4 fouten die u moet vermijden bij het verkrijgen van muziekrecensies

Muziekpers krijgen is nooit gemakkelijk. Zoveel mensen wedijveren met zo'n beperkte hoeveelheid printruimte dat het altijd hard werken is om de gewenste persaandacht te krijgen. Het laatste dat u hoeft te doen, is uw bruggen verbranden voordat u ze zelfs maar heeft gebouwd. Om er zeker van te zijn dat je goed van start gaat als je wat aandacht in de pers over je muziek probeert te krijgen, bekijk dan deze 'don't's' als het gaat om het naderen muziekjournalisten. Vergeet ook niet uw do's voor het benaderen van de muziekmedia op te frissen voordat uw perscampagne van start gaat.

Doe niet mee aan TMI

Het is verleidelijk om je hele levensverhaal te willen delen als je wat aandacht van de pers probeert te krijgen. Je weet immers nooit precies welke prestatie verband houdt met een bepaalde schrijver. Het is echter uiterst belangrijk om de hoogtepunten te kiezen en uw boodschap doelgericht te maken.

Denk niet dat je een journalist kunt dwingen je achtergrondverhaal te doorzoeken, alleen maar door een envelop vol te stoppen met veel papier of tien documenten als bijlage bij een e-mail te voegen. Niet alleen zal het waarschijnlijk niet worden gelezen, maar het kan ook zijn dat je je kansen volledig verspeelt, omdat het zoveel werk lijkt om al je informatie door te spitten.

Blijf op het punt over dit specifieke project, voeg er een paar toe hoogtepunten uit het verleden en bewaar jouw persberichten naar één pagina.

Laat je frustratie niet zien

Genegeerde e-mails en telefoontjes zijn aan de orde van de dag in een perscampagne. Gefrustreerd raken is gemakkelijk, en vaak is het volkomen terecht om je zo te voelen. Hoe goed het ook voelt, je kunt een journalist niet vertellen dat hij je muziek geen kans heeft gegeven. Je kunt niet met argumenten een recensie of sollicitatiegesprek binnendringen en je slechte houding tentoonspreiden is een goede manier om de deur voorgoed voor je dicht te krijgen.

Blijf professioneel in alles e-mails en telefoontjes met de pers, zelfs als het je niet bevalt wat je hoort. Je krijgt wraak als je groot en beroemd bent en ze zich inspannen om op de gastenlijst voor je show te komen!

Wees niet vervelend voor de pers

Je zult vaak contact moeten opnemen met muziekjournalisten tijdens een perscampagne, en vaak nemen ze geen contact met je op. Elk uur bellen, meerdere keren per dag e-mailen: bedenk eens hoe jij je zou voelen als je aan de andere kant van dat soort spervuur ​​zou staan. Je kunt muziekjournalisten veel beter laten zien dat je begrijpt dat ze omringd zijn door mensen die van alle kanten hun aandacht opeisen.

Houd uw berichten kort en krachtig, zorg ervoor dat u hen laat weten hoe ze contact met u kunnen opnemen en houd de deur open door hen te vertellen hoe en wanneer u de volgende keer contact met hen opneemt.

Raak niet ontmoedigd

Zelfs doorgewinterde PR-professionals moeten hard werken om muziekpers veilig te stellen voor een release, en niet elke pitch zal een homerun zijn. Laat een zware strijd met de pers u niet van het goede spoor brengen. Uiteindelijk zul je schrijvers en publicaties identificeren die goed bij je muziek passen, en wordt het werk eenvoudiger. De enige manier om daar te komen is door de ervaring te ervaren – de goede en de slechte. Blijf erbij.

Kan een beroep doen op het verleden achter je laten?

Het leger gebruiken om aan je verleden te ontsnappen en jezelf te transformeren is een al lang legendarisch concept. Het idee om jezelf te verliezen en een nieuwe identiteit te smeden in het wapenberoep wordt het best begrepen door het volk beeld...

Lees verder

5 tips voor een effectieve brochure voor uw thuisbedrijf

Gedrukte brochures kunnen een effectief hulpmiddel zijn marketing van uw thuisbedrijf, maar er zijn verschillende dingen waarmee u rekening moet houden voordat u uw brochure afdrukt. Factoren zoals grootte en resolutie kunnen van invloed zijn op ...

Lees verder

Hoe u een effectieve keynote speech schrijft

Het is een eer om gevraagd te worden om een hoofdnoot – je wilt op je best zijn. Hoe langer een toespraak is, hoe gemakkelijker het is om te verdwalen in de tekst. Het kan een paar uur of een halve dag duren schrijf een korte toespraak, maar het ...

Lees verder