi otroki.

Kay 20. maja 2013:

V moji družini imam več ljudi, ki imajo Aspergerjev sindrom, čeprav je diagnosticiran le eden. Tukaj imaš odličen vpogled. Hvala vam!

Mary Norton iz Ontaria, Kanada, 11. maja 2013:

Moram reči, da je samo biti to, kar si, super. S tem res nimam izkušenj, tako da ne vem.

anonimni 1. novembra 2012:

@anonimni: Po tvojem mnenju! in malo nasilen.. Kakorkoli že, Ko bi bilo le tako enostavno in bi jih bilo veliko ljudi po naših domačih mestih za to da se zgodi tako, da ne potrebujemo nt ljudi za naravno druženje, kot ga ljudje potrebujemo in želimo, čeprav svoje življenja.

anonimni 9. septembra 2012:

@Kylyssa: Hvala. Ne vem, ali je moj prijatelj H-F Aspie ali ne, vendar so večkrat zahtevali, da sem čim bolj neposreden. Jemljejo me čisto dobesedno. Kulturno in zagotovo v moji družini je bila komunikacija polna namigov o vljudnosti – ali običajnih izrekov. Za nekoga, ki tega ni vajen in se tega seveda ne zaveda. zdi se noro, da "ne poveš, kar misliš, in misliš, kar rečeš." Naj vam povem, potrebna je praksa in zdaj lahko sočustvujem s trudom, ki so ga vložili, in sodbami, ko se ne prilagodijo tako hitro. Hvala za drugo perspektivo iz poštenosti. Počutim se, da sem zrasla in dozorela samo od branja.

anonimni 7. julija 2012:

Zelo sem užival v vašem članku. V Denverju je poglavje GRASP prijeten kraj, ker je namenjeno ljudem iz spektra avtizma in njim. Naše poglavje tukaj v Denverju je kraj, kjer so ljudje svobodni, da so sami. Tako redko je, da ljudje iz spektra preživijo čas z drugimi, kot so oni sami.

anonimni 23. junija 2012:

To je odličen članek in ima toliko smisla. Imam AS in sem tako utrujen od razmišljanja NT, da govorim o njihovi negotovosti, ko samo komentiram. V mojem govoru ni podteksta, samo povem, kar govorim. Ko se to zgodi, ne želim govoriti z ljudmi več dni ali tednov.

anonimni 18. junija 2012:

@Kylyssa: V redu je, Kylyssa. Ne bi se z nikomer spuščal, ampak hvala za potrditev, da se lahko ne strinjam, ker kot si omenil, povem tako, kot je :-) Večinoma sem želel Ann je spoznala, da je govorila z nekom, ki VEDE, kako je hoditi v čevljih nekoga, ki je na spektru ali ima ljubljeno osebo na spektru. Preprosto sem povedal, kaj smo jaz in moji otroci (tisti, ki lahko) storili, da bi bilo naše družbeno življenje dobro za nas. Mogoče imamo samo družbene skupine, ki nas sprejemajo takšne, kot smo, in pozabil sem, da niso vsi tako prijazni. Življenje je ZELO prekratko, da bi ga živeli jezni na druge, ali upam si reči, nase!

Kylyssa Shay (avtor) iz Overlooking a trava v bližini Grand Rapidsa, Michigan, ZDA, 18. junija 2012:

@anonymous: Debbie, odstranil sem odgovore na tvoj komentar, ki se mi zdijo neprimerni, in odstranil sem tudi tvoj odgovor nanje, ker ni bil več smiseln izven konteksta. Za vse vpletene ima Debbie pravico, da se z mano ne strinja. Vedel sem, da nekateri ne bi dobro sprejeli predlogov, da ne-Aspijci občasno spremenijo svoje vedenje, da bi se prilagodili Aspijem, če tako želijo. Iskreno povedano sem pričakoval, da bo kup NT komentiral stvari, kot je obnašanje normalnega ali samo igranje s svojo vrsto. Slišim ga že desetletja, tako da zagotovo ni šok.

