הדגמת ציור: איך לצייר גלים שוברים

click fraud protection

ה ים הוא נושא מושלם עבור ציירים מכל הרמות והמדיומים. זה גם מציב כמה אתגרים אמיתיים. עקוב אחר הלך המחשבה והגישה של אמן לציור נוף ים אקרילי בהדגמת ציור זו שלב אחר שלב.

מדריך זה הוא דוגמה מושלמת לעבודה עם צללים והדגשות כדי לבטא את העוצמה והתנועה של גל נשבר. זה גם מדגים את היעילות של שימוש בזיגוג כדי לשכלל את הציור הסופי.

הקמת קומפוזיציה של הציור

מריון בודי-אוונס

ההדגמה הזו של ציור הים נעשתה ללא שום סקיצה מקדימה של הקומפוזיציה על הבד, אבל אל תניח שהיא עברה ישר מקנבס ריק למה שאתה רואה בתמונה.

לפני הנחת מברשת על קנבס, היה צורך בהרבה הדמיה ותכנון:

• ימים הוקדשו לתצפית וצילום של הגלים ברצועת חוף קטנה.
  • הושלמו ציורים ראשוניים של לימודי ים.
  • נדרשו החלטות לגבי גודל וצורת הבד.

נקבע שפורמט נוף יהיה הטוב ביותר עבור נושא זה, כי הוא מתאים לחזון הראשוני שלי. בחרנו בד ברוחב כשליש מהגובה שלו (120x160 ס"מ / 47x63 אינץ').

לאחר בחירת הבד, הגיע הזמן לקבוע את מיקום הגל על ​​הבד. הכוונה שלי הייתה לצייר קטע קטן של גל נשבר, כאשר פסגת השבירה וקצף הגל שולטים בסצנה. אז הגיע הזמן להחליט אם הגל יישבר שמאלה או ימינה. רק אז הוכנס מברשת לקנבס.

צביעת הבסיס

הצעד הראשון הוא לבסס את הקומפוזיציה של הציור על ידי הנחת הצורות הבסיסיות הבהירות והכהות.

הציור לדוגמה נעשה באקריליק: לבן טיטניום ופתלו טורקיז היו כל מה שהיה צריך עבור האור והחושך.

שימו לב איך אפילו בשלב מוקדם זה אנחנו לא מיישמים את הצבע באופן אקראי אלא בכיוונים הרלוונטיים למה שאנחנו מציירים. זה בגלל שאנחנו יודעים שנהיה ציור עם זיגוגים, מה שאומר שהשכבות התחתונות בציור יראו דרך. זה נקרא ציור "בכיוון הצמיחה" והוא נעשה כבר מההתחלה כי אנחנו לא יכולים לחזות בכמה שכבות של זיגוג ייעשה שימוש.

לאחר השלמת ההרכב הבסיסי, עברנו לכחול פרוסי כדי להוסיף כהויות לרקע ולקדמה.

הוספת צל לגל

מריון בודי-אוונס

הכחול הפרוסי הוא כחול כהה בשימוש ישירות מהצינור ושקוף למדי כאשר מדולל במים או במדיום זיגוג. הוא שימש כאן לציור בצללים המתרחשים מול גל (תמונה 3). הכוונה היא שהים מול הגל נשאר שטוח למדי אך מלא באדוות ופיסות קצף קטנות.

לאחר מכן, צל כהה בבסיס הגל נוסף ונמשך כלפי מעלה לתוך הגל.

בעוד שאריות צבע נשארו על המברשת, נוצר צל מתחת לשבר הגלים שבו אצבע בקצף הלבן. חשוב שהאזור הזה של כחול כהה יותר יהיה דק ושקוף (לא בצבע אחיד) וזה נעשה בקלות עם מברשת שאין עליה כמעט צבע.

חידוד הצל על הגל

מריון בודי-אוונס

הצל הכהה בבסיס הגל הורחב אז במעלה הגל.

שימו לב איך גם אנחנו הכהה את הטונים על גבי פסגת השבירה, לא רק מתחתיה. שוב, זו הכנה לקצף הלבן שיתווסף בהמשך וזה יהיה דינמי יותר עם הצלליות האלה מתחת.

לראש הגל נוסף גם מעט לבן. זה הפחית את הצל ויצר יותר ניגודיות באזור זה.

תבחין גם שמתווספים גווני אמצע בין הצל הכהה בבסיס הגל לגוון הבהיר בחלק העליון. זה נעשה על ידי הוספת צהבהב קובלט לקדמת הגל.

הוספת קצף לבן לגל

מריון בודי-אוונס

לאחר ביסוס היסודות של הצללים על הגל, הגיע הזמן לחזור ללבן טיטניום ולצבוע את הקצף לאורך קצה הגל. התחלנו ברכס העליון, לפני שעברנו לגל השבירה.

הצבע הוחל על ידי זריקת המברשת למעלה ולמטה (לא משיכתה לאורך הקנבס) באמצעות מברשת בצורת פילברט בלויה.

• אנחנו חושבים על זה כ"בית הספר לציור דיבי-דבי" - טבלו אותו בקצת צבע וטפחו אותו על הבד.
  • הזיפים הנוקשים של המברשת הזו מתפשטים מעט, ומייצרים סימן צבע מחוספס. זה מאוד שימושי לצביעת תחושת הקצף.

הוספת קצף צף בחזית

מריון בודי-אוונס

לאחר שצייר את הגל לשביעות רצוני, התחלנו להוסיף קצת קצף צף לחזית.

