O Bowfin: A Strange Catch

click fraud protection

Bowfin su tako nazvani zbog njihove leđne peraje, koje izgleda kao da im se proteže od potiljka sve do repa do pola stomaka. Iako sam prvu dvadeset jednu godinu života proveo oko potoka i potoka u okrugu Mekdafi na istoku Džordžija sa mnogo sati na jezeru Clark's Hill u toj oblasti, nikada nisam video peraje dok se nisam preselio u Griffin, Georgia.

Godine 1972. istraživao sam svoj novi rodni kraj, proveravajući mogućnosti za ribolov. Svratio sam do mosta preko reke Flint na autoputu 16 i sišao niz obalu. Jedan stariji čovek mi je pokazao „grinnera“, jedinu ribu koju je imao na svom vezniku. Bilo je kao ništa što sam ikada ranije video. Nisam video drugu par godina.

Godine 1977. skoro sam zaboravio na tu čudnu ribu iz reke Flint kada mi je vratili na Bartlett's Ferry. Kada mi je nešto udarilo u plastičnog crva, namestio sam udicu i ona je poletela. Video sam blesak sive boje u vodi i jednostavno sam znao da imam veliki bas. Teško se borio, ali kada ga je moj saputnik pogodio, želeo sam da ga bacim nazad — mrežu i sve! Životinje koje sam uhvatio bilo je sivo sa širokim ustima punim oštrih zuba nalik klinovima. Peraja koja se proteže od potiljka izgledala je kao da ide sve do sredine stomaka i učinila da izgleda veće nego što jeste. Verovatno je težio oko 6 funti.

Doneo sam ga kući i pitao nekoga kako da skuvam svoj trofej što sam prvi put čuo za „planking“ ribu. Šaljivo, to je metod gde peraju zakucate za dasku, ispečete je na otvorenoj vatri, bacite ribu i pojedete dasku. Bowfin nisu baš ukusni prema mojim izvorima!

Bowfin se još nazivaju i mudfish, čempres pastrmka, grinners, grindle, dogfish i razna neprijatna imena. Oni će pogoditi skoro sve i mogu uništiti a crankbait ili spinnerbait.

Na turniru u Vest Pointu ranih 1980-ih hvatao sam bas na belom spinerbajtu uz reku. Ograničio sam prvi dan i jedva sam čekao da se vratim tamo u nedelju ujutro. Nisam pecao više od nekoliko minuta kada je nešto veliko pojelo moj spinerbait. Bila je to peraja od 9 funti i potpuno je uništila jedini spinerbait na koji sam uspeo da uhvatim bas. nisam bio srećan. Moja najveća pramčana peraja pogodila je Little George tailspinner koji je giggirao na starom putu, takođe u Vest Pointu u januaru. Još jedna peraja na Vest Pointu mi je slomila srce kada je udarila u čep na vrhu vode pri prvom zabacivanju rano jednog jutra na turniru.

Iako je pramčano peraje gusto u reci Savana odmah ispod brane Clark's Hill, nikada nisam čuo za jednu u jezeru. Proveravam sa biolozima iz oblasti i oni ne znaju zašto, ali nikada nisu našli pramca u Klarkovom brdu. Međutim, Vest Point je pun ovih riba.

Knjiga koju imam kaže da su oni jedini preostali članovi drevne grupe riba, i svakako izgledaju kao deo. IGFA navodi svetski rekord u svim takmičenjima luk peraja od 21½ funte. Nadam se da neće postati mnogo veći!

Bowfin živi širom jugoistoka, od reke Misisipi do kanadske granice i južno preko Floride. Ako želite da ga ulovite namerno, oni vole živi mamac i veštačke, a čini se da posebno vole plave crve. Vest Point je možda vaša najbolja opklada.

Ovaj članak je uredio i revidirao naš Ekspert za slatkovodni ribolov, Ken Šulc.

Kako igrati Reverse Scramble Golf Format

Format za golf koji se zove „obrnuto scramble“ je onaj za timove od 2 ili 4 osobe i uključuje korišćenje najgore pucao među saigrače za svaki удар igrao. To je čini dobrom igrom za vežbanje, ali takođe znači da joj je potrebno više vremena za igr...

Опширније

Šta treba da znate o zastavicama u golfu

Štap za zastavu je upravo to: štap sa zastavom*. Vidite ih na stavljajući zelenilo da označi lokaciju rupa. Neki golf tereni označavaju boju zastave na štapićima za zastavice da označi da li je lokacija rupe blizu prednje, središnje ili zadnje st...

Kako očistiti držače za golf (i zašto biste to trebali)

Baš kao i kod glavešine na palicama za golf, drške na vašim palicama za golf će raditi bolje - i pomoći ти rade bolje - ako ih održavate čistima. Redovno čišćenje rukohvata pomaže u uklanjanju prljavštine, znoja i ulja sa naših ruku, ostataka kre...