anonimni 18. junija 2012:

@anonymous: Moje mnenje o tej strani je bilo, da nam je govorila, naj ne igramo iger, se prepiramo, beremo kup pomena v stvari in bodimo odprti in pošteni. Če tega ne zmorete, se zdi, kot da iščete nove prijatelje, ki so Aspies ali ljudje z avtizmom. Imam zelo dobro prijateljico z avtizmom in njena iskrenost se mi zdi čudovito osvežujoča. Moja hči ima avtizem in včasih reče stvari odkrito, vendar nima slabega namena. Osebno cenim, kar je povedala. Potrebujem vso pomoč, ki jo lahko dobim v zvezi ne samo z Aspies, ampak z vsemi ljudmi. Vedno se je bolje zavedati, kako način ravnanja vpliva na ljudi. jaz

Kylyssa Shay (avtor) iz Overlooking a traadow blizu Grand Rapidsa, Michigan, ZDA, 17. junija 2012:

@anonymous: To je namenjeno ljudem, ki želijo biti boljši prijatelji svojim prijateljem in družinskim članom Aspie. Če se odločijo za branje, to pomeni, da želijo včasih nastaniti svoje prijatelje ali družinske člane Aspie. Ne tetoviram informacij na njihova čela; morajo priti iskat, ker si to želijo. Rekli ste: "Če ti ni všeč, kako se NT obnašajo do tebe, zakaj bi želel biti prijatelj z njimi?" Zakaj je tako grozno ljudem posredovati informacije, če jim bo to pomagalo razumeti? Rekli ste "Družite se z drugimi Aspiji." Zakaj bi omejil svoje možnosti na manj kot 1 % človeške populacije, ko sem lahko komunicirajo z drugimi ljudmi in se lahko naučijo stvari in se običajno odločijo, da bodo prijazni, če znajo do? Ali se vam ne zdi, da so se NT sposobni učiti in ljubiti dovolj, da želijo svoje AS prijatelje in družinske člane osrečiti? Rekli ste: "Novcem poveš, naj nam ne govorijo, kako naj ukrepamo, potem pa jim poveš, kako naj ukrepajo. Malo hinavsko, če mene vprašate." Po mojem mnenju pojasnjujem, kako so lahko ljudje obzirni, če pokažejo želja po bolj uvidevanju se razlikuje od zahtevanja od ljudi, da se vedejo na določen način ali izogibanja njim. Ni nujno, da je ves trud v razmerju na strani Aspie. Poleg tega sem to stran napisal na željo prijatelja, ki je želel vedeti, kako biti boljši prijatelj.

anonimni 17. junija 2012:

Če ti ni všeč, kako se NT obnašajo do tebe, zakaj bi želel biti prijatelj z njimi? Druži se z drugimi Aspiji. Ne glede na to, kakšna oseba "je", če vam ni všeč njeno obnašanje, poiščite nekoga drugega, s katerim bi bili. NT-jem poveš, naj nam ne govorijo, kako naj ukrepamo, potem pa jim poveš, kako naj ukrepajo. Malo hinavsko, če mene vprašaš.

Elares 16. junija 2012:

To je odličen objektiv. Moj mož je v spektru in se lahko povežem z večino tega.

anonimni 16. junija 2012:

@Kylyssa: Dobra točka Kylyssa - tudi sama sem se pogosto spraševala enako! Pravzaprav je boljša možnost biti neagresivna oseba. In s to dodatno močjo se naučimo, kako se ne smemo nenehno ukvarjati z ljudmi, ki vzbujajo našo občutljivost. To je moja odgovornost - in naredi moj svet veliko bolj prijeten kraj :)

mišičnjak 16. junija 2012:

@Kylyssa: ja, znajdem se v družbi nevrotipičnih prijateljev in kot situacija se mi zdi nezaslišana (družbeno kot neprimeren odziv).. pogledam svojega prijatelja NT in vprašam "se je tudi tebi to zdelo čudno?" Zaradi stalne izpostavljenosti sem jih bolje gledal takšne, kot so. Večino časa bo moj prijatelj rekel: "ne, prav imaš, ta oseba je bila malo narobe".

