4 fejl, du skal undgå, når du prøver at få musikanmeldelser

Det er aldrig nemt at få musikpresse. Så mange mennesker konkurrerer med så begrænset en printplads, at det altid er hårdt arbejde at få den presseopmærksomhed, du ønsker. Den sidste ting du skal gøre er at brænde dine broer, før du overhovedet bygger dem. For at være sikker på, at du kommer rigtigt af sted, når du prøver at få pressedækning af din musik, så tjek disse "dont's", når det kommer til at nærme sig musikjournalister. Glem heller ikke at friske op på dine do's for at henvende dig til musikmedierne, før din pressekampagne starter.

Engager dig ikke i TMI

Det er fristende at ville dele hele din livshistorie, når du forsøger at få noget presseopmærksomhed – du ved jo aldrig præcis, hvilken præstation der vil forbinde med en bestemt forfatter. Det er dog ekstremt vigtigt at vælge højdepunkterne og målrette dit budskab.

Tro ikke, at du kan tvinge en journalist til at grave gennem din baghistorie bare ved at fylde en konvolut med masser af papir eller vedhæfte ti dokumenter til en e-mail. Ikke alene vil det sandsynligvis ikke blive læst, men du kan også ende med at sprænge dine chancer fuldstændig, fordi det bare virker som så meget arbejde at grave igennem al din information.

Hold øje med netop dette projekt, tilføje et par stykker tidligere højdepunkter og behold din pressemeddelelser til én side.

Vis ikke din frustration

Ignorerede e-mails og telefonopkald er dagens orden i en pressekampagne. Det er nemt at blive frustreret, og ofte er det fuldstændig gyldigt at føle sådan. Hvor godt det end kan føles, kan du dog ikke sige til en eller anden journalist for ikke at give din musik en chance. Du kan ikke diskutere din vej ind i en anmeldelse eller et interview, og at vise din dårlige holdning er en god måde at få døren lukket i ansigtet for altid.

Forbliv professionel i det hele taget e-mails og telefonopkald med pressen, selvom du ikke kan lide det, du hører. Du får din hævn, når du er stor og berømt, og de kæmper for at komme på gæstelisten til dit show!

Vær ikke irriterende for pressen

Du skal ofte følge op med musikjournalister under en pressekampagne, og de vil ofte ikke vende tilbage til dig. Ringer hver time, mailer flere gange om dagen – overvej, hvordan du ville have det, hvis du var på den anden ende af den slags spærreild. Du ville gøre meget bedre for at vise musikjournalister, at du forstår, at de er omgivet af mennesker, der kræver deres opmærksomhed fra alle vinkler.

Hold dine beskeder korte og søde, sørg for at lade dem vide, hvordan de kontakter dig, og hold døren åben ved at fortælle dem, hvordan og hvornår du vil følge op næste gang.

Bliv ikke afskrækket

Selv erfarne PR-professionelle er nødt til at arbejde hårdt for at sikre musikpressen til en udgivelse, og ikke alle pitch vil være et hjemmeløb. Lad ikke en kamp op ad bakke med pressen få dig af sporet. Til sidst vil du identificere forfattere og publikationer, der passer godt til din musik, og jobbet bliver lettere. Den eneste måde at komme dertil er at gå gennem oplevelsen - den gode og den dårlige. Holde fast ved det.

Restaurant Bryllup Catering Grundlæggende: Sådan sørger du for et bryllup

Et bryllup er en af ​​de vigtigste begivenheder i en persons liv. Forplejning til et bryllup er ingen tilfældig affære. Det kræver opmærksomhed på detaljer og timing, samt klar kommunikation med ikke kun brudeparret, men andre leverandører, såsom...

Læs mere

Hvordan et driftskapitallån kan fungere for din virksomhed

Enhver virksomhed har brug for penge for at fungere. Og nogle gange har en virksomhed brug for flere penge - når de starter op eller udvider. Et driftskapitallån eller kreditlinje er en god måde at få penge til din virksomhed og dine op-og-ned-be...

Læs mere

Tips til at vælge en caterer til dit arrangement

God madforplejning ved en begivenhed – selvom den har nogle andre små uheld – vil stadig efterlade gæsterne tilfredse og glade. Men at servere mad, der er mindre end par eller er direkte forfærdeligt, vil bringe alt det andet ned veltilrettelagte...

Læs mere