השלב הראשון בזה נראה כמו קווצות ספגטי ניתז על הציור. ברגע שזה נצבע, עקבנו אחריו עם קצף עבה יותר.

תוך כדי העבודה על הקצף הצף, החלטנו שהקצה הימני של הגל השבירה אחיד מדי. זה הביא להוספת קצף נוסף כדי לתת לו את האקראיות שנמצאת בטבע.

להגזים בקצף הים

מריון בודי-אוונס

לבן טיטניום הוא צבע אטום והוא יעיל מאוד לכסות את מה שמתחתיו בשימוש עבה. אז אם אתה משתמש בו כזיגוג, אתה צריך להיות זהיר או מוכן לתקן דברים אם הם משתבשים.

נסחפנו קצת בזמן שהוספנו את קצף הים בחזית והחלטנו שצריך קצת צבע שהוחזר לתוכו.

כדי להעניק את האפקט של קצף מעופף, העפנו קצת צבע מהמברשת על הבד. אבל לפחות עם זה, גילינו איפוק ולא הגזמנו.

אם זו לא טכניקה שאתה משתמש בה באופן קבוע, עדיף לתרגל לפני שאתה עושה את זה 'באמת' על הציור שלך. אתה לא רוצה לקבל כתמי צבע גדולים, רק ספריי עדין ויש איזון עדין בין השניים.

עובדים על החזית

מריון בודי-אוונס

עוד צהבהב קובלט נוספה לחזית והוא הושאר לייבוש. לאחר מכן נוספו צללים כהים יותר לאזור זה על ידי צביעה עליו בכחול פרוסי דק.

מכיוון שזהו צבע צבע שקוף למדי כאשר הוא דק, זהו צבע זיגוג טוב. אתה יכול לראות איך הוא מפיל את הקצף העודף בחזית מבלי להסתיר אותו לחלוטין. התוצאה היא ים מתגלגל משכנע יותר, אבל זה לא נעשה.

עבודה ועיבוד מחדש של ציור

מריון בודי-אוונס

אתה לא צריך לתכנן ציור מתחילתו ועד סופו לפני שאתה מרים מברשת. ציורים מסוימים זורמים מההתחלה ועד הסוף וציורים אחרים הם קרב. יש ציורים שמתחילים טוב ואז יורדים במורד, ואחרים מתחילים רע ואז ממראים. זה רק חלק מהאתגר וההנאה משיטת העבודה שבה תוכל לצבוע.

אנו יודעים שאם עשינו סקיצה מפורטת או מחקר לפני כן והתחלנו בצביעה מפורטת של גוונים, לא יעבדו את עצמנו למצבים שבהם הלכנו לכיוון שלא התכוונו ונצטרך לעבוד בעצמנו הַחוּצָה. אבל לא כולם אוהבים לעשות את זה, והמחיר שיש לשלם הוא שלפעמים צריך לעבוד ולעבד חלקים בציור מחדש כדי שזה יהיה נכון.

מה שהיה המקרה עם קדמת הקצף בציור הים הזה: היו לנו פעולות רבות, כל פעם לא ממש השגנו את התוצאות הנכונות. אז נגיע שוב ללבן, צהבהב קובלט או כחול פרוסי ונעבוד על זה שוב. התמדה זה מה שזה קשור.

ציור הגל המוגמר

מריון בודי-אוונס

ככל שעבדנו מחדש את החזית, הוא הפך בהדרגה פחות קצף ויותר סוער, עם אדוות גדולות יותר ממה שדמיינו במקור. מה זה משנה? שום דבר באמת; זה הציור שלי ולא ייצוג של סצנה מסוימת שניתן לזהות, אז זה יכול להיות מה שנחליט.

בסופו של דבר, החזית הגיעה בשלב שהסתפקנו בו והחלטנו להכריז על גמר הציור.

הזיגוגים או שכבות הצבע המרובות בחזית, שהורדו בזמן שנלחמנו איתם, לא מופיעים בנפרד. במקום זאת, הם יצרו צבע עשיר להפליא שמגיע רק מהזיגוג.

ציור עם שמנים על אקריליק - האם זה בסדר?

מה שלא כדאי לעשות זה להתחיל ציור בשמנים שמתייבשים לאט ואז לצבוע מלמעלה באקריליק שמתייבש מהר. אבל בתנאי שהקנבס עבר יסוד כך שיתאים גם לצבעי שמן וגם לאקריליק, זה בסדר להתחיל ציור באקריליק ואז לסיים אותו בשמנים. אבל עם זהירות שהצבע האקרילי לא צריך לה...

קרא עוד

ניגודיות אור וכהה בציור

גוונים בהירים וכהים בציור במבט משמאל לימין, אתה יכול לראות איך הוספתי כהה חזק לגזעי העצים ואז שילבתי אותו.תמונה ©2012 Marion Boddy-Evans. מורשה ל- About.com, Inc. כאשר ציור לא עובד ואתה מתקשה לשים את האצבע על הבעיה, ישנם היבטים שונים שיש לקחת בחש...

טעויות נפוצות בצביעת עצים

עצים מגיעים בכל הצורות והגדלים, הצבעים והגבהים. אפילו שני עצים מאותו המין אינם זהים, אם כי מרחוק הם עשויים להיראות דומים מאוד. כאשר אתם צובעים עצים חשוב לדמיין ענפים באורכים שונים הגדלים לכיוונים שונים. חשבו על הבליטות והצלקות על הקליפה ועל הוורי...