Recenzia filmu „Amber Alert“: Found-Footage Thriller

Je pravdepodobné, že keď na diaľnici uvidíte Amber Alert, vaša pozornosť sa na minútu alebo dve zvýši Myslel som si, že by ste mohli vidieť podozrivé auto, pričom ste si mysleli, že táto možnosť je vzdialená, ale čo keby ste to skutočne zbadali to? Čo keby to bolo len pár metrov pred vami? To je zaujímavý koncept, ktorý stojí za „Amber Alert“ (2012), najnovším v súčasnosti všadeprítomným "nájdený záznam" filmový žáner.

Dej

Dňa okt. 4, 2009, Nathan "Nate" Riley a Samantha "Sam" Green, najlepší priatelia už od škôlky, sú na ceste do Camelback Mountain vo Phoenixe, aby dokončili natáčanie konkurznej pásky do reality show typu "Amazing Race". So Samovým mladším bratom Calebom za kamerou, trojica ide do cieľa, keď Nate zbadá na diaľnici sivú Hondu, ktorá práve blikala na značke Amber Alert. Sam zavolá políciu, ktorá hovorí, že odpoveď môže trvať 15 minút, pretože je veľa telefonátov, a tak sa rozhodnú ísť za vozidlom.

Zatiaľ čo Nate si myslí, že varovanie je pravdepodobne len spor o opatrovníctvo a navrhuje, aby prípad nechali riešiť políciu, Sam trvá na prenasledovaní Hondy. Keď zastaví na čerpacej stanici a uvidia vodiča ísť dovnútra, podarí sa jej nakuknúť do auta a vidí na zadnom sedadle spať malé dievčatko, vďaka čomu je o to viac odhodlaná pokračovať prenasledovanie. Čím dlhšie ich prenasledujú, tým bližšie sú k záchrane dieťaťa, no tým bližšie sa približujú aj k hnevu sadistického zločinca, ktorý ju drží ako rukojemníčku.

Konečný výsledok

Premisa "Amber Alert" je okamžite pútavá, aj keď sa samotný film snaží udržať napäté vzrušenie obsiahnuté v koncepte. Časť problému spočíva v nedostatku zápletky, keďže dej bez zvratov hrozí, že sa z nej stane poník na jeden trik, naťahujúc sa do kričiacich zápasov medzi Nateom a Samom, keď sa rozhodujú, či budú pokračovať v prenasledovaní alebo prerušte to. Žartovanie sa stáva opakujúcim sa, vďaka čomu sú nedostatočne vyvinuté, nezaujímavé postavy o to hrubšie. Aby toho nebolo málo, ich pochybné rozhodovanie sa ukazuje ako frustrujúce až do samého konca.

Realizmus scenára však zasiahne viac ako typický príbeh o duchoch alebo príšerách z nájdených záberov, aj keď Logistika, že protagonisti sú tak ďaleko od záporáka po väčšinu filmu minimalizuje akúkoľvek šancu straší. Je tu aj obdivuhodné Hitchcockovský prvok, ktorý pri naťahovaní vyzerá ako „zadné okno“ pri rýchlosti 60 mph.

Herecké výkony, ktoré sú pre tento typ filmu kľúčové, sú dostatočne solídne na to, aby si zachovali prirodzenosť, aj keď hašterivý kruhový charakter dialógov to celé trochu vyvoláva. tiež občas realistické. Jedným do očí bijúcim nedostatkom realizmu je absencia policajnej podpory -- pochopiteľne potrebná zápletka zariadenie, ktoré napriek tomu pôsobí falošne a pridáva k pocitu bezmocnosti, ktorý diváci pociťujú film.

Frustrácia môže byť emóciou, ktorú chcel prvý scenárista a režisér Kerry Bellessa vzbudiť - určite by to odrážalo pocity každého, ktorého milovaného človeka uniesli. Nerobí to však veľmi zábavný zážitok – najmä keď súčasťou frustrácie je nesplnený prísľub filmu. A v určitom bode sa musíte pýtať, či celá vec nie je trochu zneužívajúca program Amber Alert.

Skinny

• Herectvo: C+ (Solid, vzhľadom na postavy, sú ploché a ich vzťah nie je doplnený)
  • Smer: C (Vytvára niekoľko napätých momentov, ale je ich príliš málo a sú ďaleko od seba)
  • skript: D+ (Zaujímavý koncept je nedostatočne vyvinutý)
  • Gore/Efekty: N/A (nie je potrebné na pozemku)
  • celkovo: C (Úžasne vymyslený, ale frustrujúco prevedený thriller)
  • Hodnotenie MPAA: R, za znepokojivý obsah a sexuálne odkazy

„Amber Alert“ režíruje Kerry Bellessa a má hodnotenie R podľa MPAA za znepokojujúci obsah a sexuálne odkazy.

Zverejnenie: Distribútor poskytol bezplatný prístup k tejto službe na účely preskúmania. Viac informácií nájdete v našich Etických zásadách.

Kto robí aký hlas na 'Futurama' a kde ste ich už počuli

Herecké obsadenie je zoznam veľmi talentovaných hercov. Niektorí majú za sebou dlhú kariéru v dabingu, zatiaľ čo iní hrali v televíznych reláciách naživo. Zistite viac o obsadení Futurama. Billy West Billy West.Paul Archuleta / FilmMagic Billy W...

Čítaj viac

Naučte sa prekliať vo vesmíre Star Wars

Rovnako ako mnoho sci-fi/fantasy vesmírov, aj filmy Star Wars a Rozšírený vesmír obsahuje mnoho vymyslených nadávok a urážok, ktoré umožňujú autorom objasniť zamýšľaný význam a zároveň zachovať PG hodnotenie diel. Jedným z najbežnejších zdrojov ...

Čítaj viac

Majster Jedi v histórii Star Wars a Lore

Majster Jedi, ako už názov napovedá, je ten, kto dosiahol ovládnutie Sily. Hoci prvým majstrom Jedi, ktorý sa objavil v Hviezdnych vojnách, bol Obi-Wan Kenobi vo filme „Nová nádej“, názov nebol výslovne použitý až do r. Luke trénovaný pod Yodom v...

Čítaj viac