Kylyssa Shay (avtor) iz Overlooking a trava v bližini Grand Rapidsa, Michigan, ZDA, 16. junija 2012:

@muscleheadbob: Vedno se mi je zdelo tako nazaj, da se morajo ljudje z učnimi težavami naučiti prilagajati "normalnih" ljudi, medtem ko normalnih ljudi niti ne ocenjujejo slabo, če se ne morejo normalno obnašati v bližini ljudi z učenjem invalidnosti. Ali zakaj, ko je otrok ali odrasla oseba z učno motnjo ustrahovana, je prva predlagana rešitev omogočiti žrtvi nekakšno usposabljanje ali terapijo, da jo popravi, tako da ne bo tarča nasilneži? Zakaj prva predlagana rešitev ne bi dala nasilnika neke vrste usposabljanja ali terapije, da ne bo ustrahoval drugih ljudi?

Kylyssa Shay (avtor) iz Overlooking a trava v bližini Grand Rapidsa, Michigan, ZDA, 16. junija 2012:

@anonimni: Jaz tudi! Redko vem, kako prositi za pomoč, od koga naj jo prosim ali celo, ko je to primerno.

anonimni 16. junija 2012:

Ne vem vedno, kako prositi za pomoč in kdaj je primerna ali ne. Veliko časa porabim za analiziranje stvari in zelo malo napredujem. Všeč mi je, kar si rekel o neposrednosti, ker vsa namigovanja na svetu ne bodo prenesla tvojega pomena in ne znam brati med vrsticami!

reikilyn 11. junija 2012:

Samo zato, ker sem videti tako neodvisen, še ne pomeni, da sem vesel, da sem ves čas sam. Potrebujem vas in vašo pomoč, samo ne vem, kako naj to komu sporočim - ker nikoli nisem imel nikogar, ki bi mu lahko zaupal, na katerega bi lahko računal.

mišičnjak 11. junija 2012:

morda, če se bo ta članek (in njegove parafrazirane različice, ki omogočajo NT, da pogladijo ego, povezan z njihovimi občutki "strpnosti" in "občutljivosti"), potonil. Takih je bilo v preteklosti veliko. Slišim naključne pogovore NT-jev, ki govorijo o njihovem nečaku z ASD in o tem, kako občutljivi MISLIJO, da so samo zato, da pokažejo ogromno nevednosti trenutke pozneje. Od nas se pričakuje, da ne le oprostimo te nestrpnosti, ampak tudi prevzamemo odgovornost za njihova čustva po naši poštenosti.

Dodajte nekaj pridiha – naši najljubši etični modni kosi pod 150 $ – dobra trgovina

"Nimam kaj obleči!"To govorim že od svojega petega leta, na veliko grozo moje uboge mame takrat. Na srečo sem zdaj sama zadolžena za izbiro obleke, vendar se še vedno vsake toliko (ali pogosto) ne navdušim nad trenutnimi izbirami, ki so na voljo v...

Preberi več

Zakaj sem se v intervjujih začel sklicevati na čustveno inteligenco – dobra trgovina

sem čuteč.Pravzaprav sem skoraj prepričan, da se spomnim, da sem se v preteklosti počutil bolj natančno kot kje ali s kom sem bil kdaj. Včasih sem verjel, da je nenormalno, celo neprijetno, jokati ali pokazati čustva žalosti. Toda ko sem odraščal,...

Preberi več

13 naravnih čistil za kožo, da bo vsak tip kože sijoč in zdrav – dobra trgovina

Naravna nega kože za različne tipe kožeIskanje čistila za kožo, ki ustreza vašemu tipu kože, je lahko izziv, iskanje naravnega čistila za kožo pa je lahko še večji. Ali bo razdražilo mojo občutljivo kožo? Ali bo to res zmanjšalo, kako mastna je mo...

Preberi več